کد خبر: ۱۶۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶
معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد
معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی که صبح امروز به مناسبت هفته تامین اجتماعی در ایسنا حضور یافت، از ارائه 10 تا 15 برنامه جدید به دولت به منظور چگونگی پرداخت بدهی‌های دولت به این سازمان خبر داد و گفت: قبلا بر پرداخت بدهی‌های دولت تاکید داشتیم اما اکنون رویکردمان را تغییر داده‌ایم.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از ایسنا، محمدحسن زدا د با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی در سال 87 از نقطه سربه سری خودش گذشت اظهار کرد: تا حدود سال 85 مجموع مطالبات سازمان از دولت چهار تا 5000 میلیارد تومان بود اما از سال 86 نقش دولت در برابر سازمان عوض شد.
 
وی افزود: تا سال 85 دولت فقط تضمین سه درصد و برخی بخشودگی‌ها را حمایت می‌کرد اما از آن زمان به بعد "کارفرما" شد و تعهداتش را به بیش از 20 مورد افزایش داد. در واقع دولت تعهد کرد حق بیمه چندمیلیون نفر را به تامین اجتماع بپردازد که متاسفانه به علت مشکلاتی که داشته بخوبی از عهده آن بر نیامده و امروز شاهد هستیم این بدهی به 92 هزار میلیارد تومان رسیده است.
 
معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه تا کنون بر پرداخت بدهی‌های دولت تاکید داشتیم اما اکنون رویکردمان را تغییر داده‌ایم گفت: 10 تا 15 برنامه جدید را آماده کردیم که به دولت ارائه کنیم تا با دریافت امتیازهایی بتوانیم مطالبات خود را وصول کنیم.
 
زدا ادامه داد: به عنوان مثال اگر بتوانیم این امتیاز را از دولت بگیریم که از میعانات گازی و خط لوله نفتی که به پاکستان می‌رود انشعاباتی بگیریم و پالایشگاه و یا نیروگاهی احداث کنیم و مانند آن؛ بدین ترتیب هم دولت نقدینگی‌اش را مصرف نمی‌کند و هم سازمان به منبع عظیمی وصل می‌شود و می‌توانیم بخش بزرگی از مطالباتمان را دریافت کنیم.
 
وی افزود: به عنوان مثال می‌توان با واگذاری منابع ارزی دولت در خارج از کشور(که به علت تحریم‌ها دچار مشکل شده)، به تامین اجتماعی بدهی‌ دولت را زنده کرد.
 
به گفته وی دولت نیز این میزان بدهی را پذیرفته و چندی پیش اعلام کرد که 92 هزار میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکار است و اکنون کمیته ساماندهی تشکیل داده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: