کد خبر: ۱۷۰۷۱۲
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۳
جوان بوشهری؛ محبوب و اثرگذار
برشمردن ویژگی های ستاره ۱۶۶ سانتی متری استقلال مشخص می کند بی دلیل بهترین بازیکن این تیم محسوب نمی‌شود.
خبرورزشی -

با بررسی رزومه فصل جاری مهاجم ۲۲ ساله تیم استقلال مشخص می شود مهدی قایدی در بیستمین دوره لیگ برتر نقش مهمی در ایستادن استقلال ۴۳ امتیازی در رده سوم جدول رده بندی لیگ برتر داشته است.

ملی پوش تنها

مهدی قایدی با درخشش دارد در فصل جاری لیگ برتر توانست خودش را در قاب چشمان اسکوچیچ جا کرده و در اردوی کیش تنها آبی‌پوش حاضر در جمع شاگردان سرمربی کروات تیم ملی باشد. بسیاری بر این باور بودند نادری و اسماعیلی که درخشش فوق‌العاده‌ای در لیگ قهرمانان آسیا داشتند هم به اردوی کیش دعوت شوند اما تنها قایدی بود که نظر اسکوچیچ را به خود جلب کرد.

ستاره ارزان

مقایسه دستمزد یک میلیاردی مهدی‌ قایدی با با کارهایی که برای استقلال کرده، مشخص می کند نه تنها یکی از ارزان ترین ستاره های لیگ برتر بلکه ارزان ترین بازیکن تیم استقلال هم محسوب می شود. به یاد داریم مدیران باشگاه (بعضی از آنها که امروز دیگر در این جمع نیستند) از شش ماه پیش به او قول داده بودند قراردادش را افزایش بدهند. فرهاد مجیدی هم در این باره پیگیر کار قایدی بود اما خبر تازه ای در این باره عنوان نشد.

نیمکت‌نشین موثر

مهدی قایدی در فصل جاری لیگ برتر تنها در سه بازی از روی نیمکت به زمین مسابقه آمده و در چنین شرایطی هم ثابت کرده یک ذخیره ارزشمند برای تیمش است. او در دیدار پدیده به رغم خستگی ناشی از بازگشت از سفر منامه بحرین و دوبی نیمه دوم وارد میدان شد اما به محض ورود به زمین یک پاس گل داد و سپس یک گل زد.

پررنگ ترین استقلالی

قایدی در ترکیب تیم استقلال در فصل جاری پررنگ ترین نقش را بین همه ۲۵ بازیکن این تیم داشته است. قائیدی با ۲۴ حضور در ۲۴ هفته لیگ برتر و آمار ۱۹۵۶ دقیقه بازی برای این تیم بیشترین حضور را در ترکیب استقلال به نام خود ثبت کرده است.

شاه کلید

در حالی که پیش بینی می شد قایدی و دیاباته در فصل جاری لیگ برتر دوباره زوج موفق (فیل و فنجان) قبل را تشکیل بدهند اما افت فاحش دیاباته بسیاری را نگران کرد تا اینکه ستاره بوشهری استقلال باز زوج‎سازی های جدید میان خودش و امیر ارسلان مطهری و به تازگی آرمان رمضانی ثابت کرد کلیدی است که به هر قفلی می‌خورد و می‌تواند با زوج‎ سازی های جدید، قفل دروازه رقبا را خودش باز کرده و یا برای تیمش بازی کند.

ارزانترین ستاره استقلال روی ۱۳ گل نقش داشت!

تاثیرگذار و موفق

استقلال تا پایان هفته بیست و چهارم لیگ برتر ۲۷ گل زده در جدول رده بندی دارد که مهدی قایدی روی نیمی از این گل ها نقش مستقیم یا غیر مستقیم داشته است. مهدی ۵ گل برای استقلال زده و یک پنالتی برای تیمش گرفته و ۷ پاس گل داده است. او در بازی با گل گهر سیرجان روی گل دوم مهدی مهدی پور هم نقشی مهمی داشت. جایی که با مشغول کردن مدافعان به خودش، توپی که به سمتش می رفت را از بین پاهایش رد کرد تا مهدی‌پور زننده گل دوم و میخ آخر بر تابوت تیم سیرجانی باشد.

همچنان بهترین

قایدی با به ثمر رساندن ۵ گل در این فصل همراه با مطهری بهترین گلزن استقلال است. او با گلزنی به تیم پرسپولیس، رقیب دیرینه استقلال همچنان طرفداران تیمش را امیدوار نگه داشته تا برای دربی جام حذفی پیش رو امید اصلی طرفداران آبی دوست باشد.

نگاه فرهاد

فرهاد مجیدی به نحوه بسته شدن تیم استقلال انتقاد می‌کرد و می گفت این تیم را دلال ها بسته اند. او گفت ما چندین هافبک سرعتی داریم ولی وینگر نداریم. مجیدی به همین دلیل قایدی را که نامش در لیست مهاجمان استقلال است در پست وینگر به کار می گیرد تا از او به جای گلزن بعنوان یک گلساز استفاده کند.

لذت اصلی ستاره

مهدی قایدی ستاره این روزهای فوتبال ایران درباره گلزنی یا گل‎سازی نظر جالبی داشت. او پس از بازی با کامبوج در پاسخ به سوالی که چرا به کاوه رضایی پاس دادی و خودت گل نزدی گفته بود از پاس گل دادن بیشتر از گل زدن لذت می برد. او در دیدار با عراق هم در واپسین ثانیه های بازی می‌توانست دروازه رقیب اصلی ایران را باز کند.

بیشتر بخوانید:

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار