کد خبر: ۱۷۰۷۸۲
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۴
ریل‌گذاری برای شورا‌های جدید شهر و روستا در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما بررسی شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ریل‌گذاری برای شورا‌های جدید شهر و روستا امشب ۶ تیرماه در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری با حضورجمالی نژاد معاون وزیر کشور و علیرضا احمدی رئیس شورای عالی استان‌ها مورد بحث و بررسی قرارگرفت.

علیرضا احمدی رئیس شورای عالی استانها با اشاره به اینکه در شوراهای اسلامی شهر و روستا بحث آموزش مطرح است، گفت: سعی کردیم برای افراد منتخب در ششمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا وارد شوراهای اسلامی شهر و روستاها بحث آموزش را داشته باشیم.

وی ادامه داد: شورای عالی استان‌ها با دانشگاه ها اعم از دانشگاه آزاد، پیام نور، دانشگاه امام صادق و دانشگاه‌های دیگر تفاهم‌نامه داشته است تا آموزش های لازم را داشته باشیم لذا قبل از انتخابات با همکاری وزارت کشور و سازمان شهرداری ها و دهیاری ها از طریق مدرسه حکمرانی شهید بهشتی دوره‌های آموزشی را برای نامزدهای انتخابات برگزار کردیم تا آنها پس از ورود به شوراها به صورت علمی بدانند که در چه فضایی قرار می‌گیرند.

احمدی افزود: برای املاکی هایی که عضو شورا هم هستند خلاء قانونی وجود دارد و از رانت استفاده می کنند.

رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به اینکه موضوع اصلی شورا‌های اسلامی شهر هستند که تعداد آن‌ها حدود ۸ هزار نفر است عنوان کرد: باید شورا‌های شهر را به خوبی آموزش داد، در شورا‌های روستا اکثراً همان افراد قبلی وارد شورا می‌شوند و افراد در شورای اسلامی روستا تجربیات گذشته را کسب کرده اند.

وی با اشاره به اینکه عدم آموزش و عدم اشراف به قوانین و مقررات باعث صورت گرفتن تخلف در شورا‌های اسلامی شهر می‌شود افزود: تخلفات منجر به عقوبت قضایی می‌شود، در این دوره حدود ۱۳ شورا منحل شد و ۱۱۱ نفر سلب عضویت پیدا کردند.

در حال تکمیل...

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار