کد خبر: ۱۶۱۶۹
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳
در شرایط فعلی کشورهایی همچون ترکمنستان و ازبکستان از مهمترین رقبای ایران در بازار گازوئیل افغانستان به شمار می روند که قصد داریم با استفاده از ساز و کارهای جدید حجم صادرات و فروش گازوئیل به این کشور همسایه را افزایش دهیم.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از مهر، سرپرست امور بین‌الملل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی با تشریح برنامه‌های صادرات فرآورده‌های نفتی به کشورهای آسیای میانه و قفقاز از تاجیکستان، ارمنستان و گرجستان به عنوان بازار جدید گازوئیل ایران نام برد.
 
اسماعیل حشم فیروز با اشاره به پتانسیل صادرات ۲.۵ تا ۳ میلیون لیتری گازوئیل ایران به افغانستان، گفت: در شرایط فعلی کشورهایی همچون ترکمنستان و ازبکستان از مهمترین رقبای ایران در بازار گازوئیل افغانستان به شمار می روند که قصد داریم با استفاده از ساز و کارهای جدید حجم صادرات و فروش گازوئیل به این کشور همسایه را افزایش دهیم.
 
سرپرست امور بین الملل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران بازار مصرف گازوئیل تاجیکستان را ۲.۵ تا ۳ میلیون لیتر در روز عنوان کرد و یادآور شد: هم اکنون در بین کشورهای منطقه آسیای میانه، قزاقستان، ترکمنستان و ازبکستان، تولیدکننده و بعضا صادرکننده انواع فرآورده‌های نفتی هستند و در این منطقه تنها کشور تاجیکستان یک بازار بالقوه برای صادرات گازوئیل و فرآورده های نفتی ایران به شمار می رود.
 
این مقام مسئول همچنین از ارمنستان و گرجستان هم به عنوان مشتریان فرآورده‌های نفتی کشور یاد کرد و اظهار داشت: فرآورده‌های نفتی به ویژه گازوئیل و گاز مایع به صورت تک محموله توسط ایران به ارمنستان و گرجستان صادر می‌شود که در سال جاری هم یک محموله گازوئیل به ارمنستان ارسال شده است.
برچسب ها: صف ، آسیایی ، گازوئیل
نام:
ایمیل:
* نظر: