کد خبر: ۱۶۲۲۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۴

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روند صعودی موج چهارم پاندمی در ایران همچنان هر روز پیدا می‌کند و حتی امروز تعداد درگذشتگان بیماری به نزدیک ۵۰۰نفر هم رسید.

آن طور که وزارت بهداشت اعلام کرد، از دیروز تا امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۱ هزار و ۲۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۷۳۴ نفر از آنها بستری شدند.

همچنین متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۹۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۷۰ هزار و ۷۰ نفر رسید.

وضعیت شهرستان‌ها

آخرین رنگ‌بندی کرونایی شهرهای کشور که در اپلیکیشن ماسک منتشر شد، از این قرار است؛

۱۹۸ شهرستان قرمز
 ۱۵۷ شهرستان نارنجی
 ۸۴ شهرستان زرد
 ۹ شهرستان آبی

 ۱۱۰ شهرستان که روند بستری کرونا در آن‌ها در روزهای اخیر افزایش نداشته‌ است از وضعیت قرمز خارج شدند. با این وجود اگر سطح مراقبت‌ها کاهش یابد و روند بستری افزایشی شود، احتمال قرمز شدن مجدد این شهرستان‌ها جدی است. 

سهمگین‌ترین امواج کرونا در تهران

تهران یکی از این شهرهاست که با وضعیت قرمز درگیر شده و شرایط آن بحرانی است.آغاز فاز سوم تست انسانی واکسن ایرانی-کوبایی کرونا

زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران، در این رابطه گفت:  همکاران ما به صورت شبانه‌روز و رشادت‌آمیز و مجاهدتی ستودنی در حال تلاش برای مقابله با این بیماری هستند، شاید سهمگین‌ترین و توفنده‌ترین امواج ناشی از بیماری را از ابتدا تاکنون را در تهران در طول ۱۰ روز اخیر تجربه کردیم.

او افزود: پیش‌بینی می‌شود این شرایط در تهران حداقل ۱۰ تا ۱۴ روز آینده تغییر شگرفی نداشته باشد و کماکان این شرایط مشقت‌بار و طاقت‌فرسا را که به کادر بهداشت و درمان در حال تحمیل است، شاهد باشیم.

شرایط بحرانی کرونا در تهران/ نمکی: علمی‌ترین شیوه مدیریت کرونا را با تحریم‌ها داشتیم

نگرانی از ورود کرونای هندی به ایران

در این شرایط نگرانی زیادی نسبت به ورود نوع جهش یافته هندی ویروس کرونا به ایران هم وجود دارد، موضوعی که می‌تواند وضعیت پاندمی را در کشور از این هم مرگبارتر کند.

 محمدحسن قوسیان مقدم دبیرکل و سخنگوی جمعیت هلال احمر با اشاره به تشدید کنترل مرزهای شرقی کشور اظهار کرد: تعدادی از اعضای هلال احمر که به صورت میدانی و در قالب طرح شهید سلیمانی به عنوان ناظران سلامت با دانشگاه علوم پزشکی استان‌ها همکاری می‌کردند، به شکل محدود واکسینه شدند که این اقدام از سوی نهادهای بهداشتی دیگر انجام شده است.

او ادامه داد: موضوع کنترل بیشتر مرزهای شرقی کشور با توجه به شیوع کرونای هندی، در جلسه شورای امنیتی و انتظامی قرارگاه مقابله با کرونا که در وزارت کشور برگزار شد، مطرح و این امر به استان‌های شرقی ابلاغ شده است تا کنترل‌های شدیدتری در مبادی زمینی و هوایی کشور اعمال شود.

همچنین امروز غنی نظری، عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، درباره ممنوعیت پرواز به هند و در عین حال فروش بلیت پرواز هند در برخی سایت ها نیز اظهار کرد: چارترها مافیا هستند و مافیای پرواز اجازه نمی دهد که تصمیم درست گرفته شود. آنها نفوذ می کنند و هرجا وضعیت بد است می گویند ممنوع کنید و هرجا هم خوب است می گویند آزاد کنید. در کل من این تصمیمات اتخاذ شده را علمی نمی دانم.

آغاز فاز سوم تست انسانی واکسن ایرانی-کوبایی کرونا

البته امروز خبر خوبی هم درباره واکسیناسیون کرونا در کشور اعلام شد و فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا انستیتو پاستور ایران و انستیتو فینلای کوبا (سوبرانا) با حضور وزیر بهداشت شروع شد.

اولین تزریق واکسن ایرانی - کوبایی کرونا نیز به دکتر گویا- رییس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت انجام شد و دومین تزریق هم به دکتر علیرضا بیگلری- رییس انستیتو پاستور ایران انجام شد.

گفتنی است که فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا انستیتو پاستور ایران و انستیتو فینلای کوبا قرار است،در هفت استان کشور و هشت دانشگاه علوم پزشکی شامل مازندران، بابل، اصفهان، یزد، کرمان، هرمزگان، همدان و زنجان مورد مطالعه قرار ‌گیرد و مجموعا در کل این هفت استان ،۲۴ هزار داوطلب وارد مطالعه می‌شوند که از هر دانشگاه علوم پزشکی، بالغ بر ۳۰۰۰ نفر پذیرش خواهند شد.

نمکی: علمی‌ترین شیوه مدیریت کرونا را با تحریم‌ها داشتیم

از سویی سعید نمکی، وزیر بهداشت در این مراسم گفت: علمی ترین شیوه های مدیریت کرونا را با دستان بسته و چشمان باز با وجود همه فشارها و تحریم ها داشتیم.

 او افزود: اگر کشوری واکسن ساز شد بسیاری از فناوری های جدید را در اختیار دارد و ما از سرافرازترین کشورها در این زمینه هستیم. 

نمکی تاکید کرد: امروز ژنرال های عرصه تولید واکسن کار خود را کردند، ترمزی برای آن نیست و ایران، درخشان ترین کشور در عرصه تولید واکسن کووید ۱۹ در منطقه است.

او با بیان اینکه امروز داوطلبان تزریق واکسن کرونا پاستور به دنیا نشان دادند که به این کار ایمان دارند، اظهار داشت: مرحله یک و ۲ واکسن کرونا پاستور به دقت مطالعه کردم و واکسن بسیار خوبی است و این مراحل به خوبی انجام شده و با اطمینان خاطر اجازه اجرای مرحله سوم را دادم.

۴۷۲۳۷

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار