کد خبر: ۱۷۰۵۳۲
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۵
اعتراض اتریش به وضعیت کرونایی انگلیس
ولز و دانمارک امشب نخستین دیدار از مرحله یک‌هشتم نهایی یورو ۲۰۲۰ را برگزار می‌کنند. با مشخص شدن چهره ۱۶ تیم برتر قاره سبز، جدال آن‌ها برای صعود به دور بعدی از امشب آغاز می‌شود و علاوه بر جدال ولز – دانمارک، تقابل ایتالیا – اتریش نیز حساسیت‌های زیادی دارد.

ولز و دانمارک امشب نخستین دیدار از مرحله یک‌هشتم نهایی یورو ۲۰۲۰ را برگزار می‌کنند. با مشخص شدن چهره ۱۶ تیم برتر قاره سبز، جدال آن‌ها برای صعود به دور بعدی از امشب آغاز می‌شود و علاوه بر جدال ولز – دانمارک، تقابل ایتالیا – اتریش نیز حساسیت‌های زیادی دارد.

ورزشگاه یوهان کرایف شهر آمستردام میزبان بازی ولز – دانمارک است، دیداری که دو تیم شگفتی‌ساز آن را برگزار می‌کنند. ولزی‌ها یکی از خوش‌شانس‌ترین تیم‌های صعود‌کننده به شمار می‌روند. آن‌ها در بازی آخر با اینکه مقابل ایتالیا تن به شکست دادند، ولی تفاضل گل به دادشان رسید تا به عنوان تیم دوم راهی دور حذفی شوند. این تیم با هدایت رابرت پیج یک برد، یک تساوی و یک شکست را در مرحله گروهی به دست آورد و آرون رمزی، مور و رابرتز گلزنان ولز بودند. البته گرت بیل، گلزن مشهور ولزی هنوز پایش به گلزنی باز نشده، اما به گفته سرمربی تیم، ولز با کمک بیل و رمزی و به‌رغم تمام سختی‌های موجود می‌تواند به مراحل بعدی صعود کند: «واقعاً به بچه‌ها افتخار می‌کنم. شخصیتی که ما در رختکن داریم خارق‌العاده است. هرگز شخصیت یک ولزی را دست‌کم نگیرید. اوضاع برای ما آسان نبوده، چراکه مجبور شدیم به باکو برویم تا با سوئیس و ترکیه بازی کنیم و بعد به ایتالیا سفر کردیم تا با تیم ملی ایتالیا رو‌به‌رو شویم و حالا هم به آمستردام آمده‌ایم. روی کاغد به نظر ایده فوق‌العاده‌ای می‌آید که در سراسر اروپا بازی کنیم، اما دردسر‌های جابه‌جایی یک کابوس تمام‌عیار است، تازه باید کرونا را هم به همه این‌ها اضافه کنید.»
حریف ولز همان تیمی است که ایست قلبی بازیکنش به فوتبال جهان شوک بزرگی وارد کرد. دانمارکی‌ها برخلاف انتظارات به خوبی شوک ناشی از سکته اریکسن را پشت سر گذاشتند و در مسیر موفقیت قدم برداشتند. شاگردان هیولمند بعد از باخت به فنلاند و بلژیک در بازی آخر طوفان به راه انداختند و با درهم کوبیدن روس‌ها دوم گروه شدند و صعود کردند. یوسف پولسن و دامسگارد اصلی‌ترین ستاره‌های شیاطین سرخ در یورو بوده‌اند و منتظر شروع بازی با ولز هستند تا دوباره جادوگری کنند. هیولمند، سرمربی دانمارک با اشاره به اینکه شاگردانش هنوز تحت تأثیر مشکل پیش آمده برای اریکسن هستند، گفت: «حضور و حمایت هواداران عمیقاً روی بازیکنان تأثیر گذاشت. سه بازی را در سطح بسیار بالایی انجام دادیم و اگر کسی شایسته این موفقیت باشد، آن بازیکنان ما هستند. نمی‌توانم تصور کنم که آن‌ها چگونه توانستند پس از آنچه از سر گذراندند دوباره برگردند.»

ایتالیا و اتریش در بازی دوم یک‌هشتم نهایی در ویمبلی لندن نبردی سخت را برگزار می‌کنند. بدون شک امید اول پیروزی در این بازی شاگردان مانچینی هستند. ایتالیا یکی از قدرت‌های فوتبال اروپا، جام ملت‌ها را پرقدرت آغاز کرده و به نظر می‌رسد که هدف این تیم صعود به فینال است. لاجوردی‌پوشان در گروه نخست مسابقات قدرتمندانه سه برد متوالی کسب کردند و ترکیه، ولز و سوئیس هیچ کدام توانایی ایستادگی مقابل این تیم را نداشتند. خبر خوش برای آتزوری برطرف شدن مشکل مصدومیت کاپیتان کیه لینی است که در بازی با اتریش می‌تواند کمک بزرگی در خط دفاع باشد. ایتالیا ۳۰ بازی متوالی را بدون باخت پشت سر گذاشته و این امتیاز بزرگی برای مانچو محسوب می‌شود. با این حال سرمربی ایتالیا معتقد است تمامی تیم‌های راه‌یافته به یک‌هشتم نهایی شانس قهرمانی دارند: «هر تیمی که به مرحله یک‌هشتم نهایی راه پیدا کرده برای قهرمانی شانس خواهد داشت. هر بازی دشواری‌های خاص خودش را دارد و نباید پیروزی را برای خودمان مسلم بدانیم.»
اتریش حریف امشب ایتالیا برخلاف رقیب نامدارش برای اولین بار حضور در یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های اروپا را تجربه می‌کند. در واقع این تیم با کسب پیروزی در بازی آخر خود برابر اوکراین شگفتی خلق کرد و بعد از هلند ۹ امتیازی با شش امتیاز جشن صعود گرفت. تیم فرانکو فودا در مصاف با ایتالیا کار دشواری در پیش دارد. سرمربی اتریش قبل از سفر تیمش به لندن نسبت به برگزاری این بازی در ورزشگاه ویمبلی، آن هم پس از شیوع نوع جدیدی از کرونا در انگلیس اعتراض کرد. آلابا، کاپیتان اتریش هم در خصوص وضعیت تیمش گفت: «اتریش هرگز نتوانسته بود به یک‌هشتم نهایی یورو برسد، ما تاریخ‌سازی کردیم. این هدف اولمان بود و حالا می‌خواهیم جلوتر‌هم‌برویم.»

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار