کد خبر: ۱۶۰۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶
مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: در حال حاضر تعداد 938 روستا تحت پوشش خدمات تلفن همراه اول مخابرات هستند.

آزاد حکمت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سنندج ضمن تشریح عملکرد و پروژه‌های اجرا شده در سال گذشته به تحقق حداکثری اهداف و رشد شاخص‌ها در منطقه کردستان اشاره و اظهار کرد: با صرف و اختصاص اعتبارات لازم برای اجرای پروژه‌های تعریف شده در شاخص‌های کلیدیِ تلفن ثابت، دیتا و ارتباطات سیار موفقیت‌های قابل توجهی را در بیلان کاری منطقه به ثبت رسانده‌ایم.

وی با اعلام این مهم که صنعتِ مخابرات، سرویس‌ها و محصولات قابل ارائه در این بستر به عنوان یکی از پیشران‌های تاثیرگذار در توسعه و پیشرفت کشور و حتی استان نقش بسزایی دارد، افزود: اقدامات توسعه‌ایی در حوزه سیستم‌های مخابراتی، انتقال شبکه فیبر نوری، دیتا و ارتباطات سیار از جمله برنامه‌های مخابرات منطقه در این راستا در سال 99 است.

 وی نصب و راه اندازی تجهیزات CWDM در 168 نقطه استان، نصب رادیو در 72 نقطه و افزایش ظرفیت در 17 نقطه از اقدامات صورت گرفته در توسعه انتقال استان در سال گذشته بشمار می‌رود.

حکمت اجرای 223 کیلومتر فیبرنوری روستایی و 30 کیلومتر فیبر نوری شهری را جز عملکرد شبکه کابل و فیبر نوری منطقه در سال 99اعلام کرد گفت: با احتساب این آمار، هم اکنون 4 هزار و 844 کیلومتر فیبرنوری در استان اجرا شده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان ،حذف 61 کابل اقماری در نقاط مختلف استان، تعویض 31 سوئیج و توسعه سوئیچ ADSLو VDSL در 129 نقطه استان را از پروژه های انجام شده در حوزه سیستم های مخابراتی دانست.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه دیتا ؛ ارتقای ظرفیت UP LINK استان در 269 نقطه، ارتقای پهنای باند استان به 30 گیگ و ایجاد ظرفیت 10G(تِن جی) در چهار شهرستان را از عمده برنامه های این بخش عنوان کرد.

وی ایجاد 32 نیو سایت همراه اول ،ارتقای 80 سایت به تکنولوژی 3G و 83 سایت به تکنولوژی4G را بخشی از عملکرد حوزه ارتباطات سیار در سال 99 برشمرد و افزود: طی چند سال اخیر 507 سایت BTS در استان نصب و راه اندازی شده است.

حکمت اضافه کرد: بیش از 2میلیون و 300 هزار شماره تلفن همراه اعتباری و دائمی با ضریب نفوذ 137 درصد مشغول بکار هستند.

وی همچنین بیان داشت: تعداد 938 روستا تحت پوشش خدمات تلفن همراه اول مخابرات هستند.

حکمت ضمن تشریح وضعیت موجود در شاخص های مخابراتی ، به وجود 594 هزار و 60 شماره تلفن منصوبه و تعداد 508 هزار و 911 شماره تلفن ثابت مشغول بکار در استان اشاره کردو یادآورشد: در حال حاضر یک هزار و 502 روستا دارای تلفن خانگی هستند.

مدیر مخابرات منطقه کردستان تعداد پورت های منصوبه ADSL  در استان را 171 هزار و 500 مورد اعلام کرد و گفت: 125 هزار و 31 پورت آن به متقاضیان واگذار شده است که شرایط واگذاری آن به مشتریان جدید فراهم است.

وی با بیان اینکه در سال 92 تنها 9 روستای استان دارای ADSL بودند اظهارداشت: این رقم تا پایان سال 99 به 540 روستا رسیده است که رشد 5 هزار و 900 درصدی آن را مشخص می کند.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: در حال حاضر تعداد 4 هزار و 208 مشترک FTTH ،4 هزار و 921 مشترک SIP PHONE و 856 مشترک VDSL  در استان از مزایای سرویس های مذکور بهره‌مند هستند.

مدیر مخابرات منطقه کردستان بابیان اینکه حمایت از تولیدات داخلی با برندهای ایرانی در سال گذشته به عنوان یکی از اهدافِ اصلی، مورد توجه این منطقه قرار گرفت، اعلام کرد: خرید و تامین تجهیزات مخابراتیِ تولید داخل کشور به مبلغ 141 میلیارد و 200 میلیون تومان در سال 99 دلیلی برای اثبات حمایت و پشتیبانی از تولیدکنندگان داخلی توسط منطقه کردستان است. 

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته به دلیل شرایط کرونایی حاکم برجامعه، وجود تحریم‌ها، کمبود منابع و تجهیزات شرایط سختِ کاری را متحمل شدیم، اظهارداشت: با تلاش و همراهی کارکنان این مجموعه توانستیم در مقابل موانعِ پیشرو موفق عمل نماییم و پاسخگوی نیاز روزافزون مشتریان بخصوص در دو حوزه اینترنت پرسرعت و همراه باشیم.

حکمت به بیان برنامه‌های آتی مخابرات منطقه کردستان به منظور توسعه و ارتقای سطح کیفی و کمی خدمات و محصولات مخابراتی پرداخت و ابراز داشت: بر اساس برنامه‌های ابلاغی از سوی شرکت مخابرات ایران و اجرای آنها بر حسب اولویت بندی در نقاط مختلف استان، کمر همت را در راستای جلب و تثبیت اعتماد مشتریان به استراتژی‌های این شرکت خدمات رسان؛ بواسطه پاسخگویی به مطالبات ارتباطی و تامین نیازهای روزافزونِ مشتریان به خدمات مخابراتی بسته‌ایم.

وی در پایان با اشاره به برنامه‌های مخابرات منطقه کردستان با هدف حمایت و پشتیبانی از تولیدات داخل کشور و تولیدکنندگان ایرانی تصریح کرد: انشالله در سال جاری نیز به مثابه سال گذشته که با سرمایه‌گذاری 141 میلیارد و 200 میلیون تومان از تولیدات داخلی با برندهای ایرانی حمایت شد، در این راستا گام‌های مثمر ثمری برخواهیم داشت.

انتهای پیام/2330/72

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار