کد خبر: ۱۶۲۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۹
مشکلات کمبود و گرانی شکر در بازار امشب در گفت و گوی ویژه خبری مطرح و بررسی شد.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدصادق مفتح قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی و قاسمعلی حسنی دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی امشب ۱۱ اردیبهشت ماه با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری به بررسی بازار شکر در کشور پرداختند.

قاسمعلی حسنی دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی با اشاره به اینکه تا زمانی که دولت دست از دخالت برندارد و قیمت‌های دستوری وجود داشته باشد شاهد مشکلات عدیده خواهیم بود افزود: متاسفانه برخورد‌های پلیسی دیده می‌شود، تا زمانی که توقف ارز دولتی اتفاق نیفتد هر روز شاهد وجود یک مشکل در کالا‌ها خواهیم بود.

وی اظهار کرد: تاجر می‌تواند شکر وارد کند، اما دولت در این راستا باید اقدام به نظارت کند، بزرگترین پلیس، رقابت است و وقتی رقابت باشد قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند. در ۶۰ کشور دنیا دفاتر تجاری داریم، ارز دولتی ما را بدبخت کرده است و اجازه نمی‌دهند افراد بزرگ وارد بازار شوند.

حسنی افزود: تا زمانی که محدودیت وجود دارد مشکلات پا برجاست. در سه سال گذشته ۷ بار قیمت‌ها تغییر پیدا کرده است لذا از دولت خواهش می‌کنیم نظارت داشته باشد، اما دخالت نکند.

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی با بیان اینکه من بنکدار حق انتخاب قیمت ندارم اظهار کرد: در ۴۲ سال گذشته همه قیمت‌گذاری‌ها محکوم به شکست بوده است.

وی با اشاره به وجود ۵ نرخ شکر در بازار گفت: ۶ هزار و ۶۵۰، ۸ هزار و ۷۰۰، ۱۱ هزار و ۵۰۰، ۱۳ هزار و ۵۰۰ و ۱۵ هزار تومان نرخ های موجود امروز بازار است، ۶۶۵۰ تومان نرخ واحدهای تولیدی است، نرخ ۸۷۰۰ تومان به صورت محدود در فروشگاه های زنجیره ای عرضه می شود.

در حال تکمیل...

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار