کد خبر: ۱۵۸۱۳۰
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: با بهره‌برداری از پروژه‌های در دست احداث، سال آینده طول بزرگراه‌ها در استان به 340 کیلومتر می‌رسد.

حسینعلی مقصودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: با بهره‌برداری از پروژه‌های در دست احداث، سال آینده طول بزرگراه‌ها در چهارمحال و بختیاری به 340 کیلومتر می‌رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: قطعات باقی‌مانده شهرکرد ـ بروجن ـ لردگان، قطعه اول شهرکرد ـ شلمزار و دو کنارگذر شمالی در شهرهای شهرکرد و بروجن پروژه‌هایی است که با تکمیل آن‌ها 60 کیلومتر به طول بزرگراه‌ها در استان افزوده می‌شود و تأثیر بسزایی در ارتقای ایمنی و کاهش مخاطرات جاده‌ای و تصادفات و تلفات در استان خواهد داشت.

وی دو کنارگذر شمالی شهرکرد و بروجن را بسیار مهم و تأثیرگذار دانست و افزود: تکمیل و بهره‌برداری از این طرح‌ها سبب حذف ترافیک عبوری، حفظ زیرساخت‌های شهری، هدایت ترافیکی ورودی استان از اصفهان به سمت محورهای لردگان، سامان و بن، افزایش ایمنی، کاهش زمان سفر و کاهش مصرف سوخت می‌شود.

مقصودی به پروژه حیاتی شهرکرد ـ بروجن ـ لردگان نیز اشاره و اضافه کرد: در قطعه باقی‌مانده محور بروجن ـ شهرکرد، کلیه عملیات پل‌سازی شامل 32 دستگاه، زیرسازی و روسازی جاده به اتمام رسیده است و با تکمیل پل دهانه 4 متری در حال احداث و تعمیرات احتمالی لوله گاز عبوری، عملیات آسفالت پروژه نیز آغاز خواهد شد.

وی عنوان کرد: قطعه باقیمانده محور بروجن ـ لردگان از سه‌راهی امام قیس تا پلیس راه گوشکی به طول 36 کیلومتر را در حال اجرای عملیات است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ادامه داد: قسمت عمده این محور شامل احداث باند دوم و اصلاح باند قدیم به اتمام رسیده و بخش‌هایی زیر بار ترافیک رفته است.

وی گفت: در 30 کیلومتر ابتدایی این محور که جزو نقاط حادثه‌خیز نیز محسوب می‌شود احداث دو زیرگذر امام قیس و گدارکبک در حال اجراست و 20 کیلومتر از محور 4 خطه کامل شده و در مابقی مسیر نیز، باند رفت پایان یافته است.

مقصودی توضیح داد: همچنین حفاری تونل اول گردنه کره بس به یک هزار و 10 متر رسیده است و 100 متر پایانی نیز تا اردیبهشت ماه سال آینده به اتمام خواهد رسید و این قطعه از کیلومتر 9 تا 38 محور، تا قبل از تونل، خردادماه آینده آماده بهره‌برداری خواهد بود.

وی، قطعه آخر این پروژه را به طول 6 کیلومتر نیز بسیار فعال ارزیابی کرد و افزود: این قطعه شامل 5/4 کیلومتر جاده، 5/1 کیلومتر تونل و 9 دستگاه ابنیه فنی است و با قراردادی دوساله در حال اجراست و با تکمیل آن بیش از 10 مورد پیچ خطرناک و حادثه‌خیز حذف می‌شود و ایمنی سفر و کاهش مصرف سوخت را به دنبال خواهد داشت.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری پروژه چهاربانده شدن شهرکرد ـ شلمزار در قطعه اول را نیز از پروژه‌های فعال استان عنوان و اضافه کرد: در سال جاری قطعه اول این محور از سه‌راهی خوزستان در شهرکرد تا سه‌راهی شمس‌آباد آغاز و با پیشرفت قابل توجهی در حال اجراست و در سال آینده این پروژه آماده بهره‌برداری خواهد شد.

وی افزود: باند دوم سه راهی گندمان ـ بلداجی و گوشکی ـ فلارد(پل قرح) از دیگر پروژه‌های راه در استان است که در حال اجرا می‌باشد.

انتهای پیام/68024

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار