کد خبر: ۱۶۱۶۱
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹
رییس کل بیمه مرکزی در خصوص جزییات لایحه اصلاح قانون بیمه شخص ثالث و الحاقیه این بیمه توضیحاتی را ارائه کرد.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایسنا، محمدابراهیم امین، امروز شنبه در نشستی که به مناسبت چهل وچهارمین سالگرد تاسیس این بیمه برگزار شد در خصوص نهایی شدن اصلاح قانون بیمه شخص ثالث گفت: لایحه اصلاح بیمه شخص ثالث از سال گذشته تاکنون در کمیسیون اقتصادی مجلس مورد بررسی قرار گرفته و نهایی شده است، به طوری که تمامی دغدغه‌های صنعت بیمه‌ در خصوص این لایحه و جزییات آن مورد توجه نمایندگان قرار گرفته و بیش از 90 درصد از خواسته‌ها در آن لحاظ شده است.
 
وی با بیان این لایحه بعد از تصویب کمیسیون اقتصادی به صحن علنی مجلس می‌رود، تصریح کرد: بر اساس اصلاحیه‌ای که در این لایحه انجام شده است در صورت افزایش دیه که به صورت سالانه انجام می‌شود دیگر نیازی به خریداری الحاقیه توسط مردم نیست.
 
امین اضافه کرد: علاوه بر این تا زمانی که مهلت قرارداد دارنده بیمه شخص ثالث به اتمام نرسیده است بیمه بر اساس دیه لحاظ می‌شود. به این ترتیب هر گونه افزایش بیمه و مازاد مبلغ بر عهده صندوق تامین خسارت بدنی است که سهم این صندوق از 5 به 7 تا 8 درصد افزایش می‌یابد.
 
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این در لایحه بیمه شخص ثالث در نظر گرفته شده است که همه اطلاعات مربوط به حوادث رانندگی در سامانه متمرکز شده تا همه دست‌اندرکاران به این سامانه مرتبط شده و از پرداخت خسارت غیر واقعی جلوگیری شود.
 
به گفته امین در صورتی که این لایحه در صحن علنی مجلس به تصویب برسد بسیاری از مشکلات صنعت بیمه در حوزه شخص ثالث برطرف خواهد شد.
برچسب ها: الحاقیه ، شخص ثالث ، بیمه
نام:
ایمیل:
* نظر: