به گزارش
تجارت آنلاين به نقل از ایسنا، این عضو شورای رقابت با اشاره به اینکه دستورالعمل جلسه امروز شورای رقابت در مورد واردات خودروی خارجی با حضور معاون وزیر صنعت و دو شرکت واردکننده خودرو برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه واردات خودروی خارجی به تولیدات داخلی لطمه میزند و با توجه به ارتباط این امر با اشتغال و سرمایهگذاری در کشور، تصمیم گرفته شد که دستورالعمل واردات خودرو به گونهای تنظیم شود که امکان واردات برای تمام افراد به وجود آید.
وی با تاکید بر اینکه در نهایت برای واردات خودرو رعایت سه شاخصه در نظر گرفته شد، عنوان کرد: لازم است شخص یا شرکت واردکننده استانداردهای پنجاه و دوگانه را در ارتباط با کیفیت خودرو رعایت و سازمان استاندار این امر را تایید کند.
این عضو ناظر شورای رقابت همچنین اظهار کرد: علاوه بر آن لازم است که خدمات بعد از فروش نیز به خودروهای وارداتی داده شود و خودرو در کشور نمایندگی رسمی داشته باشد.
وی افزود: همچنین تصمیم گرفته شد که واردات خودرو انحصاری نباشد چراکه این امر که عهم واردات خودرو در انحصار دو شرکت باشد و هم تولید داخلی آن انحصاری باشد امر صحیحی نیست.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر دستورالعمل واردات خودرو به گونهای تعریف شدهاست که به انحصار در واردات خودرو ختم میشود، تصریح کرد: بنابراین در این جلسه وزارت صنعت ملزم شد که دستورالعمل را به گونهای تغییر دهد که واردات خودرو از انحصار خارج شده و تمام افراد حقیقی و حقوقی امکان آن را داشته باشند.
وی همچنین اظهار کرد: این تصمیم باعث افزایش واردات خودرو نمیشود بلکه انحصاری بودن آن هم باعث افزایش واردات میشود و هم باعث میشود واردکننده انحصاری آن را هر طور که میخواهد وارد بازار کند، ولی در صورت رفع انحصار انتظار میرود قیمت خودروی وارداتی ارزان شود.