کد خبر: ۱۷۰۱۷۲
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷
رئیس جمهور سوریه در پیامی به رئیس شورای عالی سیاسی یمن از مواضع صنعا از سوریه تشکر کرد و بر تقویت روابط صنعا و دمشق تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المسیره، «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن پیامی از «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه دریافت کرد.

«مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن، پیامی را از بشار اسد رئیس جمهور سوریه، دریافت کرد که در آن اسد از وی و مقامات یمنی به خاطر تبرک‌‌هایشان بابت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری تشکر کرده بود.

رئیس جمهور سوریه در این پیام از مواضع یمن در حمایت از مردم کشورش و همچنین اراده آزاد و تصمیم‌ گیری‌‌های مستقل آنها قدردانی کرد.

وی در ادامه برای مردم یمن آرزوی رفاه، صلح، ثبات و پیشرفت و شکوفایی بیشتر کرد.

اسد در این پیام تاکید کرد: ما هم مثل شما برای ادامه مشاوره و هماهنگی بین دو کشور و تقویت روابط دوجانبه به نفع دو ملت برادر اشتیاق داریم.

رایزنی بشار اسد با مقام روس

بشار اسد رئیس جمهور سوریه، روزگذشته با «یوری بوریسوف» معاون نخست‌وزیر روسیه و هیات همراه که در حال حاضر به دمشق سفر کرده است، دیدار کرد.

در این دیدار، مسئله افق‌های همکاری بین سوریه و روسیه به ویژه در زمینه اقتصادی و سرمایه گذاری و تلاش‌های مشترک برای گسترش آن در زمینه های اضافی به ویژه همکاری در زمینه انرژی، فن آوری های مدرن، صنعت و کشاورزی بررسی شد.

 

همچنین، در این دیدار تأکید شد که پویایی روابط دو کشور موجب انعطاف پذیری جهت گسترش افق‌های همکاری به صورت دائمی و مستمر می‌شود.

بشار اسد از سطح پیشرفته همکاری بین دو کشور ابراز خرسندی و تاکید کرد که سوریه به موفقیت در سرمایه گذاری های مشترک سوریه و روسیه که نقش اساسی در تداوم و تحکیم همکاری های مشترک دارند، توجه دارد.

وی همچنین بر اهمیت ادامه مشاوره و هماهنگی با متحدان روسی، که شرکای سوری‌ها در مبارزه با تروریسم بوده، و از نظر سیاسی و اقتصادی در کنار آنها برای بازیابی امنیت و ثبات و غلبه بر اثرات تروریسم اقتصادی تحمیل شده بر شهروند سوریه هستند، تاکید کرد.

به نوبه خود، بوریسوف پیروزی رئیس بشار اسد در انتخابات اخیر ریاست جمهوری و موفقیت مردم در سوریه در دستیابی به انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفت و خاطرنشان کرد مشارکت گسترده مردم در این انتخابات بیانگر اراده مردم سوریه و عزم خود برای پایداری و چالش با وجود تروریسم و محاصره است.

معاون نخست‌وزیر روسیه بر روابط برجسته سوریه و روسیه و آمادگی مداوم کشورش برای حمایت از سوریه در همه زمینه ها به شکلی که در کاهش بارهای ناشی از تحریم‌های ناعادلانه اقتصادی علیه آن سهیم باشد، و مشارکت در بازسازی، تأکید کرد.

انتهای پیام/

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار