کد خبر: ۱۶۷۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۵
زاکانی گفت: آنچه من دنبال خواهم کرد حل مشکلات مسکن، اشتغال و ایجاد امید است تا کسانی که می‌خواهند 3 فرزند داشته باشند، امکان فرزندآوری برای آنها فراهم شود.شرایط ازدواج را تسهیل میکنم که شرایط بهتری برای کشور حاصل شود.

به گزارش برنا، علیرضا زاکانی در پاسخ به این سوال که برنامه شما برای عوامل تحریک کننده جمعیت چیست؟گفت: موضوع جمعیت در کشور به یک نقطه بسیار بحرانی رسیده که نیاز به تمهید خاص دارد. الان نرخ رشد به 8 دهم درصد رسیده است که بحرانی‌ست و در حوزه باروری هم از 6.9 دهم در سال 60 به 1.7 دهم رسیده ایم که باید به 2.3 دهم برسانیم که از وضعیت اسفنام خارج شویم.

وی افزود: اولا در حوزه فرهنگ و اجتماع 4 خط تلاش را دنبال می کنیم که یکی تعلیم و تربیت و دیگری تحکیم خانواده است که جزو برنامه اصلی ماست همچنین احیای تندرستی رفاه اجتماعی و صیانت از محیط زیست از برنامه‌های دیگر است.

زاکانی ادامه داد: 3.5 میلیون زوج نابارور داریم که از هر 5 زوج یک زوج نابارور است. 80 مرکز ناباروری داریم و در یک نوبت طولانی و آن هم با هزینه گزاف قرار می‌گرند. اولین اقدام این است که آنها را بیمه می‌کنم تا بچه دار شدن به عنوان آرزو باقی نماند.

وی افزود: سال 84 یک پیمایشی انجام شد که 70 درصد مردم اعلام کردند قائل به دو فرزندی هستند و سال 98 حدود 70 درصد مردم اعلام کردند ما سه فرزندی را مطلوب می‌دانیم اما از عواقب آن می‌ترسیم و جناب آقای روحانی این شرایط را ایجاد کرد و الان حاضر به مناظره با بنده نیستند.
 
زاکانی گفت: دولت موجود کاری کرده که پوشک بچه ماهی 1 میلیون تومان برای پدر و مادر هزینه دارد و همین دولت بلایی سر مردم آورده که شرایط به سمتی برود که مردم 28 درصد از حقوق خود را خارج از تهران برای خانه 75 متری بدهند. لذا دولت امیدی باقی نگذاشته است.
 
وی افزود: آنچه من دنبال خواهم کرد حل مشکلات مسکن، اشتغال و ایجاد امید است تا کسانی که می‌خواهند 3 فرزند داشته باشند، امکان فرزندآوری برای آنها فراهم شود.شرایط ازدواج را تسهیل میکنم که شرایط بهتری برای کشور حاصل شود.
 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار