کد خبر: ۱۶۱۰۱۵
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۹
دفتر نخست وزیری پاکستان پنجشنبه شب با صدور بیانیه‌ای از تماس تلفنی «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه با «عمران‌خان» نخست وزیر پاکستان خبر داد.

به گزارش منیبان، سران پاکستان و ترکیه طی تماس تلفنی، اوضاع امنیتی منطقه به ویژه آخرین تحولات صلح افغانستان و تصمیم آمریکا برای خارج کردن نیروهای خود را بررسی کردند.

سران پاکستان و ترکیه درخصوص موضوعات مورد علاقه دو کشور، پیرامون روابط و تقویت همکاری‌های دوجانبه در بخش‌های مختلف تاکید کردند.

در این بیانیه آمده است: نخست وزیر پاکستان بر اهمیت حل و فصل سیاسی بحران افغانستان پیش از خروج برنامه‌ریزی شده ایالات متحده تأکید کرد.

وی افزود، پاکستان از پیمان صلح میان آمریکا و طالبان و آغاز مذاکرات داخلی افغانستان به طور کامل حمایت و این روند را تسهیل کرده است.

عمران‌خان اظهار داشت: مذاکرات بین افغانستانی فرصت تاریخی فراهم کرده و رهبران این کشور باید از آن برای دستیابی به یک توافق سیاسی، گسترده و همه جانبه استفاده‌ کنند.

وی با قدردانی از نقش ترکیه افزود، پاکستان به پشتیبانی همه جانبه خود از تلاش‌ها برای راه حل سیاسی برای صلح و ثبات پایدار در افغانستان ادامه خواهد داد.

رایزنی‌ اسلام‌آباد با متحدان منطقه‌ای خود از جمله آنکارا که قرار است میزبان دور جدید مذاکرات افغانستان با حضور هیات‌های آمریکا و سازمان ملل انجام می‌شود.

ساعتی پیش نیز ژنرال باجوا فرمانده ارتش پاکستان با کاردار سفارت آمریکا در اسلام‌آباد دیدار و از تصمیم جوبایدن برای خارج‌ کردن نظامیان آمریکایی از افغانستان استقبال کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار