کد خبر: ۱۶۴۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۰
رئیس شورای شهرستان ری گفت: ری به لحاظ اماکن و فضاهای میراثی یک شهرموزه است و باید یک موزه فاخر در شأن شهرستان ری احداث شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، حسن خلیل‌آبادی رئیس شورای اسلامی شهرستان ری عصر امروز در پنجاه و نهمین جلسه این شورا ضمن گرامی‌داشت روز جهانی موزه‌ها اظهار کرد: امیدوارم به همت مسؤولان، فرمانداری و اداره میراث فرهنگی شهرستان ری شاهد ایجاد یک موزه در این شهر تاریخی باشیم.

وی شهرستان ری را همچون موزه خواند و گفت: ری به لحاظ اماکن و فضاهای میراثی یک شهرموزه است و امید آن دارم با موافقت آیت الله ری شهری یک موزه فاخر در شأن شهرستان ری احداث شود و برای نسل‌های آینده به یادگار بماند. 

رئیس شورای شهرستان ری با اشاره به انتخابات سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: در انتخابات پیش‌رو حضور همگان واجب است، همچنین امیدوارم شورای نگهبان و تصمیم‌گیرندگان در این حوزه، کاندیدا را براساس سلایق مختلف و با رویکردهای متفاوت تائید کنند تا این امر باعث افزایش مشارکت مردم در انتخابات شود.

خلیل‌آبادی با تاکید بر نقش آگاهی آحاد مردم در تعیین کاندیدای مورد نظر خود، گفت: مردم باید با آگاهی و آزادی کامل به شخص مورد نظر خود رای دهند تا شاهد حفظ منافع ملی و توسعه کشور باشیم.

وی بیان کرد: اخلاق‌مداری عنصر اصلی انتخابات است و کاندیداها باید برای معرفی فقط به ارائه ویژگی‌های مثبت خود بپردازند و به دنبال تخریب چهره‌های مقابل و نمایندگان پیشین نباشند، چراکه این امر موجی از بی اعتمادی را به همراه دارد.

عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش با اشاره به ماجرای برخورد ماموران سد معبر شهرری با یک دستفروش گفت: موافق برخورد خشونت آمیز با هیچ شخصی نیستیم و از فرد آسیب دیده عذرخواهی شده و شهرداری منطقه و شورای شهر به دنبال جبران خسارت برآمده است.

خلیل‌آبادی تصریح کرد: در ادوار گذشته برخورد خشونت‌آمیز نوعی رویه محسوب می‌شد اما در پنجمین دوره از شوراها مخالف هرگونه برخورد قهری با افراد بوده و هستیم و از اتفاقات رخ داده عذرخواهی می‌کنیم.

وی در رابطه با بررسی و تصویب منابع درآمدی و هزینه‌ای بودجه شورای شهرستان ری گفت: در جلسه گذشته مقرر شد از آنجایی که شهرها نسبت به بخش‌ها از درآمد بیشتری برخوردار هستند، حق عضویت بیشتری پرداخت کنند، از این رو ۳۰ درصد افزایش حق عضویت برای شهرها و ۲۰ درصد برای بخش‌ها به تصویب رسید.

رئیس شورای شهرستان ری بیان کرد: برای سال جاری درآمدی بالغ بر ۶۰۴ میلیون تومان پیش‌بینی شده و این پیش‎‌بینی براساس میزان نرخ تورم و توانایی بخش‎‌ها محاسبه شده است.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار