کد خبر: ۱۵۸۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۶
مدیرکل دفتر حمایت از مالکیت صنعتی گفت: از آنجایی که ایران دومین کشور صادرکننده خرما دنیا محسوب می شود، لذا ضروری است این محصول مهم و استراتژیک با برند کشور به جهان عرضه شود.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایسنا، سید مهدی میر صالحی در جلسه میز کالایی ملی خرما، اظهار کرد: برای ثبت جهانی خرما برندسازی مهم‌ترین موضوع محسوب می شود که در این رابطه مراحل مقدماتی کار انجام شده است. باید برای محصول خرمای هر منطقه از کشور برندسازی کرده و ابتدا مقدمات ثبت داخلی آن را انجام و سپس آن را در فهرست محصولات جهانی ثبت کنیم.
 
میرصالحی گفت: ثبت جهانی کالاهای ایرانی مزایای مختلفی از جمله حفظ شهرت و جایگاه محصولات داخلی و افزایش درآمد و بهره وری بیشتر برای کشاورزان کشور به دنبال دارد. با ثبت جهانی خرما و برند سازی این محصول می توان ضمن معرفی خرمای کشور به دنیا با نام واقعی سبب ارزآوری مناسبی برای فعالان این بخش شد.
 
مدیرکل دفتر حمایت از مالکیت صنعتی در ادامه خاطرنشان کرد: کار ثبت جهانی کالاهای ایرانی از سال 1390 مورد توجه جدی این نهاد قرار گرفته است.
 
میرصالحی اظهار کرد: فرش نخستین کالای ایرانی بود که به ثبت رسید و در همین راستا پرونده ثبت جهانی فرش سیستان نیز به زودی کامل و با برند مشخص به بازار جهانی عرضه خواهد شد. وظیفه این سازمان جهانی مالکیت فکری ثبت جهانی کالاهای کشورهای مختلف است.
 
میرصالحی با بیان اینکه 98 درصد زعفران دنیا در ایران تولید می شود خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلیل عرضه فله ای زعفران ایرانی در دیگر کشورها این محصول توسط سایر کشورها بسته بندی و با قیمت های بالا و به نام کشورهای دیگر به فروش می رسد که در زمینه خرما نیز این مشکل وجود دارد.
برچسب ها: خرما ، برند ، حمایت
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار