کد خبر: ۱۵۹۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۳
اعظمی ساردویی با اشاره به حضور دکتر قالیباف در مناطق محروم استان کرمان:

ذبیح الله اعظمی ساردوئی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، با اشاره به حضور جهادی رئیس مجلس در ایام نوروز به جنوب استان کرمان، گفت: بازدید مقامات به ویژه سران سه قوه به صورت جهادی جهت سرکشی به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته، برای آشنایی میدانی با مشکلات این مناطق بسیار تأثیرگذار است.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اهمیت مشاهده مشکلات مردم از سوی سران قوا، اظهار داشت: نهایت تشکر را از دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی داریم که به صورت جهادی در روز اول فروردین در مناطق محروم جنوب استان کرمان از جمله حوزه انتخابیه اینجانب یعنی جیرفت و عنبراباد حضور یافت و خرسندی مردم منطقه را به دنبال داشت.

وی افزود: لازم است رئیس جمهور هم برای چنین بازدیدهایی از مناطق محروم شخصا به میدان آمده و فارغ از جلسات رسمی، به دیدن هم وطنانی که در مناطق دورافتاده و کم برخوردار زندگی می کنند نیز برود و با درد، رنج و مشکلات آنها آشنا شود.

اعظمی ساردویی همچنین با اشاره به اقدامات گروه های جهادی در مناطق محروم یادآور شد: گروه های جهادی در سال های ابتدای انقلاب نیز چنین فعالیتی داشتند که بعد از مدتی متوقف شد اما در طی چند سال اخیر باز هم گروه های جهادی اقدامات خود را آغاز کرده و برای امور عمرانی و فرهنگی اعم از ساخت مدرسه، مسجد، تأمین آب شرب، حمام سرویس بهداشتی و کمک های معیشتی در مناطق محروم حضور یافتند و کارهای مؤثری هم انجام دادند و در همین خصوص حضور اخیر آقای قالیباف رئیس مجلس در کنار جهادگران مناطق محروم جنوب استان کرمان قوت قلبی برای ادامه کار این افراد بود.

این عضو مجمع نمایندگان استان کرمان در ادامه تأکید کرد: لازم است گروه های جهادی در کنار کمک های معیشتی و عمرانی تلاش کنند با حضور مستمر و بیشتر در این مناطق، ضمن برگزاری کلاس های ویژه خوداشتغالی برای مردم در جهت ایجاد اشتغال پایدار ایجاد و کارآفرینی نیز برنامه داشته باشند.

وی افزود: برای مثال در منطقه جنوب کرمان بهترین محصولات کشاورزی تولید می شود که با ایجاد کسب و کارهای مرتبط خانگی می توان اشتغال ایجاد کرد از جمله کنجد که به دلیل عدم وجود تجهیزات روغن کشی و فرآوری و بسته بندی این محصول به استان های دیگر ارسال می شود که گروه های جهادی می توانند برای وقوع این موضوع در استان کرمان برنامه ریزیکنند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین خوب است اعضای گروه های جهادی آموزش های لازم را برای حضور در مناطق محروم دیده باشند که در صورت بروز حوادث مشکلی برای آنها ایجاد نشود زیرا اثرات کار آنها در روستا ها به یادگار خواهند ماند./

پایان پیام

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار