کد خبر: ۱۶۶۵۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۹
گروه استان‌ها- مردم باید آگاه باشند و بدانند که تا بازارگردی، شب‌نشینی و عدم رعایت موارد بهداشتی تمام نشود کرونا نیز تمام نمی‌شود پس آمار نزولی نباید دلیلی برای خوش‌بینی افراد شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، براساس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد مقابله با کرونا در آذربایجان‌غربی و بنا به اعلام وزارت بهداشت از تاریخ هشتم خرداد امسال وضعیت شهرهای ارومیه، خوی، مهاباد، سلماس، شاهین‌دژ، میاندوآب، ماکو، نقده، پیرانشهر و بوکان نارنجی و شهرهای تکاب، شوط، اشنویه، پلدشت، چالدران، چایپاره و سردشت نیز زرد است.

آمار کاهشی مبتلایان به کرونا در استان نشان از وضعیت مطلوب کرونایی است اما از سوی دیگر نگرانی در خصوص ساده‌انگاری از سوی مردم وجود دارد که گاها بدون ماسک در تجمعات حضور پیدا می‌کنند که شاید عادی‌انگاری مردم در روزهایی که ویروس کرونا تهاجمی‌تر شده و این سوال را در ذهن‌ها ایجاد می‌کند که آیا مردم از شرایط کرونا خسته شده‌اند که باید در جواب این سوال پاسخ داد که کرونا به هیچ عنوان شوخی بردار نبوده و همچون اسب سرکش در حال تاخت و تاز است.

رواج شب‌نشینی و بازارگردی در ارومیه

پس از شیوع کرونا وارد شدن استان به پیک‌چهارم کرونایی مردم استان تا حدودی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کردند اما با کاهش آمار کرونا و بازگشایی بازارها، مردم با خیال راحت در کوچه‌ پس کوچه‌ها در حال خرید و گشت‌وگذار هستند و بیشتر اوقات نیز در دورهمی‌های خانوادگی به بهانه‌های مختلف، شرایط را به کام کرونا تمام می‌کنند.

مردم باید آگاه باشند و بدانند که تا بازارگردی، شب‌نشینی و عدم رعایت موارد بهداشتی تمام نشود کرونا نیز تمام نمی‌شود پس آمار نزولی نباید دلیلی برای خوش‌بینی افراد شود بنابراین شهروندان باید سعی کنند از ترددهای غیرضرور در سطح شهر و مراکز عمومی پرهیز و تا جایی که امکان دارد بحث فاصله گذاری را رعایت کنند، در غیر این صورت بار دیگر محدودیت‌های جدی در سطح شهر اعمال خواهد که این محدودیت‌ها به ضرر تمام کسبه و بازاریان تمام می‌شود.

تجربه موج‌های پیشین کرونا نشان داده است، در آغاز روند نزولی شدن سیر بیماری، ساده‌انگاری و بی‌توجهی می‌تواند منجر به موج بلندتری می‌شود و آمار به ثبت رسیده روز گذشته کرونا در استان نیز نشان از آن دارد که برخی‌ها هنوز بر این باور هستند که کرونا شوخی بیش نیست.

در حالی که، روز گذشته 356 تن در آذربایجان‌غربی به کرونا مبتلا و 132 تن از آنان در مراکز درمانی بستری شدند و با اضافه شدن این آمار، تعداد مبتلایان به کرونا در استان به 169 هزار و 921 نفر رسید.

همچنین طی 24 ساعت گذشته، هشت بیمار شامل پنج تن در ارومیه و در هریک از شهرستان‌های خوی سلماس و شاهین‌دژ یک تن جان باختند و مجموع فوتی‌های ناشی از کرونا در استان به چهار هزار و 576 نفر رسید.

انتهای پیام/7548/ی

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار