کد خبر: ۱۶۵۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶
بورس تهران که در هفته گذشته روند رو به رشدی را در پیش گرفته و در صدد جبران زیان سهامداران برآمده بود، در معاملات روز گذشته وارد کانال نزولی شد و در معاملات امروز از نفس افتاد.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از ایسنا، در جریان بودن مذاکرات هسته‌ای در وین موجب شده است تا فعالان تالار شیشه‌ای چشم به این مذاکرات دوخته و در انتظار خبری هر چند کوتاه از این مذاکرات باشند تا بتوانند استراتژی سرمایه‌گذاری خود را تعیین کنند، اما منتشر نشدن خبری از داخل جلسات مذاکره منجر به افت بورس و فروش سهام شرکتها توسط سهامداران شد به طوری که در معاملات امروز بورس تهران تب فروش دوباره افزایش پیدا کرد و با افت قیمت سهام شرکتها شاخص بورس با افت 510 واحدی مواجه شد.
 
در بازار امروز اکثر شرکتهای بورسی روند منفی به خود گرفتند و همانند روز گذشته شرکت‌های پالایشگاهی و بانکی موجبات ریزش شاخص بورس را فراهم کردند به طوری که پالایشگاه بندرعباس، بانک ملت، صادرات، پالایشگاه اصفهان، هلدینگ خلیج فارس، پتروشیمی خارک، ایران خودرو، تاپیکو، کشتیرانی، سایپا، بانک تجارت و مپنا از شرکتهای تاثیر گذار در افت شاخص بورس بودند.
 
امروز شرکت‌هایی همچون پاکشو، صنایع ریخته گری و بانک صادرات از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شده و پارس خودرو، گلوکوزان و پالایشگاه بندرعباس بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.
 
روند کاهشی قیمت سهام شرکتها و میل سهامداران به فروش موجب کاهش ارزش و حجم معاملات شد به طوری که در بازار امروز 374 میلیون سهم به ارزش 76 میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه به 280 هزار میلیارد تومان رسید.
برچسب ها: بورس ، سهامداران ، معامله
نام:
ایمیل:
* نظر: