کد خبر: ۱۵۸۳۰۷
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۱
کارشناس هواشناسی گفت: از فردا تا روز پنجشنبه روند افزایش دما را در غالب مناطق کشور خواهیم داشت.

صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه طی امشب و فردا در شهر‌های تهران، کرج، اراک و مشهد شاهد افزایش غلظت آلاینده‌ها همراه با غبار صبحگاهی خواهیم بود گفت: تصاویر دریافتی از ماهواره های هواشناسی پدیده گرد و خاک را در شمال عربستان نشان می‌دهد و انتظار می‌رود طی فردا ضمن حرکت این پدیده به سمت جنوب کشور در استان‌های خوزستان و بوشهر با گرد و خاک مواجه باشیم.

ضیائیان اظهار کرد:امشب در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

او بیان کرد: این وضعیت سه شنبه در برخی نقاط شمال غرب، جنوب غرب، جنوب دامنه‌های البرز مرکزی، روز چهارشنبه در اغلب مناطق کشور به جز سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، هرمزگان، پنجشنبه در برخی نقاط شمال غرب، دامنه‌های البرز مرکزی ، زاگرس مرکزی و شرق کشور و روز جمعه در نیمه شرقی و نوار شمالی پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان با بیان اینکه از لحاظ دمایی تا روز پنجشنبه روند افزایش دما را در غالب مناطق کشور خواهیم داشت گفت: این افزایش دما در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل بین ۱۰ تا ۱۵ درجه همراه با وزش باد گرم جنوبی خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی بیان کرد: با توجه به افزایش قابل ملاحظه دما و امکان ذوب برف به ویژه در روز‌های سه شنبه تا چهارشنبه ، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های فصلی و همچنین احتمال سقوط بهمن در ارتفاعات شمال غرب، امتداد رشته کوه البرز و زاگرس مرکزی وجود دارد.

او درباره آب و هوای استان تهران هم گفت: آسمان تهران فردا کمی ابری همراه با غبار محلی است، در بعد از ظهر افزایش ابر و اوایل شب بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می‌شود. بیشترین دمای تهران به ۱۷ درجه و کمترین آن  به ۱۰ درجه خواهد رسید.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار