کد خبر: ۱۶۸۴۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۳
یک فعال حوزه دوچرخه سواری شهری و سفیر هوای پاک عنوان کرد: من به شخصه فکر نمی‌کردم تهران در عمرش می‌تواند شهرداری داشته باشد که مدام سوار دوچرخه‌سوار شود؛ چون تهران شهر بزرگی است، شهردار فرد مهمی است و کارهای مهمی دارد و ... یادم است یک بار در بلوار کشاورز سوار بی‌دود بودم، پا به رکاب ایشان شدم و از من استقبال شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ریحانه وحیدیان، فعال حوزه دوچرخه سواری شهری و سفیر هوای پاک، گفت: واقعا برای من خیلی جذاب بود که شهردار شهر من با همان مسائلی در خیابان مواجه می‌شود که من با آن‌ها مواجه می‌شوم. موتوری‌ها برای ایشان هم بوق می‌زنند، شهردار نوع آسفالت و چاله‌ها را می‌بیند. قطعا دوچرخه شهردار هم آخر روز صدا می‌دهد. این موضوع باعث می‌شود مدیریت شهرداری متفاوت بشود.

او افزود: بالاخره باید پوست‌اندازی کنیم، داشتن خودرو یک ارزش برای همه ما شده است و مردم از این که من با دوچرخه به محل کار می‌روم تعجب می‌کنند و با این سوال‌ها روبرو می‌شوم؛ چرا خودت را اذیت می‌کنی؟ مگر دیوانه‌ای؟ و ... حل این‌ها خیلی زمان می‌برد و دوچرخه‌سواری به یک پرستیژ تبدیل شود. 

این اتفاق بالای ۱۰ سال زمان می‌برد، اما ما ناامید نیستیم.

متن این گفتگو را اینجا بخوانید.

۲۳۵۲۳۵

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پرطرفدارترین عناوین