کد خبر: ۱۵۸۵۵
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۱۶
چند ماهي است که شوراي پول و اعتبار و بانک مرکزي تلاش کرده اند که با بررسي و نظارت خود بازار متشکل غير پولي را ساماندهي کنند و اين موضوع در سال جديد هماهنگي کاملي را ميان سه قوه به وجود آورده است تا اين اقدام عملياتي شود.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از  موج، با اقدامات انجام گرفته از سوي نهادهاي مسئول سرانجام موضوع ساماندهي موسسات اعتباري از سوي بانک مرکزي رو به پايان است .
 
چند ماهي است که شوراي پول و اعتبار و بانک مرکزي تلاش کرده اند که با بررسي و نظارت خود بازار متشکل غير پولي را ساماندهي کنند و اين موضوع در سال جديد هماهنگي کاملي را ميان سه قوه به وجود آورده است تا اين اقدام عملياتي شود.
 
براساس اطلاعاتي که نمايندگان سه قوه به رسانه ها داده اند، با سوال و جواب و رفت آمدهاي مديران موسسات اعتباري که خواهان مجوز هستند ، متخلفين اين حوزه شناسايي شده اند و تصميمات لازم براي برخوردبا اين موسسات در آينده نزديک صورت خواهد گرفت.
 
تهران فر معاون نظارت بانک مرکزي در خصوص ساماندهي موسسات اعتباري در گفت و گويي با تاکيد بر اينکه فعاليت در بازار پولي براي غيرمجازها به شدت سخت شده است ، گفت: هم اکنون چند موسسه اعتباري درحال دريافت مجوز از بانک مرکزي هستند و بانک مرکزي به زودي فهرست غيرمجازها را اعلام خواهد کرد.
 
بر اساس اين گزارش ،موسسات اعتباري آرمان، نور، افضل توس، ثامن و بانک مهر اقتصاد با توجه به روند اجرايي انجام‌گرفته در آينده نزديک موفق به دريافت مجوز خواهند شد و به بازار پولي کشور مي پيوندندو دو موسسه ديگر که بانک مرکزي از آن ها به قوه قضائيه شکايت کرده است از بازار پولي کشور خارج خواهند شد.
 
براساس اعلام مسئولان بانک مرکزي،برنامه هاي انجام گرفته براي ساماندهي بازار غيرمجازها ؛ منسجم ، ‌دقيق و بدون هياهو است و حتما در سال 94 برنامه هاي جدي براي ساماندهي موسسه هاي مالي غيرمجاز اجرا خواهد شد.
 
اين موضوع در حالي است که محسني اژه اي سخنگوي قوه قضائيه در سفري که به استان گلستان داشته است با تاکيد بر اين که نمي‎ توان گفت که همه موسسات مالي و اعتباري تعطيل شوند يا همه آنها متخلف هستند، اظهار کرده است؛در خصوص ساماندهي موسسات مالي و اعتباري کارگروهي متشکل از نمايندگان بانک مرکزي و سه قوه فعاليت خود را آغاز و در اين رابطه گام‎هاي خوبي برداشته شده است.
 
وي خاطرنشان کرد: موسسات مالي و اعتباري که طبق قانون و مقررات تشکيل شده اند مي ‎توانند به کار خود ادامه دهند اما آنهايي که مجوز ندارند بايد با آنها برخورد قانوني و تعطيل شوند.
 
بر اساس اعلام کارگروه ساماندهي، همه صندوق هاي قرض الحسنه ،‌ تعاوني هاي اعتباري ،‌شرکت هاي ليزينگ ، شرکت هاي صرافي ،‌ صرافان و ساير تشکل هايي که فعاليت اعتباري و پولي انجام مي دهند و از بانک مرکزي مجوز دريافت نکرده اند،‌ فرصت را از دست ندهند و با مراجعه به بانک مرکزي اقدمات لازم را انجام دهند.
برچسب ها: قوا ، بازار ، پولی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار