کد خبر: ۱۶۳۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۰
وزیر صنعت دولت دهم:
وزیر صنعت دولت دهم گفت: اجرای نادرست سیاست‌های اقتصادی باعث تعطیلی بسیاری از کارخانه‌ها شده است.


به گزارش خبرگزاری فارس، مهدی غضنفری تصریح کرد: مشکلات اقتصادی کشور، ناشی از سیاست‌های غلط و نبود برنامه‌ریزی مناسب است. در واقع، به دلیل نقص و اجرای نادرست سیاست‌های اقتصادی شاهد بروز مشکلات اقتصادی و تعطیلی بسیاری از کارخانه‌ها هستیم که مشکلات زیادی برای مردم و نظام اقتصادی کشور فراهم کرده است، بنابراین باید در انتخابات آتی با انتخابی درست زمینه رفع مشکلات و پیشرفت و توسعه ایران را فراهم کرد.
وی بر ضرورت اصلاح نظام خصوصی‌سازی در کشور تاکید کرد و افزود: اجرای نادرست قانون خصوصی‌سازی موجب سوءاستفاده‌های زیاد افراد سودجو از منابع و سرمایه‌های ملی و تعطیلی واحدهای متعدد تولیدی شده است. بنابراین همان گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند؛ اتلاف منابع کشور از طریق واگذاری‌های غیراصولی واحدهای تولیدی به افراد، خیانت به کشور است و این روند باید اصلاح شود به گونه‌ای که با در نظر گرفتن شروط واگذاری، اهلیت افراد جهت واگذاری‌ها مد نظر قرار گیرد و در صورت تخلف این منابع ملی به دولت بازگردانده شود.
وزیر اسبق صنعت، معدن و تجارت درباره وعده‌های انتخاباتی نامزدهای ریاست‌جمهوری تصریح کرد: فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی برای همه واضح، مستدل و فصل‌الخطاب است. ایشان در فرمایشات اخیر خود به ملاک‌های روشنی در مورد ویژگی‌های نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری‌اشاره کردند که از آن جمله پایبندی به قانون اساسی، خودداری از بیان وعده‌ها و شعارهای واهی و داشتن برنامه عملی در بخش‌های مختلف بویژه موضوع اقتصاد است.
غضنفری افزود: نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری باید با در نظر گرفتن این ملاک‌ها و با برنامه منسجم و قابل اجرا پا به عرصه انتخابات بگذارند و در غیر این صورت به این عرصه ورود نکنند و اجازه دهند افراد شایسته و کارآمد وارد شوند تا زمینه برای رشد و توسعه کشور و رفع موانع و مشکلات فراهم شود.
وی افزود: نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری باید به دور از شعار و عوام فریبی، راهکار مناسب برای رفع مشکلات و رشد و پیشرفت اقتصادی کشور را ارائه کنند. نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری پیش از انتخابات، شعارها و وعده‌های زیادی می‌دهند، اما پس از انتخاب شدن، برنامه‌ای برای تحقق آنچه گفته‌اند، ندارند و این موجب سلب اعتماد عمومی و بروز مشکلات زیاد اقتصادی در کشور شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار