کد خبر: ۱۵۸۸۵
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۷
طبق آمار دولتی، شمار روس‌هایی که زیر خط فقر زندگی می‌کنند، به میزان 3.1 میلیون نفر در سه ماهه اول سال 2015 افزایش یافت و به 22.9 میلیون نفر رسید.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایسنا، شمار روس‌هایی که زیر خط فقر طبقه بندی شده‌اند در سه ماهه اول سال جاری میلادی به 22.9 میلیون نفر یا 15.9 درصد جمعیت این کشور رسید. در مدت مشابه سال گذشته شمار افرادی که زیر خط فقر زندگی می‌کردند، 19.8 میلیون نفر بود.
 
کسانی که درآمد کمتر از 9662 روبل (176 دلار) در ماه دارند، زیر خط فقر قرار دارند.
 
سازمان آمار روسیه سطح درآمد تعریف شده برای این طبقه بندی را نسبت به سال گذشته تغییر داد تا نرخ تورم 17 درصدی امسال در آن لحاظ شود. خط فقر سال گذشته بر مبنای درآمد کمتر از 7688 روبل تعریف شده بود. روبل بیش از 40 درصد از ارزش خود را در سال 2014 از دست داده است. سقوط ارزش روبل و همچنین کاهش قیمت نفت و بحران اوکراین بر قیمت کالاها تاثیر گذاشته است.
 
روسیه بیشتر واردات مواد غذایی را از کشورهای غربی که این کشور را بر سر بحران اوکراین هدف تحریم قرار داده اند، ممنوع کرده و این امر باعث افزایش قیمت خرید برای مصرف کنندگان شده است. دولت روسیه تدابیری را برای حمایت از مردم فقیر اتخاذ کرده که شامل تطبیق مستمری‌ها با تورم بوده با این همه قدرت خرید مردم این کشور با افزایش قیمت کالاهای اساسی، ضعیف شده است.
 
طبق آمار رسمی، افزایش قیمتها باعث شد درآمد واقعی در ماه مارس بر مبنای سال به سال 9.3 درصد کاهش پیدا کند و از سوی دیگر میزان مصرف 8.7 درصد کاهش یافت.
 
بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، رشد نرخ تورم روسیه در دو ماه گذشته آهسته شده است و مقامات روسیه ابراز امیدواری کرده‌اند که رشد اقتصادی از سال آینده از سرگرفته شود.
برچسب ها: فقیر ، روسیه ، سازمان
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار