• خبرنامه
  • |
  • اوقات شرعی
  • |
  • آب و هوا
  • |
  • نظرسنجی
  • |
  • درباره ما
  • |
  • آرشیو
  • |
  • جستجو
  • |
  • پیوندها
  • |
  • تماس با ما
December 10 2025 - چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۴
  • یوسف پزشکیان تکلیف استعفای خانم وزیر را روشن کرد
  • فایننشال تایمز اعتراف کرد/ فرصت چند روزه ترامپ به زلنسکی
  • ممکن است تیم ملی ایران از جام جهانی حذف و تیم دیگری جایگزینش شود
  • واکنش رئیس سازمان صدا و سیما به انتقادات مردم از خط سفید/ من بعد از جنگ دیگر از موبایل همراه استفاده نمی‌کنم اما...
  • نگرانی اسرائیل از سفرهای خارجی این مداح ایرانی؛ ماجرا چیست؟ +عکس
  • آماده باش یگان‌های عملیاتی سپاه در مرزها
  • جامعه شدیدا با طرح بنزینی پزشکیان همراهی می‌کند
  • چرا در هوای سرد می‌لرزیم؟
  • این صداوسیما که نمی تواند جلوی فحش خداد عزیزی روی آنتن زنده را بگیرد، می خواهد مدیریت محتوای شبکه نمایش خاتگی را بر عهده بگیرد
  • زلنسکی پس از تهدید ترامپ از برگزاری انتخابات خبر داد
  • صفحه نخست
  • ایران
  • اقتصاد
  • صنعت،معدن و تجارت
  • مسکن، انرژی، کسب و کار
  • بورس و بازار سرمایه
  • بانك و بيمه
  • خواندنی ها
  • عكس
  • فیلم
  • پیوندها
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جستجو
  • آرشیو
  • آب و هوا
  • اوقات شرعی
  • نظر سنجی
  • خبرنامه
  • RSS
کد خبر: ۱۷۰۷۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۳
خانه » اقتصاد
‍‍‍ پ پ ‍‍‍
رییس اتحادیه مسافربری تهران:

اتوبوس خبرنگاران معاینه فنی سکو نداشت

تهران (پانا)-درپی اظهارات مطرح شده درباره وضعیت اتوبوس واژگون شده خبرنگاران در حوالی نقده ارومیه، رئیس اتحادیه مسافربری استان تهران اظهار کرد اگر این اتوبوس همان طور که گفته می‌شود فاقد صورت وضعیت بوده و معاینه فنی سکو نداشته است، سازمان محیط زیست باید پاسخگو باشد.

به گزارش ایسنا، بعد از ظهر روز چهارشنبه هفته گذشته دوم تیر ماه، یک دستگاه اتوبوس اسکانیا که خبرنگاران را برای بازدید از وضعیت دریاچه ارومیه به این منطقه برده بود در حوالی نقده به دلیل بروز مشکل در سیستم ترمز واژگون شد و دو خبرنگار جوان ایسنا و ایرنا در این حادثه جان خود را از دست دادند. در پی این سانحه دلخراش اظهارات متفاوتی درباره اتوبوس خبرنگاران و شرایط فنی آن مطرح شد که بعضا با یکدیگر تناقض‌های جدی داشت.

علی انصافی - رئیس اتحادیه مسافربری استان تهران- درباره این حادثه و اتوبوس مورد نظراظهار کرد: اگر همان طور که مطرح می‌شود این اتوبوس فاقد صورت وضعیت بوده مسلما معاینه فنی سکو نداشته است یعنی اگر حتی معاینه فنی را گرفته باشد، روی سکو در پایانه‌ها از سوی مدیر فنی معاینه و تایید نشده است.

وی اضافه کرد: سازمان محیط زیست باید از شرکت حمل و نقل معتبری یک دستگاه اتوبوس می‌گرفت تا نه تنها اتوبوسی مجهزتر و بهتر برای خبرنگاران گرفته باشد بلکه اگر از شرکت حمل و نقل اتوبوس می‌گرفتند قبل از حرکت راننده، این اتوبوس روی سکو از سوی مدیر فنی معاینه و تست می‌شد و تمام سیستم آن مورد تایید قرار می‌گرفت.

رئیس اتحادیه مسافربری استان تهران ادامه داد: در برخی اظهارات مطرح شده عنوان می‌شود ترمز اسکانیای واژگون شده خبرنگاران به اصطلاح خالی کرده و همین مساله سبب شده تا این اتوبوس واژگون شود اما باید گفت اتوبوس‌های اسکانیا اگر شلنگ ترمزشان پاره شود یا به اصطلاح ترمزشان ببرد، چرخ‌های این خودرو قفل می‌شود و دیگر چنین اتفاقاتی نمی‌افتد اما احتمالا ریتاردر خودرو (ترمز کمکی) با مشکل مواجه شده که چنین اتفاقی را رقم زده است.

وی تصریح کرد: مشکل اصلی در این زمینه، نبود زیرساخت‌های مناسب مانند جاده و عدم نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی است چرا که در حال حاضر متوسط عمر اتوبوس‌های بین شهری در ایران ۱۰ تا ۱۵ سال است و نه تنها کارخانه‌های سازنده داخلی، اتوبوس تولید نمی‌کنند بلکه اجازه واردات هم به ما نمی‌دهند و اجازه واردات اتوبوس دست دوم سه ساله در مجلس شورای اسلامی به تصویب نرسید.

انصافی اظهار کرد: از سوی دیگر جاده‌های کشور مشکلات زیادی دارند و ایمن نیست. پیچ‌های غیرفنی در این جاده‌ها وجود دارد که سالانه جان چندین و چند نفر از هموطنان‌مان را می‌گیرد. به عنوان مثال طی ۲۵ سال گذشته در جاده چالوس آزادراهی در حال ساخت بوده که هنوز این اتفاق به صورت کامل نیفتاده است.

رئیس اتحادیه مسافربری استان تهران اعلام کرد: مشکل دیگر در زمینه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی این است که وقتی یک اتوبوس چهار میلیارد تومان برای راننده، مالک یا سرمایه گذار آب می‌خورد مسلما کسی تمایلی برای سرمایه‌گذاری در این زمینه ندارد و بهتر می‌بیند که این پول را در بانک سرمایه‌گذاری کرده و بدون دردسر و نگرانی از تصادف و مسائل این چنینی سودش را دریافت کند، اما دولت باید مانند گذشته سوبسید بدهد تا نوسازی حمل و نقل عمومی مانند دیگر کشورها جدی شود. این اتفاق در دولت گذشته افتاده بود ۸۲.۵ درصد را دولت تقبل می‌کرد و بقیه آن را سرمایه‌گذار می‌داد.

وی گفت: چرا در کشورهای اروپایی ضمن نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی پنج سال است و هر پنج سال یکبار ناوگان آن‌ها نوسازی می‌شود اما در ایران نه تنها این اتفاق نمی‌افتد بلکه سهم حمل و نقل عمومی را هم نمی‌دهند. به عنوان مثال براساس قانون قرار بود سه درصد از ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده را برای کمک به حمل و نقل عمومی اختصاص دهند اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

مطالب مرتبط
تصادف زنجیره‌ای مرگبار تریلی و ۹ خودرو در جنوب تهران
بیانیه تشکل های رسانه ای برای پیگیری حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران
برچسب ها: رییس اتحادیه مسافربری تهران ، اتوبوس خبرنگاران ، معاینه فنی سکو
گزارش خطا 0
Bookmark and Share
X Share
Stumble Upon Delicious Cloob
Digg
ارسال نظر
  • پربازدید ها
  • پربحث ترین عناوین

جزئیات حراج جدید سکه اعلام شد

پیش ‌بینی قیمت طلا و سکه چهارشنبه ۵ آذر ۱۴۰۴ / اونس فرمان صعود می‌دهد؟ + جدول قیمت‌ها

"نگین" خلیج‌فارس، جدیدترین صندوق طلای بورسی پذیره‌نویسی شد

عوامل مؤثر بر قیمت کفپوش پلی یورتان

حراج سکه تا پایان سال هر هفته انجام می‌شود

تحلیلی درباره ریشه نوسانات بازار ارز و طلا

حسابداری ساده مغازه چگونه است؟ راهنمای کامل برای فروشگاه‌های کوچک

سورپرایز دولت در اجرای مرحله پنجم کالابرگ الکترونیکی

نرخ سوم بنزین رسماً اعلام شد: لیتری ۵۰۰۰ تومان

تهران در آستانه تنش جدی آب

جزییات تازه درباره قطع سهمیه سوخت خودروها

ناکامی همه دولت‌ها در مهار کسری بودجه

اصلاح نظام یارانه سوخت گامی ضروری با قابلیت بهبود

فرصت‌ها و چالش‌های صادرات ایران : از نفت و پتروشیمی تا پسته و زعفران

اهمیت نایلون شیرینگ در صنایع بسته بندی

بررسی تخصصی خرید انواع چیلر تراکمی: هواخنک، آب‌خنک و مینی‌چیلر  (۲ نظر)

صرافی توبیت: بررسی جامع ویژگی‌ها، اپلیکیشن و احراز هویت  (۲ نظر)

گام به گام تا خرید ملک بین‌المللی: سمالند، راهنمای مطمئن سرمایه‌گذاران ایرانی  (۱ نظر)

راهنمای خرید سررسید تبلیغاتی 1405 | انواع، قیمت و نکات مهم انتخاب  (۱ نظر)

عوامل و نکات کلیدی ساخت سوله های صنعتی  (۱ نظر)

آخرین اخبار

یوسف پزشکیان تکلیف استعفای خانم وزیر را روشن کرد

فایننشال تایمز اعتراف کرد/ فرصت چند روزه ترامپ به زلنسکی

ممکن است تیم ملی ایران از جام جهانی حذف و تیم دیگری جایگزینش شود

واکنش رئیس سازمان صدا و سیما به انتقادات مردم از خط سفید/ من بعد از جنگ دیگر از موبایل همراه استفاده نمی‌کنم اما...

نگرانی اسرائیل از سفرهای خارجی این مداح ایرانی؛ ماجرا چیست؟ +عکس

آماده باش یگان‌های عملیاتی سپاه در مرزها

جامعه شدیدا با طرح بنزینی پزشکیان همراهی می‌کند

چرا در هوای سرد می‌لرزیم؟

این صداوسیما که نمی تواند جلوی فحش خداد عزیزی روی آنتن زنده را بگیرد، می خواهد مدیریت محتوای شبکه نمایش خاتگی را بر عهده بگیرد

زلنسکی پس از تهدید ترامپ از برگزاری انتخابات خبر داد

نگرانی روزنامه خراسان برای تنهایی پزشکیان | از ستاد تا صف منتقدان؛ چرا اصلاح‌طلبان از دولت فاصله می‌گیرند؟

ببینید | ابوالفضل اقبالی از مدافعین قانون حجاب: تنها وظیفه زن، تمکین جنسی است و در هر حالتی باید تمکین کند!

اطلاعیه مهم شرکت ملی پخش درباره بنزین

هایما S۵ ایران‌خودرو ارزش خرید دارد؟

وام ۱۰۰ میلیونی بازنشستگان

جزئیات سومین نشست مشترک ایران، عربستان و چین

پتانسیل صادرات انجیر خشک ایران به بازارهای خاورمیانه و اروپا: فرصت های استراتژیک برای تجارت جهانی

نایلون استرچ چیست و چه کاربردهایی دارد

بررسی کامل و تخصصی دستگاه سنگ شکن فکی

قیمت داربست فلزی متحرک در سال 1404– لیست کامل هزینه‌ها

پزشکیان: اطمینان دارم مسائل کشور را می‌توان آرام آرام حل کرد

طلا یا بیت‌کوین: کدام یک برای سرمایه‌گذاری بهتر است؟

سهمیه‌های ذخیره شده در کارت سوخت چه می‌شود؟

چرا آینده خودروهای برقی در ایران به «شارژِ عادلانه و آینده‌نگر» وابسته است؟

بزرگ‌داشتِ روزنامه نگار سینمایی قدیمی/ عصر یکشنبه در تهران 

پرسپولیس با پیکان در شرایط آخرالزمانی! +عکس

بلیت سینماها نیم بها شد

از باد زرد تا سیندرلا؛ محبوب‌ترین اجراهای هفته تئاتر کدام‌اند؟

ببینید | اولین تصاویر از آتش‌سوزی در اتوبان تهران کرج

بشقاب ارزان، عتیقه گرانقیمت از آب درآمد / راز نوشته‌های پشت بشقاب چه بود؟

مکانیزم ماشه عمل نکرد/ جهش بی‌سابقه صادرات نفت ایران

افزایش تورم در صورت عدم اصلاح ساختار بودجه 

 سکه بدون فاکتور نخرید!

دستور دادم سیم‌کارت‌های سفید را سیاه کنند

ایران با شتاب بی‌سابقه وارد دوره سالمندی می‌شود

پیش‌بینی بورس فردا دوشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۴

هر بازی یک گل از دنیس | تاخت و تاز مهاجم جدید و دورگه تیم ملی در بلژیک!

عیدی بازنشستگان به اندازه عیدی کارگران محاسبه شود

نور خطی مناسب برای استفاده در کافه‌ها

هشدار صادر شد | ۲۴ استان زیر موج برف و باران | از بارش برف در جاده‌ها تا خطر غرق‌شدن در دریا

  • صفحه نخست
  • |
  • ایران
  • |
  • اقتصاد
  • |
  • صنعت،معدن و تجارت
  • |
  • مسکن، انرژی، کسب و کار
  • |
  • بورس و بازار سرمایه
  • |
  • بانك و بيمه
  • |
  • خواندنی ها
  • |
  • عكس
  • |
  • فیلم
  • تماس با ما
  • |
  • پیوندها
  • |
  • جستجو
  • |
  • آرشیو
  • |
  • درباره ما
  • |
  • آب و هوا
  • |
  • اوقات شرعی
  • |
  • خبرنامه
  • |
  • نظرسنجی
  • |
  • RSS
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به تجارت آنلاین است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراحی و تولید: ایران سامانه