کد خبر: ۱۵۹۳۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی صداوسیما، بر اساس این نظرسنجی در هفته اول نوروز ۱۴۰۰ نصاب سریال‌ها و ویژه‌برنامه‌های تحویل سال در سال‌های گذشته شکسته شد و فصل سوم سریال «نون خ» شبکه یک سیما با ۷۹.۶ درصد مخاطب و رضایت در حد زیاد ۸۹.۳ درصد و ویژه‌برنامه تحویل سال «عصر جدید» شبکه سه با ۷۰.۵ درصد مخاطب و رضایت در حد زیاد ۸۷ درصد در صدر سریال‌ها در هفته اول نوروز و ویژه‌های تحویل سال قرار گرفتند.

بعد از فصل سوم «نون خ»، سریال «گاندو ۲» از شبکه سه با ۵۵.۸ درصد مخاطب و رضایت ۸۷.۶ درصدی در حد زیاد در رتبه دوم سریال‌های هفته اول نوروز قرار گرفت و «همبازی» شبکه دو ۲۸.۲ درصد مخاطب با رضایت ۷۵ درصدی در حد زیاد داشت. «نوروز رنگی»، سریال شبکه پنج در هفته اول نوروز ۱۸.۴ درصد مخاطب را پای خود نشاند که ۸۲.۶ درصد از آنها در حد زیاد از این سریال رضایت داشتند. سریال طنز «دست‌انداز» شبکه نسیم هم با ۱۷.۵ درصد مخاطب، رضایت ۷۶.۹ درصدی مخاطبان خود را در حد زیاد به دست آورد.

نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما درباره ویژه‌برنامه‌های تحویل سال ۱۴۰۰ حکایت از رشد بیش از دو برابری مخاطبان ویژه‌برنامه تحویل سال شبکه سه نسبت به سال ۱۳۹۹ دارد که آن را در صدر ویژه‌های تحویل سال جدید قرار داد. بعد از ویژه‌برنامه «عصر جدید» شبکه ۳، «فرمول یک» شبکه یک با ۳۰.۴ درصد مخاطب و رضایت ۷۴.۱ درصد در حد زیاد در رتبه دوم ویژه‌های تحویل سال ۱۴۰۰ قرار گرفت.

ویژه‌برنامه تحویل سال شبکه قرآن و معارف با عنوان «سلام» بعد از «فرمول یک» شبکه یک با ۱۸.۱ درصد مخاطب و رضایت ۸۶.۲ درصد درحد زیاد در رتبه سوم قرار گرفت و «نوروزترین نوروز» ویژه‌برنامه تحویل سال شبکه پنج توانست ۱۷.۴ درصد مخاطب را پای خود بنشاند و رضایت ۷۴.۹ درصد آنها را در حد زیاد به دست آورد. «حول حالنا» ویژه‌برنامه تحویل سال شبکه سلامت هم با ۱۶.۴ درصد مخاطب توانست رضایت ۸۰.۷ درصدی کسب کند و در رتبه پنجم در میان شبکه‌های مختلف قرار گیرد.

در میان ویژه‌برنامه‌های تحویل سال ۱۴۰۰، سین هشتم شبکه افق با ۱۲.۷ درصد و رشد چهار برابری مخاطب نسبت به سال قبل، «صبح فروردین» شبکه دو با ۱۲.۵ درصد و رشد تقریبا شش درصدی مخاطب نسبت به سال ۹۹، «گل‌بارون» شبکه ورزش با ۱۱.۸ درصد مخاطب، «بهار در بهار» شبکه امید با ۱۱.۶ درصد مخاطب و رشد بیش از سه برابری مخاطب، «رادیو هفت» شبکه آموزش با ۱۱ درصد مخاطب و «عطر نرگس رقص باد» شبکه چهار با ۸.۳ درصد مخاطب در رتبه‌های ششم تا یازدهم قرار گرفتند.

براساس نظرسنجی مرکز تحقیقات، ۴۲.۴ درصد از مردم در هفته اول نوروز ۱۴۰۰ فیلم‌های سینمایی تلویزیون را دیده‌اند، ۳۹ درصد پای برنامه‌های شبکه‌های استانی نشسته و ۱۸.۶ درصد هم شنونده برنامه‌های متنوع رادیو بوده‌اند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار