کد خبر: ۱۶۵۴۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۸
وزارت خزانه داری آمریکا از تحریم سه نهاد و ۱۳ کشتی روسی به دلیل مشارکت در پروژه خط لوله گازی «نورد استریم ۲» خبر داد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت خزانه داری آمریکا طی بیانیه‌ای از تحریم سه نهاد و ۱۳ کشتی روسی به دلیل مشارکت در پروژه خط لوله گازی «نورد استریم ۲» خبر داد.

براین اساس، با وجود تحریم خدمات امداد و نجات دریایی علیه این کشور، اجازه انجام تراکنش‌های بخصوصی با این شرکت داده خواهد شد.

این سه نهاد روسی تحریم شده عبارتند از: خدمات امداد و نجات دریایی روسیه، «مورترن سرویس» و صندوق منابع انرژی و گرمایی سامارا.

این اقدام آمریکا در حالی صورت می‌گیرد که، چند روز پیش برخی منابع خبری اعلام کردند دولت جو بایدن، تحریم‌ها علیه پروژه گازی نورداستریم ۲ را مشمول معافیت کرده است.

از سوی دیگر، اقدام وزارت خزانه‌داری آمریکا در اعمال تحریم علیه نهاد‌ها و کشتی‌های روسی فعال در پروژه نورد استریم ۲ درست پس از آن است که این نهاد، گزارشی را تحت عنوان «قانون حفاظت از امنیت انرژی اروپا» منتشر کرده است و در آن لیست شرکت‌های فعال در این پروژه خط لوله را نیز آورده است.

کار ساخت پروژه گازی نورد استریم ۲ در دریای بالتیک و در نزدیکی جزیره برنهلم دانمارک در سال گذشته به دلیل تهدید‌های تحریمی آمریکا متوقف شد.

در حال حاضر نیز، ساخت این پروژه گازی دوباره رسماً از سر گرفته شده و ۹۳ درصد پیشرفت داشته است. این خط لوله پس از تکمیل شدن، سالانه ۵۵ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی روسیه را به آلمان منتقل خواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: نورد استریم ، آمریکا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار