کد خبر: ۱۶۵۵۱۵
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۲
سازمان فضایی اروپا به منظور کمک به ماموریت‌های آینده به ماه، قصد دارد یک شبکه ارتباطی و ناوبری از ماهواره‌ها را در اطراف قمر زمین ایجاد کند.

این سازمان به همین دلیل اکنون مطالعه‌ای را در مورد طرح های احتمالی برای ساخت این شبکه که «مون لایت» (Moonlight) نامیده می شود، آغاز کرده است و از شرکت های خصوصی برای دریافت پیشنهاد استفاده می کند.

به گزارش ایسنا به نقل از یونایتدپرس، این شرکت ها شامل شرکت «ساری سَتِلایت تکنولوژی» انگلیس و شرکت خدمات پرواز فضایی مستقر در ایتالیا به نام «تلسپازیو» هستند.

«دیوید پارکر» مدیر اکتشافات انسانی و رباتیک سازمان فضایی اروپا، گفت: مشتاقانه منتظر بحث در خصوص این موضوع هستیم که چگونه شبکه «مون لایت» (مهتاب) می تواند از تلاش های اکتشاف جهانی حمایت کند و در این زمینه با شرکای خود مانند ناسا گفت و گو می کنیم.

سازمان فضایی اروپا معتقد است، اولین سازمانی است که ارائه چنین سرویس خدماتی را در ماه بر عهده گرفته است. سازمان فضایی اروپا قصد دارد اولین ماهواره را به نام Lunar Pathfinder در سال ۲۰۲۴، برای مطالعه مدارها و قابلیت های ارتباطی به ماه پرتاب کند. 

ماهواره  Pathfinder هم اکنون در شرکت انگلیسی ساری ستلایت (Surrey Satellite) در دست ساخت است.

«پل ورهوف» مدیر ناوبری سازمان فضایی اروپا، گفت: داشتن یک شبکه دائمی ارتباطاتی در ماه به این معنی است که فضاپیماها دیگر مجبور به حمل سیستم های خود نیستند. در نهایت، این شبکه همچنین می تواند خدمات ناوبری و موقعیت یابی GPS را بر روی ماه ارائه دهد.

 
 
  
  

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار