کد خبر: ۱۶۵۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۱
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تخصیص ۷۰ میلیارد ریال اعتبار در حوزه منابع طبیعی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، کیامرث حاجی زاده در  نشست مدیریت بحران از عملکرد فرمانداران و اعضای شورای مدیریت بحران در کنترل آتش‌سوزی‌های اخیر استان تقدیر کرد و گفت: یکی از عوامل اصلی آتش سوزی‌های اخیر آتش‌زدن پسماند زمین‌های کشاورزی است.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تشکیل ستاد خشکسالی افزود: استان با دو بحران خشکسالی و آتش‌سوزی مواجه است، برای مدیریت  آتش‌سوزی‌ها بالگرد در منطقه مستقر شده است.

حاجی‌زاده عملکرد فرماندار گچساران در مدیریت و مهار آتش  کوه لار را قابل تقدیر دانست و گفت: در آتش‌سوزی‌های کوه لار و گچساران تمام امکانات پای کار بود که از فرماندار گچساران به دلیل این مدیریت خوب تشکر می‌کنم.


وی با اشاره به ضرورت راه‌اندازی پایگاه هوایی فیروزآباد گفت: دستور تامین اعتبار آشیانه فیروزآباد در سال جاری فراهم شده  است

وی با اشاره به اختصاص اعتبار ۷ میلیارد تومانی برای منابع طبیعی، عنوان کرد: از مجموع این اعتبار  ۴ میلیارد برای راه‌اندازی آشیانه فیروزآباد و ۳ میلیارد برای ساخت استخر آب اختصاص یافته است.

معاون استاندار، اظهار داشت: سازمان جهاد کشاورزی باید کمیته‌های ترویج را در همه مناطق جهت آموزش تمهیدات لازم برای مقابله با خشکسالی به کشاورزان، تشکیل دهد.

وی در بخش دیگری از سخنانش، بر از ظرفیت عشایر کوچ رو برای مهار و مقابله با آتش‌سوزی تاکید کرد و گفت: در آتش سوزی‌ها کمیته پشتیبانی و کمیته مقابله تشکیل شود که کمیته پشتیبانی وظیفه تجهیز امکانات و خدمات رسانی به کمیته مقابله برای مهار آتش را بر عهده دارد.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار