• خبرنامه
  • |
  • اوقات شرعی
  • |
  • آب و هوا
  • |
  • نظرسنجی
  • |
  • درباره ما
  • |
  • آرشیو
  • |
  • جستجو
  • |
  • پیوندها
  • |
  • تماس با ما
September 09 2025 - سه‌شنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۴
  • تقدیر از برند «مارال ستاره» در همایش ملی توانمندی‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری مناطق آزاد
  • اولین تصاویر از محل حمله جنگنده‌های اسرائیل به استان حمص
  • حباب سرمایه در فوتبال ایران ترکید
  • وعده عجیب ساپینتو روی آنتن زنده؛ شرط قهرمانی استقلال چه بود؟ +ویدیو
  • رد ادعاهای نادرست مندرج در بیانیه نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب
  • جزئیات تماس تلفنی وزرای امور خارجه ایران و عمان
  • سقف استفاده از هوش مصنوعی Gemini گوگل مشخص شد: جزئیات تعداد پرامپت‌های رایگان و پولی
  • ترافیک شدید در جاده های شمالی کشور
  • درخواست وینسنت ابوبکر از پرسپولیس؛ ۳ میلیون دلار!
  • دستمزد ناکافی، عامل دلسردی کارگران از مشاغل رسمی
  • صفحه نخست
  • ایران
  • اقتصاد
  • صنعت،معدن و تجارت
  • مسکن، انرژی، کسب و کار
  • بورس و بازار سرمایه
  • بانك و بيمه
  • خواندنی ها
  • عكس
  • فیلم
  • پیوندها
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جستجو
  • آرشیو
  • آب و هوا
  • اوقات شرعی
  • نظر سنجی
  • خبرنامه
  • RSS
کد خبر: ۱۷۰۷۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۳
خانه » اقتصاد
‍‍‍ پ پ ‍‍‍
رییس اتحادیه مسافربری تهران:

اتوبوس خبرنگاران معاینه فنی سکو نداشت

تهران (پانا)-درپی اظهارات مطرح شده درباره وضعیت اتوبوس واژگون شده خبرنگاران در حوالی نقده ارومیه، رئیس اتحادیه مسافربری استان تهران اظهار کرد اگر این اتوبوس همان طور که گفته می‌شود فاقد صورت وضعیت بوده و معاینه فنی سکو نداشته است، سازمان محیط زیست باید پاسخگو باشد.

به گزارش ایسنا، بعد از ظهر روز چهارشنبه هفته گذشته دوم تیر ماه، یک دستگاه اتوبوس اسکانیا که خبرنگاران را برای بازدید از وضعیت دریاچه ارومیه به این منطقه برده بود در حوالی نقده به دلیل بروز مشکل در سیستم ترمز واژگون شد و دو خبرنگار جوان ایسنا و ایرنا در این حادثه جان خود را از دست دادند. در پی این سانحه دلخراش اظهارات متفاوتی درباره اتوبوس خبرنگاران و شرایط فنی آن مطرح شد که بعضا با یکدیگر تناقض‌های جدی داشت.

علی انصافی - رئیس اتحادیه مسافربری استان تهران- درباره این حادثه و اتوبوس مورد نظراظهار کرد: اگر همان طور که مطرح می‌شود این اتوبوس فاقد صورت وضعیت بوده مسلما معاینه فنی سکو نداشته است یعنی اگر حتی معاینه فنی را گرفته باشد، روی سکو در پایانه‌ها از سوی مدیر فنی معاینه و تایید نشده است.

وی اضافه کرد: سازمان محیط زیست باید از شرکت حمل و نقل معتبری یک دستگاه اتوبوس می‌گرفت تا نه تنها اتوبوسی مجهزتر و بهتر برای خبرنگاران گرفته باشد بلکه اگر از شرکت حمل و نقل اتوبوس می‌گرفتند قبل از حرکت راننده، این اتوبوس روی سکو از سوی مدیر فنی معاینه و تست می‌شد و تمام سیستم آن مورد تایید قرار می‌گرفت.

رئیس اتحادیه مسافربری استان تهران ادامه داد: در برخی اظهارات مطرح شده عنوان می‌شود ترمز اسکانیای واژگون شده خبرنگاران به اصطلاح خالی کرده و همین مساله سبب شده تا این اتوبوس واژگون شود اما باید گفت اتوبوس‌های اسکانیا اگر شلنگ ترمزشان پاره شود یا به اصطلاح ترمزشان ببرد، چرخ‌های این خودرو قفل می‌شود و دیگر چنین اتفاقاتی نمی‌افتد اما احتمالا ریتاردر خودرو (ترمز کمکی) با مشکل مواجه شده که چنین اتفاقی را رقم زده است.

وی تصریح کرد: مشکل اصلی در این زمینه، نبود زیرساخت‌های مناسب مانند جاده و عدم نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی است چرا که در حال حاضر متوسط عمر اتوبوس‌های بین شهری در ایران ۱۰ تا ۱۵ سال است و نه تنها کارخانه‌های سازنده داخلی، اتوبوس تولید نمی‌کنند بلکه اجازه واردات هم به ما نمی‌دهند و اجازه واردات اتوبوس دست دوم سه ساله در مجلس شورای اسلامی به تصویب نرسید.

انصافی اظهار کرد: از سوی دیگر جاده‌های کشور مشکلات زیادی دارند و ایمن نیست. پیچ‌های غیرفنی در این جاده‌ها وجود دارد که سالانه جان چندین و چند نفر از هموطنان‌مان را می‌گیرد. به عنوان مثال طی ۲۵ سال گذشته در جاده چالوس آزادراهی در حال ساخت بوده که هنوز این اتفاق به صورت کامل نیفتاده است.

رئیس اتحادیه مسافربری استان تهران اعلام کرد: مشکل دیگر در زمینه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی این است که وقتی یک اتوبوس چهار میلیارد تومان برای راننده، مالک یا سرمایه گذار آب می‌خورد مسلما کسی تمایلی برای سرمایه‌گذاری در این زمینه ندارد و بهتر می‌بیند که این پول را در بانک سرمایه‌گذاری کرده و بدون دردسر و نگرانی از تصادف و مسائل این چنینی سودش را دریافت کند، اما دولت باید مانند گذشته سوبسید بدهد تا نوسازی حمل و نقل عمومی مانند دیگر کشورها جدی شود. این اتفاق در دولت گذشته افتاده بود ۸۲.۵ درصد را دولت تقبل می‌کرد و بقیه آن را سرمایه‌گذار می‌داد.

وی گفت: چرا در کشورهای اروپایی ضمن نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی پنج سال است و هر پنج سال یکبار ناوگان آن‌ها نوسازی می‌شود اما در ایران نه تنها این اتفاق نمی‌افتد بلکه سهم حمل و نقل عمومی را هم نمی‌دهند. به عنوان مثال براساس قانون قرار بود سه درصد از ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده را برای کمک به حمل و نقل عمومی اختصاص دهند اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

مطالب مرتبط
تصادف زنجیره‌ای مرگبار تریلی و ۹ خودرو در جنوب تهران
بیانیه تشکل های رسانه ای برای پیگیری حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران
گزارش خطا 0
Bookmark and Share
X Share
Stumble Upon Delicious Cloob
Digg
ارسال نظر
  • پربازدید ها
  • پربحث ترین عناوین

عراقچی: ایران برای مذاکره با آمریکا شرط دارد

سرنوشت بمب‌افکن B-29 Superfortress با لقب Enola Gay و پرتابگر اولین بمب اتمی (+عکس)

چرا رمز ارز بی اعتبار زنجانی وثیقه فروش نفت شد؟!

شرایط جدید فروش اقساطی سورن پلاس / با ماهی ۱۳ میلیون صاحب سورن پلاس صفر شوید! + جدول شهریور ۱۴۰۴

افشاگری تکان‌دهنده: وزارت نفت دوباره به زنجانی نفت داد، هیچ پولی برنگشت!

خبرورزشی‌گردی| من عامل اخراج آن‌ها از استقلال نبودم/ دلم می‌خواهد پرسپولیس سهمیه آسیایی بگیرد/ من اگر نفوذ داشتم که نمی‌گذاشتم دوستم از استقلال برود!

ثبت شرکت فوری در تهران

یک دستگاه ام آر آی به بیمارستان رازی ایلام اختصاص یافت

خرید ۸۰۰ میلیون دلاری اتریوم توسط بیت‌ماین / اتریوم بخریم یا نه؟

مدیرعامل تلگرام: ترجیح می‌دهم بمیرم، اما پیام‌های کاربران را فاش نکنم

قیمت خودروهای وارداتی امروز دوشنبه ۳ شهریور ۱۴۰۴ / صعود یک شبه خودروهای ژاپنی! + جدول

حقوق بازنشستگان در نیمه ۱۴۰۴ افزایش می‌یابد؟ / وزیر کار اعتراف کرد

فیش حقوقی مرداد بازنشستگان تامین اجتماعی منتشر شد / آغاز پرداخت معوقات فروردین از این تاریخ 

جدول زمان‌بندی قطع برق تهران و استان‌ها امروز ۴ شهریور ۱۴۰۴+ لینک

راهنمای کامل اپل موزیک: چرا این سرویس ارزش خرید اشتراک را دارد؟

فرهنگ نیکوکاری؛ فضیلتی فراموش شده  (۲ نظر)

خرید سوله در جاده مخصوص؛ چگونه بهترین فرصت‌های صنعتی اطراف تهران و کرج را شکار کنیم؟  (۱ نظر)

آخرین اخبار

تقدیر از برند «مارال ستاره» در همایش ملی توانمندی‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری مناطق آزاد

اولین تصاویر از محل حمله جنگنده‌های اسرائیل به استان حمص

حباب سرمایه در فوتبال ایران ترکید

وعده عجیب ساپینتو روی آنتن زنده؛ شرط قهرمانی استقلال چه بود؟ +ویدیو

رد ادعاهای نادرست مندرج در بیانیه نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب

جزئیات تماس تلفنی وزرای امور خارجه ایران و عمان

سقف استفاده از هوش مصنوعی Gemini گوگل مشخص شد: جزئیات تعداد پرامپت‌های رایگان و پولی

ترافیک شدید در جاده های شمالی کشور

درخواست وینسنت ابوبکر از پرسپولیس؛ ۳ میلیون دلار!

دستمزد ناکافی، عامل دلسردی کارگران از مشاغل رسمی

روزهای سخت تهران در راه است

احتمالا تا به حال نام بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر جهان را نشنیده‌اید!

اعلام نتایج نهایی آزمون استخدامی آموزش و پرورش تا پایان ماه

کنایه سنگین روزنامه هم‌میهن به نمایندگان؛ وقتی مجلس تعطیل است مملکت هم آرام‌تر است

با یک تراول ۵۰ تومانی فقط دو نان سنگ می‌توان خرید!

علاالدین ازوجی سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری و فولاد شد

کارشناس داوری کارت قرمز جنجالی فینال؛ اخراج زودهنگام آریا یوسفی درست بود؟

حسینی رئیس سازمان بهزیستی کشور: آمار خودکشی در طبقات متوسط جامعه از همه کم تر است

طارمی بازوبند را نگرفت، قدوس به زور به او داد!

بحران سیاسی فرانسه و آینده مبهم امانوئل مکرون

تساوی ایران و ازبکستان در نیمه نخست فینال کافا

تاکتیک عجیب تیم ملی بعد از کارت قرمز

عکس‌های دیده نشده از خیابان‌های تهران در ۱۷ شهریور ۱۳۵۷

این علائم می‌گوید شما معتاد به قند هستید

این ۳ ماده خوراکی مقصر ریزش موی شما هستند

حل مشکل آبرسانی به مناطق دوره افتاده با مخزن مدولار و پنلی

تاجرنیا مدیرعامل جدید استقلال خواهد شد؟

تقدیر از انتشارات بین‌المللی گاج در همایش ملی توانمندی‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری مناطق آزاد

ویژگی‌های امنیتی ایران‌چک‌های جدید ۵۰ هزار تومانی اعلام شد

رونمایی ۲ اپل واچ و آیپد پرو جدید در مراسم روز سه‌شنبه تایید شد

اینفوگرافیک / امروز ۱۷ شهریور قیمت‌ها چقدر است؟

اتحادیه اروپا: پنجره دیپلماسی با ایران همچنان باز است

اژه‌ای: افراد مقصر در حادثه بندر شهید رجایی شناخته شدند

درگیری مرگبار در خیابان نبرد تهران/ خودکشی قاتل پس از قتل برادر

رد پای زنجانی از طلا تا نفت؛ بازتولید یک بحران قدیمی با پرسش‌های بی‌پاسخ

برای انضباط بازار چاره‌اندیشی شود

افزایش امنیت و رفاه با استفاده از سقف متحرک و درب اتوماتیک در ویلاها

چرا باید شارژ کپسول آتش نشانی به موقع انجام شود؟

تصمیم عجیب ادغام دانشکده تجارت و بازرگانی دانشگاه تهران با دانشکده گردشگری

بهره برداری  از۴۰۰ پروژه دام و طیور و آبزیان در هفته دولت

  • صفحه نخست
  • |
  • ایران
  • |
  • اقتصاد
  • |
  • صنعت،معدن و تجارت
  • |
  • مسکن، انرژی، کسب و کار
  • |
  • بورس و بازار سرمایه
  • |
  • بانك و بيمه
  • |
  • خواندنی ها
  • |
  • عكس
  • |
  • فیلم
  • تماس با ما
  • |
  • پیوندها
  • |
  • جستجو
  • |
  • آرشیو
  • |
  • درباره ما
  • |
  • آب و هوا
  • |
  • اوقات شرعی
  • |
  • خبرنامه
  • |
  • نظرسنجی
  • |
  • RSS
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به تجارت آنلاین است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراحی و تولید: ایران سامانه