کد خبر: ۱۶۹۴۲۴
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰
نتایج یک گزارش جدید نشان می‌دهد کارگران سیاهپوست آمریکایی هنوز درآمد کمتری نسبت به سفیدپوستان دارند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، نتایج گزارش منتشر شده از سوی کنفرانس بورد حاکی است، سیاست ها و راهبردهای کلان شرکت های آمریکایی به گونه‌ای است که درآمد کارگران سیاهپوست هنوز نسبت به کارگران سفیدپوست کمتر است.

 

بر اساس این گزارش، عوامل زیادی در شکاف درآمدی بین سفیدپوستان و سیاهپوستان آمریکایی دخیل است که مهمترین آنها عبارتند از تفکیک جغرافیایی و تفکیک بازار کار و همچنین دسترسی متفاوت به فرصت های آموزشی، شبکه های اجتماعی و حرفه ای.

گاد لوانون معاون کنفرانس بورد در واشنگتن در این باره گفت: در حالی که آمریکایی ها تعطیلات ژوئن را جشن می گیرند، رهبران کسب و کار و مدیران ارشد باید روندهای اخیر در تبعیض نژادی را در اقتصاد قرن 21 به رسمیت بشناسند. بازنگری در این روندها، نیازمند برطرف کردن ریشه های عمیق تفکیک بازار کار و تفکیک جغرافیایی است.

تعطیلات 19 ژوئن به مناسبت پایان دوران برده داری سیاهپوستان آمریکایی است. روز پنجشنبه بایدن رسما یازدهمین تعطیلات فدرال را به رسمیت شناخته و آن را اعلام کرده است.

بر اساس اعلام کنفرانس بورد، مردان سیاهپوستی که مدرک لیسانس دارند 18 درصد کمتر از مردان سفیدپوست در سال 2010 درآمد داشته اند. این شکاف درآمدی تا سال 2019 به بیش از 24 درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار