کد خبر: ۱۶۵۵۵۱
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۸
آخرین وضعیت دختران وزنه بردار از زبان خورشیدی‌فر
الناز باجلانی و یکتا جمالی دو وزنه بردار دختر برای رقابت‌های جوانان جهان به ازبکستان می روند. در حالی که قبلا حرف از این بود که وزنه برداران بیشتری در تاشکند با رقبایشان زور آزمایی را تجربه می کنند اما حالا اکبر خورشیدی فر مشاور فنی وزنه برداری بانوان حرف دیگری می زند.

اکبر خورشیدی فر مشاور فنی وزنه برداری بانوان درباره شرایط تیم ملی وزنه برداری بانوان می گوید:« کادر فنی تیم ملی با میزان آمادگی وزنه برداران اردونشین به این نتیجه رسید که تنها دو ملی پوش در مسابقه جهانی  شرکت کند. الناز باجلانی و یکتا جمالی برای حضور در ازبکستان انتخاب شدند و فروغ یونسی دیگر وزنه بردار حاضر در اردو هم به شهرش برگشت تا برای قهرمانی نوجوانان جهان تمریناتش را ادامه دهد.»

به گزارش خبر ورزشی ، مشاور فنی تیم ملی وزنه بردای بانوان امیدوار است دو دختر ایرانی بین ۶ نفر اول دنیا باشند:«با رکوردهایی که  جمالی و باجلانی ثبت کرده اند، امیدواریم آنها بین ۶ نفر برتر دسته هایشان قرار بگیرند.»

خورشیدی فر می داند وزنه برداران نوجوان را هم باید برای قهرمانی جهان در عربستان آماده کند. او در این باره می گوید:« وزنه برداران نوجوان برای شهریورماه و قهرمانی جهان آماده می شوند. به همین دلیل به زودی اردوی انتخابی با فراخوان بهترین های نوجوان در تهران با حضور ۲۰ وزنه بردار از سراسر کشور برپا می شود تا بهترین ها را برای رقابتهای جهانی انتخاب کنیم.»

به گفته او سیده الهام حسینی امید اول وزنه برداری بانوان ایران، این روزها برای مدال قهرمانی آسیا تمرین می کند و خورشیدی فر درباره حسینی می گوید:«الهام حسینی با برگشت از تاشکند در شهرش تمریناتش را برای قهرمانی آسیای قطر در آذرماه شروع کرده است تا بتواند آنجا برای ایران افتخار آفرینی کند. پریسا جهانفکریان دیگر وزنه بردار ملی پوش  که به دلیل مشکلات خانوادگی قید قهرمانی آسیا را زد، هم با رفع  مشکلاتش به دنیای وزنه برداری برگشته و بزودی در رقابتها  دوباره برای ایران وزنه می زند.» 

مشاور فنی تیم ملی بانوان، خوشحال است که وزنه برداران اردونشین با وسایل استاندارد تمرین می کنند، می گوید:«با تلاش فدراسیون ، دختران اردونشین هم با میله‌های استاندارد تمرین می کنند و حتی از این میله ها به هیات های استانها هم داده شده است. به نظرم با تعداد وزنه برداران مستعدان دختر  ،در سال های نه چندان دور ایران یکی از قطبهای وزنه برای آسیا می شود.» 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار