• خبرنامه
  • |
  • اوقات شرعی
  • |
  • آب و هوا
  • |
  • نظرسنجی
  • |
  • درباره ما
  • |
  • آرشیو
  • |
  • جستجو
  • |
  • پیوندها
  • |
  • تماس با ما
June 08 2025 - يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۴
  • دستیابی ایران به اطلاعات راهبردی اسرائیل، رئیس موساد برکنار می‌شود؟
  • پرسپولیس تکلیف کارتال را روشن کرد!
  • قوه قضاییه: متهم به قتل الهه حسین‌نژاد سابقه سرقت، زورگیری و تجاوز ندارد
  • جزییات فروش سایپا خرداد ۱۴۰۴ اعلام شد
  • ونس: ایلان ماسک مرتکب اشتباه بزرگی شده است
  • کشف یک هرم مرموز در نیمه پنهان ماه در تصاویر ماهواره‌ای ناسا
  • ابراز امیدواری پزشکیان از ارتقا روابط ایران و الجزایر
  • رونالدو: به توپ طلا اعتقادی ندارم
  • مقایسه عملکرد رونالدو، مسی و ریبری در فصل توپ طلا 2013؛ حق چه کسی بود؟
  • پزشکی قانونی: ادعای تجاوز به مرحومه «الهه حسین‌نژاد» غیر واقعی است؛ تا زمان قطعیت یافتن نتیجه معاینات و آزمایشات لازم، هیچ اظهار نظری در این باره مورد تائید نیست
  • صفحه نخست
  • ایران
  • اقتصاد
  • صنعت،معدن و تجارت
  • مسکن، انرژی، کسب و کار
  • بورس و بازار سرمایه
  • بانك و بيمه
  • خواندنی ها
  • عكس
  • فیلم
  • پیوندها
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جستجو
  • آرشیو
  • آب و هوا
  • اوقات شرعی
  • نظر سنجی
  • خبرنامه
  • RSS
کد خبر: ۱۷۰۷۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۳
خانه » اقتصاد
‍‍‍ پ پ ‍‍‍
رییس اتحادیه مسافربری تهران:

اتوبوس خبرنگاران معاینه فنی سکو نداشت

تهران (پانا)-درپی اظهارات مطرح شده درباره وضعیت اتوبوس واژگون شده خبرنگاران در حوالی نقده ارومیه، رئیس اتحادیه مسافربری استان تهران اظهار کرد اگر این اتوبوس همان طور که گفته می‌شود فاقد صورت وضعیت بوده و معاینه فنی سکو نداشته است، سازمان محیط زیست باید پاسخگو باشد.

به گزارش ایسنا، بعد از ظهر روز چهارشنبه هفته گذشته دوم تیر ماه، یک دستگاه اتوبوس اسکانیا که خبرنگاران را برای بازدید از وضعیت دریاچه ارومیه به این منطقه برده بود در حوالی نقده به دلیل بروز مشکل در سیستم ترمز واژگون شد و دو خبرنگار جوان ایسنا و ایرنا در این حادثه جان خود را از دست دادند. در پی این سانحه دلخراش اظهارات متفاوتی درباره اتوبوس خبرنگاران و شرایط فنی آن مطرح شد که بعضا با یکدیگر تناقض‌های جدی داشت.

علی انصافی - رئیس اتحادیه مسافربری استان تهران- درباره این حادثه و اتوبوس مورد نظراظهار کرد: اگر همان طور که مطرح می‌شود این اتوبوس فاقد صورت وضعیت بوده مسلما معاینه فنی سکو نداشته است یعنی اگر حتی معاینه فنی را گرفته باشد، روی سکو در پایانه‌ها از سوی مدیر فنی معاینه و تایید نشده است.

وی اضافه کرد: سازمان محیط زیست باید از شرکت حمل و نقل معتبری یک دستگاه اتوبوس می‌گرفت تا نه تنها اتوبوسی مجهزتر و بهتر برای خبرنگاران گرفته باشد بلکه اگر از شرکت حمل و نقل اتوبوس می‌گرفتند قبل از حرکت راننده، این اتوبوس روی سکو از سوی مدیر فنی معاینه و تست می‌شد و تمام سیستم آن مورد تایید قرار می‌گرفت.

رئیس اتحادیه مسافربری استان تهران ادامه داد: در برخی اظهارات مطرح شده عنوان می‌شود ترمز اسکانیای واژگون شده خبرنگاران به اصطلاح خالی کرده و همین مساله سبب شده تا این اتوبوس واژگون شود اما باید گفت اتوبوس‌های اسکانیا اگر شلنگ ترمزشان پاره شود یا به اصطلاح ترمزشان ببرد، چرخ‌های این خودرو قفل می‌شود و دیگر چنین اتفاقاتی نمی‌افتد اما احتمالا ریتاردر خودرو (ترمز کمکی) با مشکل مواجه شده که چنین اتفاقی را رقم زده است.

وی تصریح کرد: مشکل اصلی در این زمینه، نبود زیرساخت‌های مناسب مانند جاده و عدم نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی است چرا که در حال حاضر متوسط عمر اتوبوس‌های بین شهری در ایران ۱۰ تا ۱۵ سال است و نه تنها کارخانه‌های سازنده داخلی، اتوبوس تولید نمی‌کنند بلکه اجازه واردات هم به ما نمی‌دهند و اجازه واردات اتوبوس دست دوم سه ساله در مجلس شورای اسلامی به تصویب نرسید.

انصافی اظهار کرد: از سوی دیگر جاده‌های کشور مشکلات زیادی دارند و ایمن نیست. پیچ‌های غیرفنی در این جاده‌ها وجود دارد که سالانه جان چندین و چند نفر از هموطنان‌مان را می‌گیرد. به عنوان مثال طی ۲۵ سال گذشته در جاده چالوس آزادراهی در حال ساخت بوده که هنوز این اتفاق به صورت کامل نیفتاده است.

رئیس اتحادیه مسافربری استان تهران اعلام کرد: مشکل دیگر در زمینه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی این است که وقتی یک اتوبوس چهار میلیارد تومان برای راننده، مالک یا سرمایه گذار آب می‌خورد مسلما کسی تمایلی برای سرمایه‌گذاری در این زمینه ندارد و بهتر می‌بیند که این پول را در بانک سرمایه‌گذاری کرده و بدون دردسر و نگرانی از تصادف و مسائل این چنینی سودش را دریافت کند، اما دولت باید مانند گذشته سوبسید بدهد تا نوسازی حمل و نقل عمومی مانند دیگر کشورها جدی شود. این اتفاق در دولت گذشته افتاده بود ۸۲.۵ درصد را دولت تقبل می‌کرد و بقیه آن را سرمایه‌گذار می‌داد.

وی گفت: چرا در کشورهای اروپایی ضمن نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی پنج سال است و هر پنج سال یکبار ناوگان آن‌ها نوسازی می‌شود اما در ایران نه تنها این اتفاق نمی‌افتد بلکه سهم حمل و نقل عمومی را هم نمی‌دهند. به عنوان مثال براساس قانون قرار بود سه درصد از ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده را برای کمک به حمل و نقل عمومی اختصاص دهند اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

مطالب مرتبط
تصادف زنجیره‌ای مرگبار تریلی و ۹ خودرو در جنوب تهران
بیانیه تشکل های رسانه ای برای پیگیری حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران
گزارش خطا 0
Bookmark and Share
X Share
Stumble Upon Delicious Cloob
Digg
ارسال نظر
  • پربازدید ها
  • پربحث ترین عناوین

ابراهیم میرعزیزی، کارگردان رسانه ملی در مصاحبه با سایت خبری صراط نیوز: رسانه ملی با این بودجه، مأموریت غیرممکن انجام می‌دهد؛ مرجعیت صداوسیما یک دارایی ملی است و باید برای حفظ آن کوشید.

تحصن رزیدنت‌های پوست و مو سراسر کشور

الزامات اصلاح قیمت حامل‌های انرژی

ماجرای حذف بازنشستگان از لیست وام ۵۰ میلیون تومانی چه بود؟

تنوع‌بخشي به ابزارهاي ارزي راهکاري براي مقابله با سفته‌بازي

اینفوگرافیک: سینمای ایران در گیشه

آینده روابط اسرائیل و اتحادیه اروپا

مقام آمریکایی: مذاکرات با ایران سازنده بود

خاموشی کمر صنعت فولاد را خم کرد

جدول قطع برق تهران امروز شنبه ۳ خرداد ۱۴۰۴ / برق کدام مناطق صبح قطع می‌شود؟

ببینید | چگونه سوئیسی‌ها جان مردم یک روستای مدفون زیر خاک را نجات دادند؟

هموار شدن مسیر تهران و واشنگتن برای امضای توافق بزرگ

واکنش مثبت بازار سهام به خبرهای سیاسی

انواع مدل یو پی اس و مشخصات کلی در بازار ایران

پشت پرده تحولات اخیر در بازار آهن

نریشن چیست و چگونه یک نریشن سفارش دهیم؟  (۴ نظر)

بازی مرد دیوانه علیه منافع ملی ایران  (۱ نظر)

اهمیت فیلتر هوا در ماشین آلات معدنی  (۱ نظر)

آخرین اخبار

دستیابی ایران به اطلاعات راهبردی اسرائیل، رئیس موساد برکنار می‌شود؟

پرسپولیس تکلیف کارتال را روشن کرد!

قوه قضاییه: متهم به قتل الهه حسین‌نژاد سابقه سرقت، زورگیری و تجاوز ندارد

جزییات فروش سایپا خرداد ۱۴۰۴ اعلام شد

ونس: ایلان ماسک مرتکب اشتباه بزرگی شده است

کشف یک هرم مرموز در نیمه پنهان ماه در تصاویر ماهواره‌ای ناسا

ابراز امیدواری پزشکیان از ارتقا روابط ایران و الجزایر

رونالدو: به توپ طلا اعتقادی ندارم

مقایسه عملکرد رونالدو، مسی و ریبری در فصل توپ طلا 2013؛ حق چه کسی بود؟

پزشکی قانونی: ادعای تجاوز به مرحومه «الهه حسین‌نژاد» غیر واقعی است؛ تا زمان قطعیت یافتن نتیجه معاینات و آزمایشات لازم، هیچ اظهار نظری در این باره مورد تائید نیست

از سیکس‌پک تا سکته؛ جوانان ایرانی قربانی مکمل‌های بدنسازی

افتتاح سیزدهمین جشنواره مد و لباس فجر

چطور با چند خوراکی ساده از موها مراقبت کنیم؟

افشای یکی از بزرگ‌ترین ضربات اطلاعاتی تاریخ به رژیم صهیونیستی

المیادین: ضربه اطلاعاتی ایران به اسرائیل حامل پیام‌های بسیار مهمی است

یونولیت بسته بندی چیست؟ - کاربردها و مزایا

مقایسه برندهای سیم افشان در ایران، کدام برند برای خرید بهتر است؟

مروری جامع بر تجهیزات آزمایشگاهی و کاربردهای آن‌ها

راهنمای جامع دتکتور گاز در تجارت آنلاین: محافظت در برابر نشت گاز

هشدار قاطع عراقچی به تروئیکای اروپایی

زمان بازگشت سیدورف به ایران مشخص شد

اداره کل هواشناسی استان تهران اطلاعیه داد

جاده هراز تا اطلاع ثانوی یک طرفه شد

«هالک» از تلویزیون پخش می‌شود

«صبح اعدام» به «هفت» رسید

همتی ادعای خود را پس نگیرد، شکایت می‌کنیم

عاطفه رضوی کیست؟ / همه نقش‌های ماندگار بازیگر سریال کیمیا

بحران جهانی کمبود خون پایان یافت؟/ این کشور خون مصنوعی تولید کرد

معاون رییس جمهور: قتل الهه، زنگ خطر زیرساخت‌هاست

خرید پرحاشیه استقلال نهایی شد

واکنش مایلی‌کهن به جنجال بیرانوند و فاجعه ملی‌پوشان در کره جنوبی!

شرایط عادی در کارخانه پاک / خطوط تولید آسیب ندیده است

از پست‌بیوتیک‌ها چه می‌دانید؟

طلا آنلاین چیه؟ همون طلای واقعیه یا مجازیه؟

بهترین حساب فارکس برای مبتدیان کدام است؟

خدمات حسابداری مناسب چه مشاغلی است؟

کلید طلایی مدیریت ریسک در بازار فارکس (4 نکته مهم)

همه چیز درباره ترمینال غرب تهران (آدرس، شماره تماس، نقشه، تعاونی ها و خدمات تاکسیرانی)

معرفی روش های جلوگیری از زنگ زدگی فلزات + بهترین روش

تفاوت آهنگ پیشواز و رینگتون گوشی چیست؟

پرطرفدارترین عناوین
5 اشتباهی که مردم همدان موقع گرفتگی لوله مرتکب می‌شن (و هزینه‌ش رو چند برابر می‌کنه!)
  • صفحه نخست
  • |
  • ایران
  • |
  • اقتصاد
  • |
  • صنعت،معدن و تجارت
  • |
  • مسکن، انرژی، کسب و کار
  • |
  • بورس و بازار سرمایه
  • |
  • بانك و بيمه
  • |
  • خواندنی ها
  • |
  • عكس
  • |
  • فیلم
  • تماس با ما
  • |
  • پیوندها
  • |
  • جستجو
  • |
  • آرشیو
  • |
  • درباره ما
  • |
  • آب و هوا
  • |
  • اوقات شرعی
  • |
  • خبرنامه
  • |
  • نظرسنجی
  • |
  • RSS
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به تجارت آنلاین است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراحی و تولید: ایران سامانه