کد خبر: ۱۶۴۷۴۵
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛علیرضا زندیان نماینده مردم بیجار و عضو مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی با کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در جهت رفع مشکلات کشاورزی دیدار و گفت‌وگو کرد.

براساس این گزارش؛ این نماینده مجلس در دوره یازدهم گفت: در این نشست مقرر شد؛ جبران خسارات وارده به کشاورزان و دامداران از طریق پرداخت خسارات و یا تخصیص تسهیلات کم بهره و امهال تسهیلات گذشته با توجه به خشکسالی در سال زراعی جاری و تخصیص اعتبارات تکمیلی به میزان ۶۰۰ میلیارد ریال جهت اجرای عملیات زیربنایی پروژه‌های احداث استخر ذخیره آب ، پوشش انهار، لوله‌گذاری ، لایروبی قنات و ... صورت گیرد.

وی افزود: همچنین تخصیص تسهیلات کم بهره به میزان تقریبی ۲۳۰۰ میلیارد ریال در بخش های برق دار نمودن چاه های کشاورزی، گلخانه، تجهیز مرغداری، گاوداری، آبزی پروری و ...، افزایش سهمیه نهاده های دامی، کود شیمیایی ، سموم شیمیایی و بذر با توجه به وسعت اراضی کشاورزی حدود ۳۰۰ هزار هکتار و افزایش فوری سهمیه تراکتور و کمباین با توجه به نیاز شهرستان در جهت توسعه ناوگان فرسوده کشاورزی در ۳۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی شهرستان بیجار  با توجه به کمبود نیروی انسانی، تامین و جذب نیروی کار کارشناس، راننده و خدماتی مورد تاکید قرار گرفت.دکترخاوازی وزیر محترم جهادکشاورزی ضمن بررسی و پیگیری، تاکید به مرتفع نمودن موارد فوق، دستور مساعدت و اقدام فوری را صادر نمود.

نماینده مردم بیجار در مجلس نیز اعلام داشت با توجه به دستور صریح و تاکید و مساعدت وزیر محترم جهت عملی شدن موارد مذکور، پیگیری کامل خواهد شد و معاونین محترم وزیر جهاد کشاورزی اقدامات لازم جهت اجرا به عمل آورند./

پایان پیام

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار