کد خبر: ۱۶۶۶۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۴
هنوز یادمان نرفته که بهارستان‌نشینان چگونه با شور و حرارت از برخورد با متخلفان فوتبال حرف می‌زدند. هنوز هم به یاد داریم که قرار بود برخوردی جدی با متخلفان ویلموتس‌گیت صورت گیرد و هنوز هم فراموش نکرده‌ایم که متخلفان چگونه از ترس تقصیر را گردن یکدیگر می‌انداختند.  

سرویس ورزشی جوان آنلاین: هنوز یادمان نرفته که بهارستان‌نشینان چگونه با شور و حرارت از برخورد با متخلفان فوتبال حرف می‌زدند. هنوز هم به یاد داریم که قرار بود برخوردی جدی با متخلفان ویلموتس‌گیت صورت گیرد و هنوز هم فراموش نکرده‌ایم که متخلفان چگونه از ترس تقصیر را گردن یکدیگر می‌انداختند. 

اینها را خوب به یاد داریم، اما هیچ اتفاقی نیفتاد. مقصران ویلموتس‌گیت همچنان برای خودشان می‌چرخند و هیچ کسی هم نمی‌تواند کاری به کارشان داشته باشد. بعد از آنها نیز سروکله یکی پیدا شد به نام عزیزی‌خادم، یکی که برای انتخاب شدن دم از درآمدزایی میلیون یورویی زد و هزار و یک وعده و وعید قشنگ و خوش رنگ و لعاب داد. ولی حالا 80 روز بعد از آن روزهای شعاری از تمام ارکان دولت پول می‌گیرد برای فوتبالی که به قول خودشان مستقل و حرفه‌ای است. 

البته از عزیزی‌خادم با آن همه ادعاهای پرطمطراقش و رسیدن کارش به جایی که از وکیل و وزیر پول بگیرد بعید نبود. به هر حال او پا جای پای اسلافش مثل تاج و کفاشیان گذاشته، اما در این میان دیدن حمایت‌هایی از سوی نمایندگان مجلس که تا همین دیروز پیگیر حیف میل بیت‌المال بودند جای تعجب دارد. این روزها برخی از آقایان به بهانه حمایت از تیم ملی در حال حذف از مرحله اول انتخابی جام جهانی در کیش هستند و گویا خیلی هم خوش به‌ حال‌شان شده که دائماً راجع به 52 میلیاردی صحبت می‌کنند که قرار است به ناحق به فوتبال بدهند و گویا در این میان عزیزی‌خادم خیلی خوب توانسته از اختلاف‌نظر میان نمایندگان فراکسیون ورزش مجلس و وزارت ورزش استفاده کند. 

گویا همه یک‌جورهایی سرکار هستیم و بی‌خود دلخوشیم که برخوردی صورت می‌گیرد. به حرف‌های آقایان که دقت کنید متوجه می‌شوید که چگونه میلیارد، میلیارد پول بیت‌المال درست مثل خسارت پرونده ویلموتس در حال پر کشیدن از جیب مردم و سرازیر شدن به جیب فوتبال است. 

محمدمهدی فروردین یکی از همین چهره‌هاست، رئیس فراکسیون ورزش مجلس که می‌گوید 52 میلیارد حق فوتبال است! 

او می‌گوید: «سازمان برنامه و بودجه با توجه به رایزنی‌های شخص فدراسیون به این مجموعه کمک کرده که این کمک صرفاً برای حمایت از تیم ملی فوتبال است. نمایندگان مجلس هم در کمیسیون تلفیق این رایزنی‌ها را انجام دادند. فوتبال بخش اعظمی از مخاطبان را در جامعه به خودش جلب کرده و امروزه دغدغه همه مردم است. انتظار داریم وزیر ورزش این حق را به فدراسیون فوتبال بدهد و این پول را جای دیگری هزینه نکند. 20میلیارد امروز ابلاغ شده، 32میلیارد تومان دیگری که از آن صحبت می‌شود نیز حق فدراسیون فوتبال است، زیرا می‌دانید با وجود زحمات بازیکنان در دوره‌های گذشته تاکنون پاداش آنها پرداخت نشده است. انتظار می‌رود این مبلغ در خود فدراسیون برای توسعه زیرساخت‌ها، پرداخت دستمزد مربیان و اعزام تیم هزینه شود. آن مبلغ 52 میلیارد تومان صحت دارد.»

قاضی‌زاده‌هاشمی که شدیدترین اظهارنظر‌ها را در خصوص پرونده ویلموتس داشت هم این روزها به دنبال واریز شدن مبالغ میلیاردی برای فدراسیون عزیزی‌خادم است و گویا مشکل او صرفاً مهدی تاج بوده و حالا اگر فدراسیون با رئیس جدید میلیاردی از بیت‌المال برداشت کند ایرادی ندارد! 

وی در مورد پرداخت کمک مالی دولت به فدراسیون فوتبال می‌گوید: «رقمی که به نام فدراسیون پرداخت شد مربوط به سال قبل بود که وزارت ورزش دریافت کرده است، اینکه پول را به فدراسیون داده، باید سؤال کنیم. فدراسیون می‌گوید به دست ما نرسیده، اما به نام فدراسیون گرفته شده، عددی که گرفته شده 10 میلیارد تومان توسط فدراسیون است. امروز هم به من گفتند که دیروز 20 میلیارد واریز شده تا به حساب فدراسیون واریز شود که جمعاً 30میلیارد تومان می‌شود.» البته جناب قاضی‌زاده همچنان بر این عقیده هستند که دستگاه قضا باید رأی مقتدرانه در خصوص متخلفان پرونده ویلموتس صادر کند، ولی کسی نمی‌داند که چرا حاتم‌بخشی‌های این روزها را نمی‌بینند؟!

اما بشنوید از مهدی علی‌نژاد، معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش که در مقابل این همه بذل و بخشش عنوان می‌کند: «قبلاً اعلام شد ۲۰میلیارد تخصیص داده شده و ما ۱۰ میلیارد گرفتیم. یکی، دو روز آینده هم ۱۰میلیارد دوم واریز خواهد شد. وزیر صحبتی با آقای نوبخت کرده تا مبلغی خارج از اعتبارات بودجه‌ای دریافت کنیم. عدد و رقم را وزیر ورزش خواهد گفت. همه هدف ما کمک به تیم ملی است تا این مجموعه بدون هیچگونه مشکل مالی اعزام شود، این مبلغ باعث می‌شود فدراسیون دغدغه مالی نداشته باشد.»

با دیدن این همه حمایت از پرداخت‌های میلیاردی به فوتبالی که در حال حاضر اصلاً مستحق آن نیست، جای تعجب ندارد که عزیزی‌خادم پرادعاتر بگوید: «باید از زحمات نوبخت و همچنین علی عسگری ریاست سازمان صداوسیما که واقعاً دلسوزانه پیگیر هستند تشکر کنم. طبق صحبتی که روز گذشته با سازمان مدیریت داشتیم، این بخش واریز شد و احتمالاً امروز در اختیار فدراسیون قرار می‌گیرد. باید از رئیس سازمان مدیریت برنامه و بودجه هم تشکر کنیم که انصافاً کمک کرده است. اکنون زمان اختلاف نیست و زمان همکاری است. امیدوارم همه کمک کنند و کنار هم قرار بگیریم تا دل مردم عزیزمان را در این شرایط اقتصادی سخت شاد کنیم.»

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار