کد خبر: ۱۶۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱
معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور گفت: به طور میانگین مالیات بر ارزش افزوده ابرازی طلافروشان در آخرین دوره (زمستان سال 93) به طور میانگین 900 هزار تومان بوده است.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از ایرنا، علیرضا طاری بخش روز دوشنبه در نشستی خبری در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا درباره استقبال طلافروشان از اجرای مالیات بر ارزش افزوده و آخرین میانگین ابرازی مالیات توسط این صنف، افزود: هرچند آخرین میانگین ابرازی توسط طلافروشان 900 هزار تومان بوده اما این میزان در دوره های قبل کمتر بوده و برهمین اساس مالیات ابرازی با واقعیت منطبق نیست.
 
وی تاکید کرد: از آنجا که این میزان کافی نیست سازمان امور مالیاتی براساس حسابرسی ها مالیات واقعی را وصول خواهد کرد.
 
معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی از دریافت مالیات از موسسات مالی غیرمجاز خبر داد و گفت: براساس قانون خدمات بانک ها و موسسات مالی و اعتباری مجاز از مالیات معاف است ولی اگر موسسات از بانک مرکزی دارای مجوز نباشند مشمول مالیات می شوند.
 
وی ادامه داد: همچنین براساس قانون تنها از هزینه های سود پرداخت کارمزد از بانک ها و موسسات مالی مجاز مالیات دریافت می شود اما از آنجا که هزینه های سود و کارمزد در موسسات غیرمجاز قابل قبول نیست مالیات بیشتری از این موسسات دریافت خواهد شد.
 
وی تاکید کرد: بانک های مجاز در ازای سود و کارمزد به دلیل قابل قبول بودن مالیات کمتری می پردازند بنابراین افرادی که از موسسات غیرمجاز تسهیلات دریافت می کنند به دلیل قابل قبول نبودن سود و کارمزد آنها مالیات بیشتری به نظام مالیاتی پرداخت می کنند.
برچسب ها: مالیات ، موسسه ، مالی
نام:
ایمیل:
* نظر: