کد خبر: ۱۶۲۵۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹
گروه استان‌ها- استاندار قزوین گفت: کارگروه اشتغال زندانی‌های دارای سوء‌سابقه در استان قزوین تشکیل می‌شود تا تسهیلات حمایتی و امتیازاتی برای به‌کارگیری این قبیل زندانیان در استان ایجاد شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، هدایت‌‌الله جمالی‌پور ظهر امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که در محوطه باز استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: کارگروه اشتغال زندانی‌های دارای سوء‌سابقه در استان قزوین تشکیل می‌شود تا تسهیلات حمایتی و امتیازاتی برای به‌کارگیری این قبیل زندانیان در استان ایجاد شود.

وی ساماندهی آموزش‌های اخلاقی و معرفتی به این زندانیان را از اهداف مهم ایجاد کارگروه مزبور دانست و اضافه کرد: بسیاری از زندانیان و مددجواین دارای سوء‌سابقه آدم‌های بدنی نیستند و بعد از مهارت آموزی شغلی و پیدا کردن شغل و کار مناسب به عنصری مطلوب در جامعه اسلامی ما تبدیل می‌شوند.

جمالی‌پور ادامه داد: با توجه به توان و جربزه‌ای که در بسیاری از این افراد مددجو نیاز دارد، در صورت کسب مهارت چنین افرادی می‌توانند به نیروهای زبده صنعتی تبدیل شوند که در سال پشتیبانی از تولید چرخ‌های تولید را بهتر به گردش دربیاورند.

تشکیل اتاق فکر پشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید

رئیس شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در ادامه به تشکیل اتاق فکر پشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید در معاونت اقتصادی استانداری اشاره کرد و گفت:‌ همه دستگاه‌ها و فعالان اقتصادی باید مسائل، مشکلات، راهکارها و رهیافت‌های خود در حوزه تولید و صنعت را در اختیار این اتاق فکر بگذارند و در موازی‌کاری در این زمینه اجتناب کنند.

جمالی‌پور با اشاره به فعالیت جدی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سال گذشته افزود: در سال 1400 هم هدف ما همکاری حداکثری با تولیدکنندگان و صنعتگران در قالب کارگروه و کمیته‌های تخصصی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید است و امسال اهتمام جدی‌تری برای مانع‌زدایی از واحدهای تولیدی و صنعتی داریم.

موازی‌کاری‌ ستادهای مختلف تولید وقت مسئولان را تلف می‌کند

رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی قزوین هم در این جلسه با اشاره به وجود ستادها و کمیسیون‌های متعدد برای مانع‌زدایی از تولید گفت:‌ در حال حاضر ستادها و کمیسیون‌های مختلفی برای رفع موانع تولید داریم که موازی‌کاری بین آنها وقت مدیران اجرایی دستگاه‌های دولتی و سایر مسئولان را تلف می‌کند.

مهدی بخشنده اضافه کرد: با توجه به شکل‌گیری کارگروه حمایت از تولید در دادستانی و همچنین ستاد اقتصاد مقاومتی امیدواریم در قالب این 2 نهاد تمامی مشکلات را جمع‌بندی کرده و در جهت رفع آنها اقدام کنیم.

وی همچنین به انعقاد تفاهم‌نامه مهارت‌آموزی با سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای اشاره کرد و ادامه داد: سازمان فنی وحرفه‌ای با اتکا به مصوبه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی زندانیان دارای آرای باز را می‌تواند در مراکز خود تحت آموزش مهارتی قرار دهد و اتاق بازرگانی هم متعهد شده برای زندانیان مهارت‌آموخته کار و شغل مناسب در واحدهای تولیدی و صنعتی ذیل بخش خصوصی پیدا کند.

انتهای پیام/ ع

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار