کد خبر: ۱۶۴۴۶۱
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸
علیرضا رئیسی با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در کشور گفت: تعداد شهرهای قرمز کشور به عدد سه رسیده است که از مردم برای رعایت پروتکل ها تشکر می کنم همچنین از امروز 75 سال به بالا واکسینه می شوند

علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد مقابله با کرونا با اشاره به جلسه ستاد گفت: همچنان میزان مرگ و میر ابتلا به کرونا در هندوستان بسیار بالا است از این رو ویروس جهش یافته هندی مانند انگلیسی تاخت و تاز می کند که ضرورت دارد هوشیاری بیشتری داشته باشیم.

او افزود: خوشبختانه مواردی از ویروس جهش یافته که در سطح کشور پیدا شده تحت کنترل است. استان های جنوبی و شرقی بیشتر باید مراقبت کنند.

رئیسی تاکید کرد: تا کنون حدود زیادی این بیماری کنترل شده است. خوشحالم به اطلاع برسانم تعداد شهرهای قرمز کشور به عدد سه رسیده است که از مردم برای رعایت پروتکل ها تشکر می کنم.

معاون وزیر بهداشت گفت: حدود 16 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش تردد و مسافرت داشتیم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: بحث واکسیناسیون اهمیت دارد و فاز اول یعنی کادر بهداشت و درمان به پایان رسید و فاز 2 یعنی افراد 80 سال به بالا رو به پایانم است و از امروز 75 سال به بالا واکسینه می شوند. محموله جدید واکسن هم امروز به دست ما می رسد و به تعداد کافی در این فاز واکسن داریم.

او با بیان اینکه افراد 85 سال به بالایی که هنوز واکسن دریافت نکرده اند، می توانند همچنان تزریق داشته باشند، تاکید کرد: نیاز به مراجعه حضوری برای ثبت نام نیست و با پیامک و تماس می توانند به مراکز مراجعه کنند و سهمیه واکسن کسی نمی سوزد.

رئیسی ادامه داد: روزانه ظرفیت واسیناسیون بالا می رود. گروه های سنی اعلام شده پیامک داده می شود و تماس می گیریم و اگر این اتفاق بعد از یک هفته رخ نداد در سایت وزارت بهداشت باید ثبت نام کنند تا همکارانم با آن ها ظرف 48 ساعت تماس بگیرند و هیچ گونه نیاز به مراجعه حضوری برای ثبت نام وجود ندارد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به نقض قرنطینه گفت: هر فرد مثبتی که به هشدارها توجه نمی کند خطرناک است. در برخی استان های ما گرچه روند کلی نزولی است اما همچنان نیاز به مراقبت بیشتری دارندو. آذربایجان شرقی، هرمزگان و سیستان و بلوچستان نیاز به دقت بیشتری دارد.

رئیسی افزود: روند مراجعه به بیمارستان کمتر شده است.

از کاندیداهای ریاست جمهوری و طرفدارانشان می خواهم ضمن اینکه انتخابات پرشوری داریم رعایت کنند که باعث شیوع بیماری نشویم. هر گونه تجمع کنترل نشده در فضای بسته باعث انتقال بیماری می شود. سعی شود بیشتر از فضای مجازی و صدا و سیما استفاده کنیم که مبادا با توجه به اینکه در شرایط پایدار و آرامش است این وضعیت بر هم بریزد و موج بیماری شکل نگیرد. همه ما باید رعایت کنیم تا دوباره درگیر موضوع نشویم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار