کد خبر: ۱۶۷۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۳
امام جمعه شاهدیه یزد:
حجت‌الاسلام «دهقان نیری» گفت: انتخاب اصلح یک اصل عقلی است. شما اگر میوه هم بخواهید بخرید بهترین آن را انتخاب می‌کنید، چطور در انتخاباتی که می‌خواهیم کسی را با رأی خود انتخاب کنیم و چهار سال سرنوشت کشور را در اختیار فکر و قلم و زبان و عمل او بگذاریم، نباید از بهترین‌ها باشد؟

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، حجت‌الاسلام «دهقان نیری» امام جمعه شاهدیه یزد با اشاره به گرامیداشت چهاردهم خرداد سالروز جانسوز ارتحال امام راحل اظهار داشت: یکی از وظایف ما در برابر امام راحل گرامیداشت و تجلیل از آن پیر سفر کرده است.
 
وی با اشاره به آیه ۳۲ سوره حج «وَمَن یُعَظِّمْ شَعَائِرَ اللَّهِ فَإِنَّهَا مِن تَقْوَى الْقُلُوبِ» ادامه داد: تجلیل از امام جزء شعائر الهی است و فرمان خداوند، تعظیم و حفظ شعائرالله است.  
 
حجت‌الاسلام دهقان با اشاره به آیه ۱۶ سوره نحل «وَعَلَامَاتٍ وَبِالنَّجْمِ هُمْ یَهْتَدُونَ» افزود: شعائر به معنی علامت و نشانه است. در جاده‌ها علامت نصب می‌کنند، تا انسان‌ها بیراهه نروند؛ و با کنترل سرعت صحیح و سالم به مقصد برسند. خداوند در جاده زندگی ما علامت‌هایی نصب کرده است.  
 
وی با اشاره به آیه «فَإِنَّهَا مِن تَقْوَى الْقُلُوبِ» مهمترین وظیفه ما را حفظ و نگهداری، تعظیم و گرامیداشت این علامت‌ها دانست و اذعان داشت: نباید اجازه دهیم این علامت‌ها در اذهان مردم کمرنگ شود و یا آسیب ببیند و یا دشمنان آن را عوض کنند. آنگاه در قرآن می‌فرماید: «اگر شما به این وظیفه مهم عمل کردید به تقوا حقیقی که تقوای باطن است می‌رسید.»
 
امام جمعه شاهدیه یزد با بیان اینکه یکی امام راحل یکی از این شعائر الهی است که وظیفه ما تعظیم آن است تصریح کرد: بزرگداشت امام یعنی نگهداری و بزرگداشت راه امام، اندیشه و افکار امام، امروز دشمنان خارجی و منافقان داخلی دست به دست هم دادند تا راه امام، و آرمان‌ها و افکار امام را تحریف شده تحویل نسل امروز بدهند.
 
وی با اشاره به رجوع جوانان به وصیت نامه امام افزود: جوان‌های عزیز برای شناخت راه و افکار امام وصیتنامه عبادی و سیاسی امام کافی است آن را با دقت بخوانید. یک دوره صحیفه نور را مطالعه نمایید.  
 
خظیب نماز جمعه شاهدیه یزد ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع) به یکی از سفارشات امام صادق (علیه‌السلام) به عبدالله بن جندب اشاره کرد و افزود: امام فرمود: «یَا ابْنَ جُنْدَبٍ لَو أنَّ شیعَتَنا استَقامُوا: لَصافَحَتهُمُ الملائکةُ، و لأظَلَّهُمُ الغَمامُ، و لأَشرَقُوا نَهارا، و لأَکَلُوا مِن فَوقِهِم و مِن تَحتِ أرجُلِهِم، و لَما سَألُوا اللّه شیئا إلاّ أعطاهُم».‌ ای پسر جندب اگر شیعیان ما در راه خدا استوار و ثابت قدم بمانند پنج چیز به آن‌ها عطا می‌شود:
 
 ۱- فرشتگان با آنان دست دوستی و همکاری مى دهند.
 ‏۲- ابر رحمت الهی بر سرشان سایه مى افکند.
 ‏۳- همچون روشنایی روز در دنیا مى درخشند.
 ‏۴- از آسمان و زمین روزى آن‌ها می‌رسد.
 ‏۵- هیچ از خدا نخواهند مگر آنکه به آن‌ها عطا شود.  
 
وی با بیان اینکه مهمترین بحث این روز‌ها بحث انتخابات است عنوان کرد: انتخابات دو بخش دارد. یک بخش آن مربوط به وزارت کشور و شورای نگهبان است که آن‌ها به وظیفه‌ای که قانون برای آن‌ها تعیین کرده است عمل کرده و انجام وظیفه خواهند نمود. سعی همه آن‌ها مشکور باد. ولی بخش دیگر آن مربوط به مردم است.
 
رأی دادن در نظام جمهوری اسلامی یک تکلیف شرعی است
 
حجت الاسلام دهقان با بیان اینکه مردم دو وظیفه دارند ادامه داد: وظیفه اول شرکت در انتخابات و انداختن رأی خود در صندوق‌های رای است. رأی دادن در نظام جمهوری اسلامی حق شخصی نیست که کسی بتواند از آن بگذرد، بلکه یک تکلیف شرعی است. مثل نماز واجب است و اگر مسلمانی در انجام این تکلیف کوتاهی کند بدون شک در پیشگاه خداوند مسئول است. چرا که اقتدار و امنیت نظام اسلامی در گرو این حضور است، علاوه بر آن شرکت در انتخابات موجب یأس و نا امیدی دشمنان اسلام خواهد شد. دشمنانی که از چند ماه قبل تمام امکانات و نیرو‌های داخلی و خارجی خود را به کار گرفتند تا مردم را از حضور در کنار صندوق‌های رأی باز دارند.
 
وی افزود: وظیفه دوم انتخاب اصلح است. انتخاب اصلح یک اصل عقلی است. شما اگر میوه هم بخواهید بخرید بهترین آن را انتخاب می‌کنید، چطور در انتخاباتی که می‌خواهیم کسی را با رأی خود انتخاب کنیم و چهار سال سرنوشت کشور را در اختیار فکر و قلم و زبان و عمل او بگذاریم، نباید از بهترین‌ها باشد؟
 
امام جمعه شاهدیه با اشاره به بیانات امیر مؤمنان علی (علیه السلام) در خطبه ۱۷۳ افزود: امام می‌فرماید «این پرچم را به دست کسی بدهید که دارای سه نشانه باشد. «لا یَحْمِلُ هذَا الْعَلَمَ اِلَّا اَهْلُ الْبَصَرِ وَ الْصَّبْرِ وَالْعِلْمِ بِمَواضِعِ الْحَقِّ». این پرچم را تنها کسانی می‌توانند بر دوش بگیرند که اهل بینش، پایداری و آگاه به مواضع حق باشند.  
 
وی با اشاره به سخنان امام راحل ادامه داد: سرنوشت اسلام و کشور خود را به دست کسی دهید که به اسلام و جمهوری اسلامی و قانون اساسی معتقد و نسبت به احکام نورانی الهی متعهد باشد و منفعت خود را بر مصلحت کشور مقدم ندارد و باید بدانید که اگر رئیس جمهور و نمایندگان مجلس، شایسته و متعهد به اسلام و دلسوز برای کشور و ملت باشند، بسیاری از مشکلات پیش نمی‌آید و اگر مشکلاتی هم باشد، رفع می‌شود.
 
حجت الاسلام دهقان نیری با اشاره به فرمایشات رهبر حکیم و فرزانه انقلاب افزود: کسی را برای ریاست جمهوری انتخاب کنید که با ایمان، عدالت‌خواه، ضد فساد، مردمی، دارای عملکرد انقلابی و جهادی، معتقد به توانمندی‌های داخلی باشد.
 
انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار