کد خبر: ۱۶۹۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۵۶
اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری 1400 به صورت لحظه به لحظه
نتایج انتخابات ریاست جمهوری 1400 تا الان از پیشتازی سید ابراهیم رئیسی حکایت دارد و به نظر می رسد این نامزد به عنوان سیزدهمین رئیس جمهور ایران و برنده انتخابات 1400 معرفی شود. آمارهای غیررسمی و خبرهای رسیده از منابع مطلع بیانگر پیشتازی بیش از پنجاه درصدی ابراهیم رییسی در شمارش 24 میلیون رای از آرای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند.

برنده انتخابات سیزدهم کیست؟

به گزارش راهبرد معاصر، نتایج انتخابات ریاست جمهوری 1400 تا الان حاکی از میزان مشارکت در انتخابات 1400 بیش از پیش بینی نظرسنجی ها است و بر اساس آمارهای غیر رسمی از وزارت کشور 30 میلیون نفر در این انتخابات شرکت کرده اند و میزان آرای انتخابات ریاست جمهوری بالغ بر 50 درصد واجدین شرایط بوده است. بر این اساس تا کنون ابراهیم رئیسی با بیش از 65 درصد آرا پیشتاز است و اگر ترتیب آرا به همین شکل پیش برود به عنوان سیزدهمین رئیس جمهور ایران برنده انتخابات 1400 خواهد بود. این در حالی است که در شبکه های اجتماعی برخی از رفتن انتخابات به دور دوم خبر داده بودند که تا این لحظه بنظر می رسد صحت ندارد و تکلیف انتخابات در مرحله اول روشن می شود. با این وجود تا زمان اعلام رسمی نتایج از وزارت کشور و شورای نگهبان باید صبر کرد.

در روزهای پایانی تبلیغات انتخاباتی از 7 کاندیدای انتخابات 3 نفر انصراف دادند (مهرعلیزاده، زاکانی و جلیلی) و در نهایت 4 نفر به رقابت در سیزدهمین انتخابات برای تعیین رئیس جمهوری بعدی کشور پرداختند. (ابراهیم رئیسی، محسن رضایی میرقائد، عبدالناصر همتی و امیرحسین قاضی زاده هاشمی) تا پیش از آغاز انتخابات نظرسنجی ها از مشارکت 35 تا 45 درصدی حکایت داشتند اما در روز پایانی با سخنرانی رهبر معظم انقلاب در خصوص ضرورت مشارکت همگانی و اهمیت هر رای و دعوت گروهای سیاسی مختلف از اصولگرا و اصلاح طلب برای مشارکت حداکثری میزان حضور مردم افزایش یافت و از مرز 50 درصد نیز عبور کرد.

میزان اقبال مردم و حضور در پای صندوق های رای در غروب و شب به نحوی بود که چندین بار مهلت رای گیری تمدید شد و نهایت در ساعت 2 بامداد شنبه 29 خرداد 1400 علی رغم وجود جمعیت در برخی شعب اخذ رای با هدایت مردم به داخل بسته شد. جزئیات کامل میزان آرای کاندیداهای انتخابات و میزان مشارکت مردم در ادامه به صورت غیر رسمی می آید.

بر اساس اخبار غیررسمی تاکنون از مجموعه ۲۴ میلیون رای شمارش شده و ۲۹ میلیون رای ماخوذه نتایج از پیشتازی سید ابراهیم رئیسی حکایت دارد و به این شرح است:

ابراهیم رییسی: ۱۵ میلیون رای

محسن رضایی: ۲.۸ میلیون رای

عبدالناصر همتی: ۲ میلیون رای

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی: ۸۵۰ هزار رای

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار