کد خبر: ۱۶۱۴۶۵
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۸
موشن گرافی نقش ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، تنها چند ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی برخی با فشارهایی که به ارتش وارد می‌کردند به دنبال حذف ارتش به بهانه همراهی او در گذشته با رژیم شاه برآمدند. در شرایطی که کشور شرایط خاصی را تجربه می‌کرد این اقدام عملا حذف یک نیروی کارآمد نظامی محسوب می‌شد و تبعات جدی را در پی داشت.

نقش ارتش در سال ۵۷ در ۵ دقیقه+ موشن گرافی

امام خمینی (ره) با درایت و بینش همیشگی مانع از انحلال ارتش شد و با پذیرفتن نیرو‌های انقلابی به رشد قوای نظامی این مجموعه کمک کرد تا در روز‌های آشوب و درگیری که پس از چند ماه از پیروزی انقلاب اسلامی در مرز‌ها اتفاق افتاد ارتش توانست نقشی مهم در پایان دادن به غائله‌های ضد انقلاب داشته باشد.

مشکلات فراوان ارتش سبب شد تا فرماندهان وقت ارتش جمهوری اسلامی ایران با درخواست وقت ملاقات از امام خمینی (ره) برای بیرون رفتن از این وضعیت چاره اندیشی کنند و از امام (ره) بخواهند ایشان فرماندهی خود بر کل نیرو‌های مسلح را مجدداً اعلام نمایند. تا با استفاده از این حکم حکومتی قوام و انضباط بر ارتش برگردد. امام خمینی نیز (ره) با صدور پیامی تاریخی در تاریخ ۲۹ فروردین سال ۵۷ خطاب به ملت، سنگ بنای روز ارتش را گذاشتند.


در ادامه موشن گرافی‌ای به نقش ارتش در سال ۵۷ و پیروزی انقلاب اسلامی پرداخته و اقدات آن را برشمرده است که در ادامه می‌بینید.


انتهای پیام/ ۱۴۱

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار