کد خبر: ۱۶۶۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۸
جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش تقریبی بیش از 4 میلیارد ریال توسط ماموران انتظامی شهرستان ایجرود خبر داد.

ایرج خانی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در راستای مبارزه با قاچاق کالا، ماموران انتظامی شهرستان ایجرود حین کنترل خودرو های عبوری در محور بیجار – زنجان  به 3 دستگاه اتوبوس مشکوک و برای بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

وی گفت: ماموران با هماهنگی قضایی در بازرسی از این خودروها ۲ دستگاه لب تاپ، ۲ هزارو ۳۹۰ ثوب البسه ۳ دستگاه لوازم خانگی، ۵۵ دستگاه تجهیزات پزشکی و بیش از هزار عدد لوازم آرایش و خوراکی و لوازم الکتریکی خارجی قاچاق کشف، که بنابر اعلام نظر کارشناسان ارزش تقریبی کالای کشف شده بیش از ۴ میلیارد ریال برآورد شده است.
جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه  در این رابطه پرونده تشکیل و تحویل مرجع قضائی شد، بیان داشت: موضوع برخورد با قاچاق کالا به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار دارد و این فرماندهی با تمام قدرت و اقتدار با قاچاقچیان کالا و ارز برخورد خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه قاچاق کالا و ارز یکی از اساسی‌ترین چالش‌های نظام کیفری و مبارزه با آن از وظایف اصلی نهادهای مقابله‌ایی به ویژه نیروی انتظامی است، اضافه کرد: کشف قاچاق کالا و ارز توسط نهادهای مقابله‌ای به ویژه نیروی انتظامی، به‌کارگیری تدابیر، اقدامات و سیاست‌های پیش‌کنشی برای پیشگیری از قاچاق کالا و ارز نیز ضروری است.

خانی‌پور تصریح کرد: نیروی انتظامی در این راستا و برای تحقق جهش تولید، در چند زمینه از جمله جهش در مبارزه با انواع قاچاق، جهش در افزایش انواع امنیت به ویژه اقتصادی به صورت ویژه فعالیت می‌کند.

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان افزود: به هر میزان که بتوانیم حجم ورود قاچاق به کشور را کاهش دهیم به همان اندازه به موضوع تولید کمک کرده‌ایم و در این خصوص باید در بحث پیشگیری از قاچاق کالا اقدامات اساسی انجام پذیرد.

انتهای پیام/73005

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار