کد خبر: ۱۵۸۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۴

وزارت برق دولت صنعا نسبت به "عواقب فاجعه بار" ناشی از اتمام مازوت و دیزل هشدار داد و خاطرنشان کرد که بخش برق به دلیل توقیف کشتی‌های حامل فراورده‌های نفتی در معرض یک فاجعه بی‌سابقه است. یک عضو شورای عالی سیاسی جنبش انصارالله یمن، سازمان ملل را مسؤول هرگونه نشت احتمالی نفت از نفتکش "صافر" در نزدیکی سواحل الحدیده در غرب یمن دانست.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، وزارت برق دولت صنعا نسبت به تمام شدن سوخت در سایه شیوع بیماری‌ها و همزمان با موج‌ گرما در تابستان به ویژه در حدیده و سایر مناطق ساحلی هشدار داد.

این وزارتخانه  مسؤولیت قانونی، اخلاقی و انسانی ناشی از عواقب تعطیلی نیروگاه‌های برق، مراکز بهداشتی، سردخانه‌ها و مواد غذایی که دچار تخریب گسترده ناشی از زرادخانه غربی هستند را متوجه شورای امنیت، سازمان ملل و ائتلاف سعودی دانست.

در بیانیه وزارت برق صنعا آمده است: کشورهای ائتلاف متجاوز به مدت شش سال فجیع‌ترین جنایات و تخلفات را مرتکب شدند و امروز با آغاز هفتمین سال تجاوز، ائتلاف همچنان وحشتناک‌ترین نقض‌ها را انجام می‌دهد و با جلوگیری از ورود نیازهای ضروری نجات‌بخش، در محاصره پیش می‌رود.

انصارالله سازمان ملل را مسؤول هرگونه نشت نفت از نفتکش "صافر" دانست

از سوی دیگر، محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی جنبش انصارالله یمن در حساب توئیتری خود سازمان ملل را مسؤول هرگونه نشت احتمالی نفت در نفتکش "صافر" در دریای سرخ دانست.

وی افزود: ادامه شرط گذاری‌های خارج از توافق سازمان ملل متحد جرم، بی‌عملی، کارشکنی و بی‌تفاوتی نسبت به آلودگی محیط زیست در صورت نشت صافر است. ما آنها را مسؤول هر گونه نشتی می‌دانیم.

نفتکش صافر بیش از پنج سال است که در بندر نفتی رأس عیسی یمن در دریای سرخ لنگر انداخته و مقامات سازمان ملل هشدار داده‌اند که نشتی آن در صورت وقوع ممکن است چهار برابر نفت نشت یافته در فاجعه اکسون والدز در سال  ۱۹۸۹ در آلاسکا باشد.

انتهای پیام

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار