کد خبر: ۱۶۶۵۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰

به گزارش همشهری آنلاین، در دویست و هفتاد هشتمین جلسه علنی شورا، یک فوریت طرح «اصلاحیه مصوبه ساماندهی فرآیند حمایت از ناشران، موزعین و کتابفروشان» مورد بررسی اعضا قرار گرفت.

در جریان بررسی این دستور جلسه، حجت نظری از سوی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا به ارائه گزارش پرداخت و گفت: شورا مصوبه‌ای در این زمینه داشته که در شهرداری‌های مناطق با آن سلیقه‌ای برخورد شده است و نگاه واحدی وجود نداشت؛ در هر منطقه‌ای که شهردار از ذوق و قریحه برخوردار بوده، از ناشران حمایت شده است. بر همین اساس دیدیم که در این حوزه برای توسعه فرهنگ کتاب‌خاونی باید  این امکان را برای ناشران و کتابفروشان فراهم کنیم تا از حضور در فضای با کاربری مسکونی برخوردار باشند.

نظری افزود:لذا همان مصوبه قبلی را شرح و بسط دادیم و صریح‌تر و شفاف‌تر کردیم تا شهرداری‌ها ملزم به استفاده از یک شیوه واحد برای این کار شوند. امیدوارم که همکاران با رای مثبت و قاطع خود به توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی و امکان بهره‌برداری ناشران و کتاب‌فروشان از فضاهای مسکونی کمک کنند.

در ادامه احمد مسجد جامعی، عضو فرهنگی شورای شهر تهران هم از برخی شهرداران مناطق مانند منطقه ۱۱، منطقه۷ و منطقه ۶ به‌خاطر توجه به این موضوع قدردانی کرد.

بعداز سخنان مسجد جامعی، این طرح بدون هیچ مخالفی به رای گذاشته شد و با اکثریت قاطع آراء شورا همراه شد. ۱۷ عضو از اعضای حاضر در جله به این طرح رای دادند تا در صورت بررسی و تصویب نهایی طرح در شورا، حمایت از ناشران، موزعان و  کتابفروشان ساماندهی شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار