کد خبر: ۱۶۸۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۳
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: اگر مسئولان بازار سرمایه قصد دارند فرهنگ سرمایه گذاری را در این بازار تقویت کنند باید از رسانه و فضای مجازی  بهره کامل را ببرند.

سید رضا فاطمی فعال بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار  بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد مسائل و حوزه آموزش در بازار سرمایه، اظهار کرد: سازمان بورس به عنوان یک نهاد ناظر تا یک میزان مشخصی مسئولیت آموزش و فرهنگ سازی را بر عهده دارد به همین خاطر طبق برنامه ریزی هایی که طی سال های گذشته صورت گرفت مسئولیت آموزش  به بخش خدمات و اطلاع رسانی اختصاص دادند.

او افزود:  نقش سازمان بورس را بیشتر در بستر فرهنگ سازی می دانم تا آموزش، به همین خاطر باید گفت اگر مسئولان بازار سرمایه قصد دارند فرهنگ سرمایه گذاری  را در بازار سرمایه تقویت کنند باید از  طریق رسانه و فضای مجازی به عنوان یک نیروی کمکی اقدام کنند.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: طی سال های اخیر سازمان بورس تا حدودی توانست  با برپا کردن نمایشگاه و برگزاری سمینارهای متعدد که به واسطه کارگزاری ها در شهرهای مختلف به اجرا درآمد نقش خوبی را در بحث فرهنگ سازی از خود به جا بگذارد.

فاطمی گفت: تا چند سال اخیر تعداد اشخاصی که در بحث بازار سرمایه ورود کرده بودند محدود بود اما طی یک سال اخیر به دلایل مختلف همانند میزان مشارکت اشخاص سهامدار به سبب بحث سهام عدالت افزایش یافت.

او تاکید کرد: مسیر اشتباهی که اوایل سال ۹۹ بعضی از مسئولان در بحث سرمایه گذاری در بازار سرمایه پیش گرفتند سرمایه گذاری مستقیم بود که بعدها به اشتباه خود پی بردند به سبب آنکه در هیچ کجای دنیا مسئولان مردم را ترغیب  به سرمایه گذاری مستقیم نمی کنند، بلکه می آیند و به تازه واردها صندوق های سرمایه گذاری یا پکیج هایی که در این زمینه وجود دارد را معرفی می کنند.

این مدرس بازار سرمایه بیان کرد: اکنون دیگر در دنیا بحث آموزش کلاسیک مطرح نیست زیرا  اپیلیکیشن هایی در زمینه مالی به وجود آمده که می تواند اهرم کمکی خوبی برای آموزش باشد.

فاطمی گفت: اتفاقاتی که  سال گذشته در بازار سرمایه رخ داد، نمی توان چندان سازمان بورس را مقصر دانست به سبب آنکه ورود مردم به طور هماهنگ به این بازار  از قبل برنامه ریزی شده بود.

مدرس بازار سرمایه بیان کرد: تعدادی از اشخاص که اکنون در بحث رمز ارزها با مشکل مواجه شدند همان اشخاصی که در بازار نیز به طور هیجانی وارد شدند و ندانستند که بهترین مسیر سرمایه گذاری چیست پس در شرایط فعلی مسئولان اقتصادی کشور وقتی اوضاع را بدین گونه مشاهده می کنند بهتر است از ابزارهایی که در دست دارند و با آموزش مردم را به سمت سرمایه گذاری های غیر مستقیم سوق دهند.


فاطمی گفت: سهامدارانی که طی سال ۹۹ سرمایه گذاری غیر مستقیم انجام دادند به نسبت کسانی که روش سرمایه گذاریشان در بازار سرمایه مستقیم بود آسیب کمتری دید.

مدرس بازار سرمایه در پایان گفت: از آنجایی که تنوع صندوق های سرمایه گذاری در جهان زیاد است این صندوق ها می توانند در بحث سرمایه گذاری  ابزار کمکی خوبی باشند.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار