• خبرنامه
  • |
  • اوقات شرعی
  • |
  • آب و هوا
  • |
  • نظرسنجی
  • |
  • درباره ما
  • |
  • آرشیو
  • |
  • جستجو
  • |
  • پیوندها
  • |
  • تماس با ما
October 25 2025 - شنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۴
  • اوسمار بالاخره به پرسپولیس می‌آید؟
  • اف‌ای‌تی‌اف: ایران در مسیر تعامل با کارگروه ویژه اقدام مالی قرار گرفت
  • نحوه اطلاع از احتمال تعطیلی مدارس تهران و سایر استان‌ها / غیرحضوری شدن کلاس‌ها به خاطر موارد اضطراری
  • انحلال بانک آینده؛ در مسیر اصلاح نظام بانکی
  • تصویری هولناک از سد کرج
  • ابهام در بازگشت سرمربی برزیلی به پرسپولیس؛ اوسمار توسط واسطه‌ها تهدید شد!
  • مدارس این شهر شنبه (۳ آبان) تعطیل شد
  • ترامپ دستور اعزام ناو هواپیمابر آمریکا به کارائیب را صادر کرد
  • به دلیل از دست رفتن پنالتی باختیم
  • فصل جدید لیسانسه‌ها در راه است؟ + عکس
  • صفحه نخست
  • ایران
  • اقتصاد
  • صنعت،معدن و تجارت
  • مسکن، انرژی، کسب و کار
  • بورس و بازار سرمایه
  • بانك و بيمه
  • خواندنی ها
  • عكس
  • فیلم
  • پیوندها
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جستجو
  • آرشیو
  • آب و هوا
  • اوقات شرعی
  • نظر سنجی
  • خبرنامه
  • RSS
کد خبر: ۱۷۰۷۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۳
خانه » اقتصاد
‍‍‍ پ پ ‍‍‍
رییس اتحادیه مسافربری تهران:

اتوبوس خبرنگاران معاینه فنی سکو نداشت

تهران (پانا)-درپی اظهارات مطرح شده درباره وضعیت اتوبوس واژگون شده خبرنگاران در حوالی نقده ارومیه، رئیس اتحادیه مسافربری استان تهران اظهار کرد اگر این اتوبوس همان طور که گفته می‌شود فاقد صورت وضعیت بوده و معاینه فنی سکو نداشته است، سازمان محیط زیست باید پاسخگو باشد.

به گزارش ایسنا، بعد از ظهر روز چهارشنبه هفته گذشته دوم تیر ماه، یک دستگاه اتوبوس اسکانیا که خبرنگاران را برای بازدید از وضعیت دریاچه ارومیه به این منطقه برده بود در حوالی نقده به دلیل بروز مشکل در سیستم ترمز واژگون شد و دو خبرنگار جوان ایسنا و ایرنا در این حادثه جان خود را از دست دادند. در پی این سانحه دلخراش اظهارات متفاوتی درباره اتوبوس خبرنگاران و شرایط فنی آن مطرح شد که بعضا با یکدیگر تناقض‌های جدی داشت.

علی انصافی - رئیس اتحادیه مسافربری استان تهران- درباره این حادثه و اتوبوس مورد نظراظهار کرد: اگر همان طور که مطرح می‌شود این اتوبوس فاقد صورت وضعیت بوده مسلما معاینه فنی سکو نداشته است یعنی اگر حتی معاینه فنی را گرفته باشد، روی سکو در پایانه‌ها از سوی مدیر فنی معاینه و تایید نشده است.

وی اضافه کرد: سازمان محیط زیست باید از شرکت حمل و نقل معتبری یک دستگاه اتوبوس می‌گرفت تا نه تنها اتوبوسی مجهزتر و بهتر برای خبرنگاران گرفته باشد بلکه اگر از شرکت حمل و نقل اتوبوس می‌گرفتند قبل از حرکت راننده، این اتوبوس روی سکو از سوی مدیر فنی معاینه و تست می‌شد و تمام سیستم آن مورد تایید قرار می‌گرفت.

رئیس اتحادیه مسافربری استان تهران ادامه داد: در برخی اظهارات مطرح شده عنوان می‌شود ترمز اسکانیای واژگون شده خبرنگاران به اصطلاح خالی کرده و همین مساله سبب شده تا این اتوبوس واژگون شود اما باید گفت اتوبوس‌های اسکانیا اگر شلنگ ترمزشان پاره شود یا به اصطلاح ترمزشان ببرد، چرخ‌های این خودرو قفل می‌شود و دیگر چنین اتفاقاتی نمی‌افتد اما احتمالا ریتاردر خودرو (ترمز کمکی) با مشکل مواجه شده که چنین اتفاقی را رقم زده است.

وی تصریح کرد: مشکل اصلی در این زمینه، نبود زیرساخت‌های مناسب مانند جاده و عدم نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی است چرا که در حال حاضر متوسط عمر اتوبوس‌های بین شهری در ایران ۱۰ تا ۱۵ سال است و نه تنها کارخانه‌های سازنده داخلی، اتوبوس تولید نمی‌کنند بلکه اجازه واردات هم به ما نمی‌دهند و اجازه واردات اتوبوس دست دوم سه ساله در مجلس شورای اسلامی به تصویب نرسید.

انصافی اظهار کرد: از سوی دیگر جاده‌های کشور مشکلات زیادی دارند و ایمن نیست. پیچ‌های غیرفنی در این جاده‌ها وجود دارد که سالانه جان چندین و چند نفر از هموطنان‌مان را می‌گیرد. به عنوان مثال طی ۲۵ سال گذشته در جاده چالوس آزادراهی در حال ساخت بوده که هنوز این اتفاق به صورت کامل نیفتاده است.

رئیس اتحادیه مسافربری استان تهران اعلام کرد: مشکل دیگر در زمینه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی این است که وقتی یک اتوبوس چهار میلیارد تومان برای راننده، مالک یا سرمایه گذار آب می‌خورد مسلما کسی تمایلی برای سرمایه‌گذاری در این زمینه ندارد و بهتر می‌بیند که این پول را در بانک سرمایه‌گذاری کرده و بدون دردسر و نگرانی از تصادف و مسائل این چنینی سودش را دریافت کند، اما دولت باید مانند گذشته سوبسید بدهد تا نوسازی حمل و نقل عمومی مانند دیگر کشورها جدی شود. این اتفاق در دولت گذشته افتاده بود ۸۲.۵ درصد را دولت تقبل می‌کرد و بقیه آن را سرمایه‌گذار می‌داد.

وی گفت: چرا در کشورهای اروپایی ضمن نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی پنج سال است و هر پنج سال یکبار ناوگان آن‌ها نوسازی می‌شود اما در ایران نه تنها این اتفاق نمی‌افتد بلکه سهم حمل و نقل عمومی را هم نمی‌دهند. به عنوان مثال براساس قانون قرار بود سه درصد از ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده را برای کمک به حمل و نقل عمومی اختصاص دهند اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

مطالب مرتبط
تصادف زنجیره‌ای مرگبار تریلی و ۹ خودرو در جنوب تهران
بیانیه تشکل های رسانه ای برای پیگیری حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران
برچسب ها: رییس اتحادیه مسافربری تهران ، اتوبوس خبرنگاران ، معاینه فنی سکو
گزارش خطا 0
Bookmark and Share
X Share
Stumble Upon Delicious Cloob
Digg
ارسال نظر
  • پربازدید ها
  • پربحث ترین عناوین

سرور اچ پی

مبل سلطنتی با سبک فرانسوی؛ شاهکار لوکس بنیانگذار سبک مبل کلاسیک ایران در گالری فرجی

بازار مسکن از نیمه دوم سال رونق می‌گیرد؟

دوره گذار اقتصاد ایران

نفت داریم،دکل نداریم،با وعده وزیر فقرملی درمان نمی شود!

ضرورت پرهیز از هیجان‌زدگی در نگاه به تحولات خاورمیانه

ایران خودرو افزایش قیمت را کلید می زند؟

خط قرمز‌های بانک مرکزی برای فین‌تک‌ها

گام به گام تا خرید ملک بین‌المللی: سمالند، راهنمای مطمئن سرمایه‌گذاران ایرانی

چرا ایران دعوت نشست شرم الشیخ را نپذیرفت؟

نخستین کارگاه مهارت‌ آموزی طرح “نشان عالی تغذیه سالم” برگزار شد

بهترین برند و نوع غذای گربه برای گربه‌های بدغذا

استاندارد های ایمنی جک پنوماتیکی و راهنمای کامل نجات از خطر

فیلم دیدنی از دشت بنفش گل‌ها در رودبار

ویدئو پروژکتور owlenz تجربه برتر در کلاس درس و آموزشگاه ها

آخرین اخبار

اوسمار بالاخره به پرسپولیس می‌آید؟

اف‌ای‌تی‌اف: ایران در مسیر تعامل با کارگروه ویژه اقدام مالی قرار گرفت

نحوه اطلاع از احتمال تعطیلی مدارس تهران و سایر استان‌ها / غیرحضوری شدن کلاس‌ها به خاطر موارد اضطراری

انحلال بانک آینده؛ در مسیر اصلاح نظام بانکی

تصویری هولناک از سد کرج

ابهام در بازگشت سرمربی برزیلی به پرسپولیس؛ اوسمار توسط واسطه‌ها تهدید شد!

مدارس این شهر شنبه (۳ آبان) تعطیل شد

ترامپ دستور اعزام ناو هواپیمابر آمریکا به کارائیب را صادر کرد

به دلیل از دست رفتن پنالتی باختیم

فصل جدید لیسانسه‌ها در راه است؟ + عکس

وقتی ما نبودیم استقلال را خریدند/این تیم یک منبع درآمد خوب است!

نجات ۳۳ کوهنورد پس از ۴ ساعت مفقودی در ارتفاعات رودبار

«آینده مالی خودت را بساز!

چوب پلاست (WPC) چیست؟ بررسی کامل مزایا، معایب و مقایسه آن با فناوری های جدید

ببینید | پزشکیان رئیس جمهور تک دوره ای می شود؟

برای چربی‌سوزی پیاده‌روی صبح‌ها بهتر است یا عصر؟

قیمت دلار، یورو و سایر ارزها اول آبان ۱۴۰۴/ قیمت دلار عجیب شد

شکایت مدام چه بلایی بر سر مغز خواهد آورد؟

علت صدای لنت ترمز ؛ برای رفع صدای لنت ترمز ماشین چه کار کنیم؟

هر گروه سنی روزانه چقدر باید شیر بنوشد؟

موتورسواران؛ قربانیان بی‌توجهی به قوانین

بدهی سنگین دولت به تهرانی‌ها

اولتیماتوم به دکل‌های غیرمجاز

بالگرد رئیس‌جمهور دچار سانحه شد + ویدئو ؛ این یک حادثه جدی بود | آخرین وضعیت دروپادی مورمو

بقایی خبرداد؛ آزادی مشروط مهدیه اسفندیاری + جزئیات

روایت باهنر از نگرانی‌هایش برای استعفای رئیس جمهور

قیمت طلا و سکه زیر و رو شد

ساخت رزومه با هوش مصنوعی: چگونه در ۱۰ دقیقه با AI یک رزومه حرفه‌ای بسازیم؟

صادرات قوی، پادزهری مؤثر در برابر شوک‌های اقتصادی خارجی؛ رشد ۱۶ درصدی تجارت ایران با اوراسیا

عکس: جلوه‌ای از پاییز رنگارنگ گلستان

صفحه نخست روزنامه‌ها - پنج‌شنبه ۱ آبان

اظهارات مهم ترامپ درباره موشک های تاماهاک | دیدار با پوتین را لغو کردم زیرا...

۵هزار موشک روسی برای مقابله با آمریکا داریم ؛ تهدید علیه آمریکا جدی تر شد

ادعای جنجالی و تهدید جدید ترامپ: برخی کشورهای خاورمیانه پیشنهاد ورود به جنگ را دادند

عکس| خوشحال‌ مثل ساپینتو در قلعه‌حسن‌خان

بازار شوکه شد؛ قیمت طلا فرو ریخت

تعبیر خواب گردنبند نقره برای دختر مجرد و زن متاهل

بررسی جامع قطعات لیفتراک و اهمیت هر بخش در کارکرد دستگاه

فروش اقساطی ایران خودرو راهکاری هوشمند برای خرید خودرو

سرانجام ایران به پالرمو و CFT پیوست/ پزشکیان این قوانین را به کدام وزارتخانه‌ها ابلاغ کرده است؟

پرطرفدارترین عناوین
تعبیر خواب گردنبند نقره برای دختر مجرد و زن متاهل
واریزی جدید برای بازنشستگان/ در این تاریخ‌ها حسابتان را چک کنید!
بهترین دیکشنری‌های آنلاین برای زبان‌آموزان فارسی‌زبان
نقطه‌ی عطف مالی در «بانک دی»؛ از عبور بحران تا ساختن آینده
  • صفحه نخست
  • |
  • ایران
  • |
  • اقتصاد
  • |
  • صنعت،معدن و تجارت
  • |
  • مسکن، انرژی، کسب و کار
  • |
  • بورس و بازار سرمایه
  • |
  • بانك و بيمه
  • |
  • خواندنی ها
  • |
  • عكس
  • |
  • فیلم
  • تماس با ما
  • |
  • پیوندها
  • |
  • جستجو
  • |
  • آرشیو
  • |
  • درباره ما
  • |
  • آب و هوا
  • |
  • اوقات شرعی
  • |
  • خبرنامه
  • |
  • نظرسنجی
  • |
  • RSS
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به تجارت آنلاین است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
طراحی و تولید: ایران سامانه