کد خبر: ۱۶۳۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۶
از آغاز شیوع ویروس کرونا در استان زنجان، ابتلای ۸۴ هزار و ۵۴۶ نفر به بیماری کووید ۱۹ در تست‌های آزمایشگاهی تایید شده، که ابتلای ۳۵۲ نفر از این آمار طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، از اسفندماه سال‌گذشته تاکنون ابتلای قطعی ۸ هزار و ۸۳۷ نفر از بیماران بستری در استان زنجان به کووید ۱۹ بر اساس تست‌های آزمایشگاهی تایید شده که ۷ هزار و ۲۱۵ نفر از آن‌ها بعد از بهبودی، از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

بر اساس همین گزارش آمار بیماران سرپایی مبتلا به کووید ۱۹ از آغاز شیوع ویروس کرونا در این استان، بر اساس تست‌های آزمایشگاهی ۷۵ هزار و ۷۰۹ مورد بوده است که ۳۱۶ مورد از آن‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است که با این حساب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به ۸۴ هزار و ۵۴۶ نفر رسیده است.

در حال حاضر ۵۷۱ نفر در بیمارستان‌های استان زنجان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ و یا مشکوک بودن بستری هستند که ۳۶ مورد از این آمار جزو مبتلایان روز هستند.

براساس همین گزارش آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل بیماران مبتلای قطعی به کووید ۱۹ و همچنین مشکوک ۲۴ هزار و ۹۴۵ نفر اعلام شده است.

همچنین طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا یک هزار و ۳۸۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند که سه نفر از این مجموع جزو آمار روزانه بوده است.

خوشبختانه تاکنون عوارض شدیدی از تزریق واکسن کوبایی- ایرانی مشاهده نشده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان اعلام کرد:  تا به امروز برای یک هزار و 600 نفر تزریق واکسن _کوبایی ایرانی انجام شده و خوشبختانه عوارض جدی و شدیدی در این افراد مشاهده نشده است.

 پرویز قزلباش ظهر عنوان کرد؛ برای اعلام محدودیت‌های عید فطر، روز شنبه در ستادملی کرونا تصمیم گیری خواهد شد و در مورد محدودیت سفرها و همینطور نحوه فعالیت گروه شغلی 2 در شهر های قرمز نیز در ستاد ملی کرونا صحبت خواهد شد.

 وی در پاسخ به سوالی در مورد افرادی که واکسن تزریق می‌کنند احتمال ابتلا به بیماری کرونا هست یا نه؟ عنوان کرد: بر اساس مطالعاتی که روی واکسنها انجام شده،  واکسنها کارایی متفاوتی دارند، حدودا ۵۰ تا ۹۵ درصد کارایی دارند و مطمئنا کارایی واکسنهای تزریق شده صددرصد نیست و افرادی که واکسن تزریق می‌کنند ممکن است درصدی از آنها مبتلا به بیماری کرونا شوند و مطالعات نشان داده این افراد علایم شدید بیماری را ندارند و میزان بستری و مرگ نیز در انها کمتر است و زودتر بهبودی حاصل می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان در ادامه در مورد واکسن کوبایی- ایرانی نیز تصریح کرد: هر داروی خارجی که وارد بدن موجود زنده می شود موجب تبادلاتی می‌شود و تزریق واکسن تاثیراتی  بر بدن می‌گذارد و بدن انسان و یا هر موجود زنده‌ای واکنش‌هایی نسبت به ماده‌ ی خارجی نشان می‌دهد. طبیعی است وقتی ماده خارجی  وارد بدن می‌شود ممکن است در مواردی باعث تشدید عوارض شود و یا پاسخ لازم داده نشود.

وی تاکید کرد: خوشبختانه در یک هزار و 600 نفر از هم استانی‌ها واکسن کوبایی- ایرانی تزریق  شده و  عوارض جدی بر شدیدی مشاهده نشده است ولی  عوارض خفیف ممکن است اتفاق بیفتد؛ مانند احساس خستگی، تب و یا قرمزی و ... ولی در طی روزهای گذشته واکنش و یا عارضه قابل توجه مشاهده نشده است.

انتهای پیام/73004/ق

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار