کد خبر: ۱۶۶۲۴۶
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۳
گروه استان‌ها - امام جمعه زاهدان گفت: شرکت نکردن در انتخابات نه تنها از مشکلات کم نمی‌کند بلکه به مشکلات می‌افزاید و ایران را ضعیف نشان می‌دهد و زمانی که ایران ضعیف نشان داده شود دشمن برای هجوم و توطئه طمع خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، آیت‌الله مصطفی محامی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلای قدس زاهدان اظهار داشت: یکی از راه‌های تحصیل تقوای الهی ثبات قدم، مقاومت، ایثار و از خود گذشتگی در راه دین الهی است.

امام جمعه زاهدان افزود: یکی از عرصه‌های مهم پیش رو تهاجم فرهنگی دشمن است و نیاز است تا همه کسانی که می‌توانند در فرهنگ جامعه تاثیرگذار باشند در این حوزه به ایفای نقش بپردازند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی گفت: در ایران اسلامی محاصره‌های دشمن از بدو انقلاب شروع شده و سختی‌هایی را برای مردم ما به وجود آورده و ما را در معرض امتحان سخت الهی قرار داده و گروه‌های مختلف مردم نیز در برابر امتحان بزرگ الهی متفاوت ظاهر شدند از انسان‌های ضعیف الایمان تا مزدوران ومنافقان و کسانی که به دنبال تفرقه و نفاق و منفعت‌طلبی هستند تا مومنان واقعی و مردان مردی که پای آرمان های انقلاب ایستاده اند.

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: عده‌ای در این راه جانفشانی کرده‌اند و عده ای نیز همچنان بر این راه استوارند که البته اکثریت مردم خوب و مسلمان کشور و استانمان در مقاطع مختلف نشان داده‌اند که بر سر پیمان خود با امامین انقلاب ایستاده‌اند و هر جا که حضورشان مورد نیاز بوده پرشکوه حضور یافته‌اند، از راهپیمایی‌ها گرفته تا تشییع پیکر شهید سلیمانی که اینها نشانه‌های مقاومت و پایداری و پایبندی مردم به انقلاب است.

آیت‌الله محامی با اشاره به انتخابات 1400 به بیان چند نکته پرداخت و گفت: همه باید بدانیم که وظیفه شرکت در انتخابات را بر عهده داریم و باید حداکثر مشارکت را در انتخابات داشته باشیم  و شرکت پرشور مردم نشان دهنده پایبند بودن به آرمان های انقلاب و مایه تقویت انقلاب و حفظ امنیت کشور خواهد شد.

وی ادامه داد: سوالات و ابهاماتی در خصوص موضوع‌گیری شورای نگهبان مطرح می شود اما از نظر قانونی مرجع تصمیم گیری شورای نگهبان است و با همه مشکلاتی که در کشور با آن مواجه هستیم باید برای احقاق حق خودمان؛ ادای تکلیف الهی و مسئولیتمان نسبت به آینده خود و فرزندان؛ مسئولیتمان نسبت به جامعه اسلامی و شهدا و همچنین برای اصلاح جامعه در انتخابات شرکت و بهترین افراد را انتخاب کنیم.

امام جمعه زاهدان با اشاره به اینکه عدم شرکت در انتخابات عامل تصعیف ارکان نظام و به خطر افتادن امنیت کشور خواهد شد افزود: شرکت نکردن در انتخابات نه تنها از مشکلات کم نمی‌کند بلکه به مشکلات می‌افزاید و ایران را ضعیف نشان می‌دهد و زمانی که ایران ضعیف نشان داده شود دشمن برای هجوم و توطئه طمع خواهد کرد همانطور که در سال های گذشته با اندک آشوبی دشمن احساس کرده که پایه‌های نظام اسلامی تضعیف شده و می‌تواند عرض اندام کرده و برای ما مشکل به وجود آورد.

آیت‌الله محامی گفت: چنانچه در صحنه جنگ نظامی نیازمند مرد میدان هستیم در عرصه مدیریت کشور هم نیازمند مرد میدان هستیم و باید بر اساس شاخص‌هایی که مقام معظم رهبری فرمودند تلاش کنیم تا فردی که دارای ویژگی‌هایی از جمله مدیریت قوی و انقلابی، معتقد و ملتزم به آرمان‌های انقلاب، امیدوار به آینده، اعتماد به مردم و ظرفیت‌های داخلی کشور و جوانان، توانمندی در حل مشکلات اقتصادی کشور و رعایت سه اصل مهم عزت، حکمت و مصلحت در مسائل بین‌الملل را داشته باشد انتخاب کنیم.

امام جمعه زاهدان تاکید کرد: طبعاً بنده و امسال بنده با اقتدا به سیره و روش رهبر معظم انقلاب باید از تعیین مصداق پرهیز کنیم و ائمه جمعه شیعه و اهل سنت باید همواره مردم را راهنمایی و برای شرکت در انتخابات تشویق کنند و شاخص های انتخاب را برای مردم بیان و از ورود به دستی بندی و جناح بندی ها پرهیز کرده و نقش پدری خود را حفظ کنند و وارد درگیری‌های حزبی و جناحی نشوند.

وی گفت: طبعا ستادهای انتخاباتی کاندیداها فعال خواهند شد و مردم هم باید در این فرصت کوتاه بررسی و تحقیق داشته باشند و فرد مورد نظر را انتخاب کنند و باید توجه داشت که در این دوران بازار وسوسه های شیطانی داغ است و باید اخلاق و آدب اسلامی را رعایت کنیم و کاندیداها تنها بر روی برنامه ها و طرح های خود تمرکز کنند و به دنبال تخریب چهره‌های دیگر نباشند تا با انتخاباتی پرشکوه شاهد تحولی در کشور عزیزمان ایران باشیم.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: انتخابات شوراهای شهر و روستا نیز مهم است و باید با بررسی و تحقیق افراد با انگیزه و متعهد را فارغ از نگاه‌های قومی، قبیله ای و مذهبی و بر اساس شایسته سالاری انتخاب کنیم.

انتهای پیام/392/ ع

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار