کد خبر: ۱۶۴۰۷
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰
حمایت مجدد و این بار قاطع تر از همیشه رهبر انقلاب از تیم مذاکره کننده هسته ای در سخنان اخیرشان در دیدار کارگزاران نظام، سخنانی فراموش نشدنی و شجاعانه در مقطعی است که به نظر می رسد برای کشور و آینده کشور مقطع حساس و تاثیر گذاری است. آیت الله خامنه ای در این دیدار تیم مذاکره کننده هسته ای ایران را «امین»، « غیور»، «شجاع» و «متدین» دانستند و افزودند:  این تیم، با غیرت ملی و دقت کامل و با قصد باز کردن گره و پیش بردن کار کشور، در مقابل تعداد کثیر مذاکره کنندگان طرفهای مقابل، مشغول تلاش است و انصافاً با شجاعت، مواضع را بیان و دنبال می کند.ایشان همچنین افزودند: با انتقاد مخالف نیستم و آن را لازم و کمک کننده می دانم اما این یک واقعیت است که انتقاد کردن از عمل کردن آسان تر است.
چرا که دیدن عیبهای طرف مقابل راحت است اما درک دشواریها و نگرانی‌های او، مشکل می باشد.این حرف من، نباید مانع ادامه انتقادها شود اما متوجه باشیم که تیم هسته ای برخی از مسائلی را که مورد انتقاد است می داند اما بعضی ضرورتها او را به برخی اقدامات می کشاند.بدون شک این سخنان برای کسانی که ولایت پذیری و ولایت مداری دارند فصل الخطاب است که نمی توان آن را تاویل و تفسیرهای مختلف کرد؛ صراحتی که این بار بیش از همیشه در کلام رهبری وجود دارد، پاسخگوی بسیاری از سوالاتی است که احتمالا در این دو سال در ذهن بعضی‌ها وجود داشت و همچنین وضعیت جدیدی را برای مخالفان مغرض مذاکرات پدید آورد:
1- متاسفانه افرادی در این سالها با بهانه‌های نه چندان واقعی سعی در تضعیف تیم مذاکره کننده هسته ای داشتند و کار را به جایی رساندند که برخلاف مصالح ملی، در فضای مجازی، مذاکره کنندگان را با امضا کنندگان قراداد ننگین ترکمانچای در دوره قاجار مقایسه می کردند!
این اقدامات، اگر چه بیشتر ریشه در منافع باندی افرادی خاص دارد که با پیشرفت مذاکرات و توافق احتمالی کاسبی آنها از تحریم قطع می شود، اما تحت لوای حفظ ارزشها و آرمانهای انقلاب صورت می گرفت. اما آیا واقعا انتشار چنین هجمه‌هایی علیه کسانی  که رهبری بارها آنها را به تدین، دقت، امانتداری و شجاعت ستوده است، ظلم در حق کشور و انقلاب و نظام نیست؟ آیا خیانتی بالاتر از این وجود دارد که سربازان کشور را در مهمترین و حساسترین لحظات جنگ، این طور تضعیف روحیه کرد و سعی در تخریب آنها داشت؟ این افراد اگر واقعا دنبال ارزشها هستند با این سخنان رهبری باید از این به بعد با حمایت قاطع از تیم مذاکره کننده هسته ای سعی در جبران گذشته خود داشته باشند؛ و اگر همچنان به فکر منافع اقتصادی و سیاسی خود هستند دیگر نمی توانند از حربه دفاع از ارزشها و آرمانهای انقلاب استفاده کنند.
2- یکی از عجیب ترین صحنه‌هایی که در ماه‌های اخیر رخ داد پرخاش یک نماینده مجلس به محمدجواد ظریف به بهانه حمایت از رهبری بود. البته وزیر امور خارجه هم جواب درخوری به این نماینده داد ولی حالا با سخنان صریح رهبری آیا آن نماینده دست از این رفتارها بر می دارد؟ و همچنین بابت استناد سخنان خویش به رهبری – که حالا با سخنان صریح ایشان عدم صحتش اظهر من الشمس است- از رهبر انقلاب، مردم و وزیر امور خارجه عذرخواهی خواهد کرد؟! اینجا است که آزمون اصولگرایی یکبار دیگر نشان می دهد بعضی اصولگرایان تا چه اندازه اصولگرای واقعی هستند!
3- صداو سیما نیز گاهی متاسفانه در حق تیم مذاکره کننده ایران، خواسته یا ناخواسته، ظلم کرده و با ساختن برنامه‌هایی هدفدار به گونه ای عمل کرده که حاصل آن نمایش چهره ای از  تیم مذاکره کننده هسته ای کشور، برخلاف آنچه رهبری ترسیم می کنند، است. اما حالا صداو سیما هم باید دقت کند و بش از پیش در راستای ارائه تصویر دقیقی از تیم مذاکره کننده «امین» ، « غیور» ، «شجاع» و «متدین» باشد .


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار