• خبرنامه
  • |
  • اوقات شرعی
  • |
  • آب و هوا
  • |
  • نظرسنجی
  • |
  • درباره ما
  • |
  • آرشیو
  • |
  • جستجو
  • |
  • پیوندها
  • |
  • تماس با ما
July 26 2025 - شنبه ۰۴ مرداد ۱۴۰۴
  • کمد لباس مدرن برای دکوراسیون امروزی
  • بررسی امنیت شبکه ترون: آیا خطر کلاهبرداری TRX وجود دارد؟
  • پودر آلومینیوم چیست و چه کاربردی دارد؟
  • چند ترفند ساده برای بهتر دیده شدن در بازار رقابتی
  • ثبت شرکت در شیراز | راهنمای کامل و معرفی بهترین مؤسسات
  • بازسازی ساختمان و اجرای دکوراسیون داخلی: راهنمای هوشمند انتخاب تیم حرفه‌ای
  • نفت با خوش‌بینی بازار صعودی شد
  • سرمایه گذاری ،  امید اول ایلام برای رسیدن به توسعه پایدار
  • از امروز امکان خرید آنلاین بیمه جنگ با 5 میلیارد پوشش در بیمه دات کام فعال شد!
  • تکلیف دورسون و پرسپولیس مشخص شد
  • صفحه نخست
  • ایران
  • اقتصاد
  • صنعت،معدن و تجارت
  • مسکن، انرژی، کسب و کار
  • بورس و بازار سرمایه
  • بانك و بيمه
  • خواندنی ها
  • عكس
  • فیلم
  • پیوندها
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جستجو
  • آرشیو
  • آب و هوا
  • اوقات شرعی
  • نظر سنجی
  • خبرنامه
  • RSS
کد خبر: ۱۷۰۷۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۳
خانه » اقتصاد
‍‍‍ پ پ ‍‍‍
رییس اتحادیه مسافربری تهران:

اتوبوس خبرنگاران معاینه فنی سکو نداشت

تهران (پانا)-درپی اظهارات مطرح شده درباره وضعیت اتوبوس واژگون شده خبرنگاران در حوالی نقده ارومیه، رئیس اتحادیه مسافربری استان تهران اظهار کرد اگر این اتوبوس همان طور که گفته می‌شود فاقد صورت وضعیت بوده و معاینه فنی سکو نداشته است، سازمان محیط زیست باید پاسخگو باشد.

به گزارش ایسنا، بعد از ظهر روز چهارشنبه هفته گذشته دوم تیر ماه، یک دستگاه اتوبوس اسکانیا که خبرنگاران را برای بازدید از وضعیت دریاچه ارومیه به این منطقه برده بود در حوالی نقده به دلیل بروز مشکل در سیستم ترمز واژگون شد و دو خبرنگار جوان ایسنا و ایرنا در این حادثه جان خود را از دست دادند. در پی این سانحه دلخراش اظهارات متفاوتی درباره اتوبوس خبرنگاران و شرایط فنی آن مطرح شد که بعضا با یکدیگر تناقض‌های جدی داشت.

علی انصافی - رئیس اتحادیه مسافربری استان تهران- درباره این حادثه و اتوبوس مورد نظراظهار کرد: اگر همان طور که مطرح می‌شود این اتوبوس فاقد صورت وضعیت بوده مسلما معاینه فنی سکو نداشته است یعنی اگر حتی معاینه فنی را گرفته باشد، روی سکو در پایانه‌ها از سوی مدیر فنی معاینه و تایید نشده است.

وی اضافه کرد: سازمان محیط زیست باید از شرکت حمل و نقل معتبری یک دستگاه اتوبوس می‌گرفت تا نه تنها اتوبوسی مجهزتر و بهتر برای خبرنگاران گرفته باشد بلکه اگر از شرکت حمل و نقل اتوبوس می‌گرفتند قبل از حرکت راننده، این اتوبوس روی سکو از سوی مدیر فنی معاینه و تست می‌شد و تمام سیستم آن مورد تایید قرار می‌گرفت.

رئیس اتحادیه مسافربری استان تهران ادامه داد: در برخی اظهارات مطرح شده عنوان می‌شود ترمز اسکانیای واژگون شده خبرنگاران به اصطلاح خالی کرده و همین مساله سبب شده تا این اتوبوس واژگون شود اما باید گفت اتوبوس‌های اسکانیا اگر شلنگ ترمزشان پاره شود یا به اصطلاح ترمزشان ببرد، چرخ‌های این خودرو قفل می‌شود و دیگر چنین اتفاقاتی نمی‌افتد اما احتمالا ریتاردر خودرو (ترمز کمکی) با مشکل مواجه شده که چنین اتفاقی را رقم زده است.

وی تصریح کرد: مشکل اصلی در این زمینه، نبود زیرساخت‌های مناسب مانند جاده و عدم نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی است چرا که در حال حاضر متوسط عمر اتوبوس‌های بین شهری در ایران ۱۰ تا ۱۵ سال است و نه تنها کارخانه‌های سازنده داخلی، اتوبوس تولید نمی‌کنند بلکه اجازه واردات هم به ما نمی‌دهند و اجازه واردات اتوبوس دست دوم سه ساله در مجلس شورای اسلامی به تصویب نرسید.

انصافی اظهار کرد: از سوی دیگر جاده‌های کشور مشکلات زیادی دارند و ایمن نیست. پیچ‌های غیرفنی در این جاده‌ها وجود دارد که سالانه جان چندین و چند نفر از هموطنان‌مان را می‌گیرد. به عنوان مثال طی ۲۵ سال گذشته در جاده چالوس آزادراهی در حال ساخت بوده که هنوز این اتفاق به صورت کامل نیفتاده است.

رئیس اتحادیه مسافربری استان تهران اعلام کرد: مشکل دیگر در زمینه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی این است که وقتی یک اتوبوس چهار میلیارد تومان برای راننده، مالک یا سرمایه گذار آب می‌خورد مسلما کسی تمایلی برای سرمایه‌گذاری در این زمینه ندارد و بهتر می‌بیند که این پول را در بانک سرمایه‌گذاری کرده و بدون دردسر و نگرانی از تصادف و مسائل این چنینی سودش را دریافت کند، اما دولت باید مانند گذشته سوبسید بدهد تا نوسازی حمل و نقل عمومی مانند دیگر کشورها جدی شود. این اتفاق در دولت گذشته افتاده بود ۸۲.۵ درصد را دولت تقبل می‌کرد و بقیه آن را سرمایه‌گذار می‌داد.

وی گفت: چرا در کشورهای اروپایی ضمن نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی پنج سال است و هر پنج سال یکبار ناوگان آن‌ها نوسازی می‌شود اما در ایران نه تنها این اتفاق نمی‌افتد بلکه سهم حمل و نقل عمومی را هم نمی‌دهند. به عنوان مثال براساس قانون قرار بود سه درصد از ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده را برای کمک به حمل و نقل عمومی اختصاص دهند اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

مطالب مرتبط
تصادف زنجیره‌ای مرگبار تریلی و ۹ خودرو در جنوب تهران
بیانیه تشکل های رسانه ای برای پیگیری حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران
گزارش خطا 0
Bookmark and Share
X Share
Stumble Upon Delicious Cloob
Digg
ارسال نظر
  • پربازدید ها
  • پربحث ترین عناوین

چین از بزرگ‌ترین توربین‌های ضربه‌ای دنیا با ظرفیت حیرت‌انگیز ۵۰۰ مگاوات رونمایی کرد(+عکس)

جزئیات طرح جدید بیمه بیکاری

تهویه ندارید؟ منتظر پلمپ باشید! | راهنمایی برای کارگاه‌ها و کارخانه‌های پرریسک در ایران

پیش‌بینی قیمت ۱۳۵ هزار دلاری؛ بیت‌کوین بخریم؟

ثبت‌نام «وام ازدواج» ۶۰ میلیونی فرزندان بازنشستگان کشوری

علائمی که نشان می‌دهد از گوشی شما جاسوسی می‌شود

گرمای سوزان در تهران شروع شد/ شنبه ۲۸ تیر تعطیل می شود؟

یک خبر بد درباره طرح فروش خودروهای وارداتی

فرار رو به جلوی ترامپ: برای گفت‌وگو با ایران عجله‌ای ندارم!

چرا بعضی ابزارها یا چارت‌ها در نرم‌افزارهای تریدینگ بارگذاری نمی‌شوند؟

شناسایی شبکه‌های جاسوسی دشمن

پالت پلاستیکی و بهینه‌سازی انقلابی هزینه‌های لجستیک

هشدار سازمان سنجش به کنکوری‌ها

بلیت‌ قطارهای اربعین این هفته پیش‌فروش می شود

محصول جدید وارداتی پارس‌خودرو پلاک شد / تحویل رووی ERX5 به‌زودی آغاز می‌شود

نریشن چیست و چگونه یک نریشن سفارش دهیم؟  (۴ نظر)

فرهنگ نیکوکاری؛ فضیلتی فراموش شده  (۲ نظر)

اهمیت فیلتر هوا در ماشین آلات معدنی  (۱ نظر)

خرید سوله در جاده مخصوص؛ چگونه بهترین فرصت‌های صنعتی اطراف تهران و کرج را شکار کنیم؟  (۱ نظر)

آخرین اخبار

کمد لباس مدرن برای دکوراسیون امروزی

بررسی امنیت شبکه ترون: آیا خطر کلاهبرداری TRX وجود دارد؟

پودر آلومینیوم چیست و چه کاربردی دارد؟

چند ترفند ساده برای بهتر دیده شدن در بازار رقابتی

ثبت شرکت در شیراز | راهنمای کامل و معرفی بهترین مؤسسات

بازسازی ساختمان و اجرای دکوراسیون داخلی: راهنمای هوشمند انتخاب تیم حرفه‌ای

نفت با خوش‌بینی بازار صعودی شد

سرمایه گذاری ،  امید اول ایلام برای رسیدن به توسعه پایدار

از امروز امکان خرید آنلاین بیمه جنگ با 5 میلیارد پوشش در بیمه دات کام فعال شد!

تکلیف دورسون و پرسپولیس مشخص شد

افزایش قیمت بی‌سابقه در بازار برنج؛ افزایش قیمت در راه است

7 حقیقت شوکه‌کننده درباره تله ای به نام خرید اقساطی خودروهای چینی

نحوه دریافت گذرنامه زیارتی + فیلم

جذب ۷۲ هزار معلم امسال

پزشکیان: تهران دیگر واقعا آب ندارد!

مصرف برق از ۷۶ هزار مگاوات گذشت

احمد توکلی درگذشت

هشدار درباره افزایش شیوع یک بیماری ویروسی

دستورالعمل عرضه و فروش بلیت اربعین 1404 ابلاغ شد

حجم نقدینگی از ۱۰ هزار همت گذشت

قیمت برنج پرواز کرد / وزیر جهاد کشاورزی باز هم وعده داد!

بانک‌های تهران فردا تعطیل هستند

سرمایه‌گذاران بازار سکه سود کردند

انهدام هزار ماینر غیرمجاز در اصفهان + ویدئو

صحبت های مهم استاندار درباره احتمال قطعی آب در پایتخت + ویدئو | تدابیر مهم برای مشکل کم آبی

ماجرای فرزندان کاظم صدیقی به کجا رسید؟/ قوه قضاییه پاسخ داد

اجرای محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های شمال کشور

قیمت پمپ آب افزایشی شد

فیلم/ روایت اژه‌ای از حمله رژیم صهیونیستی به جلسه سران قوا

ماشین شیائومی در تیم تحقیقاتی هیوندای؛ ادعای منابع معتبر کره‌ای

در بازار مشتقه و مالی چه گذشت؟/ روند معاملاتی زعفران

پیام متفاوت پرسپولیس برای آغاز فصل جدید

جنگ پرسپولیس و استقلال بر سر لژیونر مطرح دوباره شروع می شود؟

آتش در هورالعظیم؛ حقابه هور کجاست؟

امشب ۴ استان برای بارش باران آماده باشند +هواشناسی ۵ روز آینده

تداوم آتش‌سوزی‌در جنگل ابر/ اعزام ارتش، سپاه و آتش‌نشانان

حباب بیت‌کوین در آستانه ترکیدن؟ کیوساکی بهترین زمان برای خرید را فاش کرد!

فوری؛ تعطیلی سه‌شنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۴ / فردا میان تعطیلی اعلام شد

قیمت خودروهای وارداتی امروز دوشنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۴ / سوزوکی ساز مخالف زد! + جدول

واکنش جدی وزیر نفت به مخلوط آب و بنزین در خودروی رئیس جمهور

  • صفحه نخست
  • |
  • ایران
  • |
  • اقتصاد
  • |
  • صنعت،معدن و تجارت
  • |
  • مسکن، انرژی، کسب و کار
  • |
  • بورس و بازار سرمایه
  • |
  • بانك و بيمه
  • |
  • خواندنی ها
  • |
  • عكس
  • |
  • فیلم
  • تماس با ما
  • |
  • پیوندها
  • |
  • جستجو
  • |
  • آرشیو
  • |
  • درباره ما
  • |
  • آب و هوا
  • |
  • اوقات شرعی
  • |
  • خبرنامه
  • |
  • نظرسنجی
  • |
  • RSS
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به تجارت آنلاین است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراحی و تولید: ایران سامانه