کد خبر: ۱۶۶۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۶
رأی مثبت شورای حقوق بشر سازمان ملل به انجام تحقیق درباره جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه، خشم مقامات این رژیم را به همراه داشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسرائیل نشنال نیوز، مقامات رژیم اشغالگر صهیونیستی با انتقاد از رأی مثبت شورای حقوق بشر سازمان ملل به انجام تحقیق درباره جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین و نوار غزه، به این تصمیم واکنش نشان دادند.

گیلعاد اردان، نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل و سفیر این رژیم در آمریکا، شورای حقوق بشر سازمان ملل را یک سازمان ضد یهود خواند.

نماینده رژیم صهیونیستی مدعی شد: «نتایج این تصمیم یک‌جانبه و ضد یهودی از پیش تعیین شده است و مشروعیت بخشیدن به جنبش حماس را دنبال می‌کند.»


بیشتر بخوانید:


گیلعاد اردان همچنین مدعی شد: «شورای حقوق بشر سازمان ملل از زمان تأسیس شدن نشان داده که دچار فساد اخلاقی است. این نهاد ۳۰ نشست ویژه داشته است که ۹ مورد بر اسرائیل متمرکز بوده‌اند و قطعنامه‌ای علیه ناقضان حقوق بشر در سوریه و ایران صادر نکرده است. هدف گرفتن تنها کشور یهود نشان می‌دهد که این نهاد یک سازمان سیاست‌زده و ضد یهود است که دستورکار خود را دنبال می‌کند.»

وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی نیز در بیانیه‌ای جداگانه، شورای حقوق بشر سازمان ملل را دارای اکثریت ضد اسرائیلی توصیف و اعلام کرد با تحقیقات این سازمان همکاری نخواهد کرد.

از سوی دیگر، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز این تصمیم را شرم‌آور و وسواس ضد اسرائیلی آشکار توصیف کرد.

در جلسه روز گذشته شورای حقوق بشر سازمان ملل، آلمان، اتریش و انگلیس انجام تحقیقات بین المللی در مورد نقض حقوق بشر توسط رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فلسطین را رد کردند.

با این وجود، تشکیل کمیته حقیقت یاب با ۲۴ رأی، تصویب شد.

۹ کشور به تشکیل این کمیته رأی منفی دادند و ۱۴ کشور نیز از رأی دادن خودداری کردند.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار