کد خبر: ۱۶۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش:
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش گفت: با توجه به اینکه لغو تحریم ها، بازارهای جدیدی را پیش روی شرکت ملی نفتکش ایران قرار خواهد داد، سناریوهای مختلفی برای بازگشت به بازار اروپا تدوین کرده‎ایم ضمن آنکه بازارهای جدید نیز شناسایی شده است.
به گزارش تجارت آنلاين، علی اکبر صفایی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به تلاش تیم‎مذاکره هسته‎ای کشورمان برای رفع تحریم‎ها، اظهار داشت: امیدوار هستیم با توجه به تاکیدات اعضای تیم‎هسته‎ای کشورمان در رفع تحریم‎های کشتیرانی کشور، بزودی و با دستیابی به توافق نهایی شاهد لغو تحریم کشتیرانی‎ باشیم.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران حمایت از کشتیرانی های داخلی را پس از رفع تحریم‎ها مورد تاکید قرار داد و گفت: انتظار می رود با توجه به نقش بی‎بدیل کشتیرانی‎های داخلی در شرایط سخت و دشوار تحریم و همچنین استمرار بخشیدن به جریان تجارت المللی، این بخش در بازگشت خطوط خارجی به فراموشی سپرده نشود.

وی با بیان آنکه بازگشت ناوگان کشتیرانی کشور به بازارهای اروپا به یکباره اتفاق نخواهد افتاد، افزود: با این همه و با توجه به اینکه لغو تحریم ها، بازارهای جدیدی را پیش روی شرکت ملی نفتکش ایران قرار خواهد داد، سناریوهای مختلفی برای بازگشت به بازار اروپا تدوین کرده‎ایم ضمن اینکه بازارهای جدید نیز شناسایی شده است.

صفایی بابیان اینکه این شرکت توانست به رغم تحریم‎ها، برنامه‎های توسعه ای خود را پیش ببرد و اجرایی کند، اظهار داشت: درحال حاضر ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران با 5.15 میلیون تن ظرفیت درشرایط خوبی قرار دارد به طوری آماده است پس از لغو تحریم‎ها به بازارهای اروپا بازگردد و ارزش افزوده‎ای را در بازار حمل و نقل نفت کشور و جهان ایجاد کند.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران با اشاره به ابلاغ سیاست‎های کلی برنامه ششم، گفت: تلاش می شود در برنامه ششم توسعه نسبت به برنامه پنجم نگاه بیشتری به بخش دریایی کشور ایجاد شود.

صفایی افزود: تلاش می شود تا با همکاری ارگان های دریایی در کارگروه‎ تدوین برنامه ششم توسعه که در سازمان بنادر و دریانوردی تشکیل شده، موارد را بررسی و در جهت سیاست‎های ابلاغی مقام معظم رهبری در برنامه ششم و همچنین اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم.

وی توسعه بازارهای دریایی که در سیاست های کلی برنامه ششم نیز مورد تاکید قرار گرفته را از برنامه‎های این شرکت اعلام کرد و گفت: شرکت ملی نفتکش از مدتها قبل در راستای توسعه بازارهای دریایی خود گام برداشته که از جمله آن می توان به انجام اقدامات گسترده‎ انجام شده برای تشکیل ناوگان بزرگ حمل مواد پتروشیمی، قیر و متانول و گاز LPG و همچنین حضور در صنایع فراساحل کشور اشاره کرد.

صفایی اضافه کرد: همچنین در راستای افزایش تقاضای جهانی و با توجه به وجود منابع عظیم گازی در کشور و لزوم ایجاد ناوگان حمل گاز LPG در آینده نزدیک شاهد توسعه چشمگیر در حوزه حمل گاز ال ان جی و ال پی جی و همچنین تجارت نفت خواهیم بود.
نام:
ایمیل:
* نظر: