کد خبر: ۱۶۶۶۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۱
قاضی زاده هاشمی گفت: مدل «شهر کشوری» را برای مدیریت کشور طراحی کردیم و برای هر صنعت یک پایتخت قرار دادیم.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در برنامه شمارش معکوس رادیو ایران با اشاره به اولویت‌های اقتصادی خود در دولت آینده گفت: شعار محوری دولت ما ثبات و آرامش با دولت سلام است، پس اولین مسئله دولت من ایجاد ثبات اقتصادی است. در بحث مسکن هم برنامه جدی داریم و قصد داریم که مشکل مسکن را حل کنیم. موضوع تولید و اشتغال از دیگر موضوعات است که در برنامه ۲ ساله افراد علاقمند به کار را به شغلی دارای حقوق قابل قبول برسانیم و در صنایع و مشاغل مختلف قرار دهیم.

وی در ادامه برنامه بر اساس قرعه به سوالات کشاورزی پاسخ داد و در تشریح برنامه‌های کشاورزی دولت خود بیان کرد: غذا یک نیاز واقعی و حقیقی است و ارزان نگه داشتن یک بسته غذایی مطلوب از مهمات است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در خصوص ضعف‌های بخش کشاورزی اظهار کرد: زنجیره کشاورزی کامل نیست و مدیریت بخش کشاورزی از مهم‌ترین مشکلات ما است. ما در طرحی که داریم، کشور را به ۵۰ قسمت تقسیم می‌کنیم و در خصوص نیاز‌های کشاورزی، آنها را بازخواست می‌کنیم و با آنها در خصوص مدیریت بخش‌های مختلف کشاورزی، مدیریت را انجام می‌دهیم. در بخش آب کشاورزی هم ۴ طرح بنیادی داریم که با این ۴ طرح، ایران در مسیر سبز شدن پیش خواهد رفت.

قاضی زاده هاشمی در تشریح راهکار خود برای بیمه محصولات کشاورزی گفت: در بحث تعاونی‌ها، ایجاد موسسات سهامی کشاورزی در دستور کار ما قرار دارد که تولیدکنندگان محصولات کشاورزی، به صورت مستقیم آنها را به فروش می‌رسانند.

وی ادامه داد: موسساتی ایجاد خواهیم کرد تا از ضرر و زیان به کشاورزان جلوگیری کنیم و با کار کارشناسی شده براساس الگویی مشخص، از ضرر و زیان به کشاورزان جلوگیری می‌کنیم.

قاضی زاده هاشمی عنوان کرد: بر اساس نرخ سال ۹۸ بسته‌های غذایی ۳۰۰ هزار تومانی تهیه کردیم که سالم باشد و مواد غذایی مختلف را شامل شود و به دنبال آن هیچ ایرانی گرسنه نماند.

این نامزد ریاست جمهوری در تعریف اولویت ارزش صنایع در دولت خود گفت: باید به صنایعی که ارزش صادراتی دارد و در کشور شغل ایجاد می‌کند و برای کشور ارزآوری دارد به چشم صنایع اصلی کشور نگاه کنیم و از امتیاز‌های ویژه خود در مسیر ارزش افزوده به صنایع خام در کشور ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: باید با استفاده از بالابردن تعرفه ماشین آلات، آنها را با کمک شرکت‌های دانش بنیان در کشور تولید کنیم و بعد از آن به سراغ تولید دانش‌های فنی مرتبط با آنها برویم. موضوع مخابرات الکترونیک هم یکی از موضوعاتی است که باید به آنها پرداخته شود.

قاضی زاده هاشمی مدل مدیریت خود را مدل «شهر کشوری» عنوان کرد و گفت: مدل «شهر کشوری» را برای مدیریت کشور طراحی کردیم و برای هر صنعت یک پایتخت قرار دادیم و یک ماموریت ملی برای آن تعریف شده است و سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف براساس این تعریف‌ها به سمت قطب‌های مختلفی که تعریف می‌شوند، سوق داده می‌شود.

وی در پایان در تعریف چالش‌های نظام اقتصادی کشور اظهار کرد: محدودیت‌های خارجی زیادی داریم، ولی در ناوگان اداری کشور ساز و کاری قدیمی دارد و باید آنها را به روز کنیم و براساس آنها برنامه ریزی را انجام دهیم.

انتهای پیام/

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار