کد خبر: ۱۵۹۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۴
فعال سیاسی و حقوقی مخالف رژیم عربستان سعودی با محکوم کردن جنگ‌ و جنایات علیه یمن، بر ضرورت ریشه‌کن کردن این رژیم تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سلطان العبدلی الغامدی» فعال حقوقی و از مخالفان عربستان سعودی با اشاره به جنگ‌ها و «حماقت‌ها» ارتکابی این رژیم گفت که از اعتراف به جرم‌انگاری این امور گریزی نیست این در حالی است که مردم حاضر در این شبه جزیره عربی برای یمن ارزش قائلند و به آن احترام می‌گذارند اما هیچ حق و اراده‌ای در سایه این رژیم وحشی و نژادپرست ندارند.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المسیره» تصریح کرد که رژیم سعودی بر طبل طائفه‌گری می‌کوبد و تمامی امکانات رسانه‌ای مکتوب، دیداری و شنیداری، تربیون‌های نماز جمعه و حرمین شریفین را برای توطئه و مشروعیت بخشی به جنگ ظالمانه علیه یمن به کار گرفته است.

این فعال حقوقی مخالف رژیم سعودی دلیل رکود اقتصادی و وضعیت شهروندان سعودی را اقدام رژیم سعودی در هزینه کردن مبالغ زیاد برای جنگ یمن،کشتار مردم آن و به هراس انداختن آنها دانست.

سلطان العبدلی الغامدی تصریح کرد که تعداد قابل توجهی از مخالفان این رژیم وهابی، بارها و بارها مخالفت خود را با کشتار مردم یمن اعلام کرده‌اند. رژیم سعودی دارای نقصان در فلسفه، عملکرد و موجودیتش است و این دولت دارای ابزارهای یک دولت قابل احترام نیست و حتی به اندازه کشورهای کوچک، دارای چشم انداز استراتژیک نیست.

وی افزود: جامعه نیز از استکبار رژیم سعودی، سرکوب، گرسنه‌ نگه داشتن و آوارگی به دلیل جنگی که در دوره جدید «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی هدایت آن را برعهده دارد، در امان نمانده است.

به گفته او، در مقابل صداهایی مخالف سیاست‌های این رژیم و جنبه‌های حاکمیتی آن در دوره‌های مختلف وجود داشته که هریک در شیوه ریشه‌کن کردن این رژیم با دیگری تفاوت داشت. اما اغلب آنها بر ضرورت ریشه کن کردن این رژیم توافق دارند. در میان این مخالفان حتی برخی شرکای این رژیم در قدرت و تصمیم گیری، تا زمان به قدرت رسیدن محمد بن سلمان ولی‌عهد نیز به چشم می‌خورند.

«مضاوی الرشید» سخنگوی حزب تازه‌تاسیس «التجمع الوطنی» عربستان سعودی چند ماه پیش، پس از اعلام موجودیت این حزب با اذعان به اینکه بازی خطرناکی را آغاز کرده، گفت این حزب به دنبال تغییر حاکمیت است و از اداره کشور بر اساس نظام دموکراتیک حمایت می‌کند.(جزئیات بیشتر)

شخصیت‌های عربستانی مخالف در خارج از این کشور تاکنون‌، بارها با اعلام اینکه رژیم سعودی مشروعیت خود را از دست داده و دیگر امیدی به اصلاح آن نیست، تاکید کرده‌اند که مردم عربستان به زودی نظام سیاسی آزاد را حاکم و کشور خود را به بهترین شکل مدیریت و اداره خواهند کرد. 

چند ماه پیش، شماری از این شخصیت های مخالف رژیم آل سعود در خارج از عربستان از جمله سلطان العبدلی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند: ما از هر گام و ابتکار عمل مردم در مقابله با رژیم آل سعود خواه با ایجاد احزاب یا جنبش ها، اتحادیه ها، سازمان ها و انجمن های انسانی و سیاسی پشتیبانی می کنیم و از هر اقدامی علیه این رژیم فرقه گرا و نژاد پرست، با هدف سرنگونی آن حمایت خواهیم کرد. 

در بخش دیگری از این بیانیه آمده بود: ما اعتقاد داریم هیچ امیدی به اصلاحات از بالا نیست و رژیم آل سعود مشروعیت خود را از دست داده و دعوت به پادشاهی مشروطه  با وجود شاهزادگان آل سعود، یک سیاست بیهوده و پوچ و غیرقابل دستیابی و غیرقابل قبول است، به ویژه اینکه امکان همزیستی شهروندان و مخالفان در سایه رژیم حاکم امری ناممکن است. 

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار